Compania Sikorsky este gata să producă elicoptere în România
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Compania Sikorsky este gata să producă elicoptere în România

Pentru aceasta este nevoie ca armata română să aleagă să cumpere modelul Black Hawk.

GALERIE
Blackhawk
  • Blackhawk
- +

Producătorul american de elicoptere Sikorsky, controlat de grupul Lockheed Martin, ia în calcul posibilitatea de a produce elicoptere S-70 Black Hawk în România, la Braşov sau Craiova, în cazul în care armata alege acest model de elicopter pentru a înlocui vechea flotă de elicoptere Puma, au declarat, pentru News.ro, reprezentanţi ai companiei americane, care au avut mai multe discuţii cu oficialii statului român în ultimul an şi jumătate. 

Sikorsky, companie care a fost preluată din 2015 de grupul Lockheed Martin - unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa echipamentelor militare (Aerospace & Defense) -, deţine din 2007 o fabrică în sud-estul Poloniei, la Mielec, singura unitate a companiei din afara Statelor Unite. Fabrica PZL Mielec a Sikorsky a produs peste 40 de elicoptere Black Hawk pentru clienţi precum Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Turcia sau state din Amercica de Sud. Sikorsky este al doilea competitor al Airbus Helicopters pentru dotarea armatei române cu noi elicoptere militare multirol, care să înlocuiască vechile elicoptere Puma, după Bell Helicopter, care propune asamblarea în România a modelului AH-1Z Viper. Airbus Helicopters a fost mult timp favorită, cu modelul H215 M, în condiţiile în care a construit deja o uzină nouă de elicoptere la Ghimbav, inaugurată în 2016 în prezenţa preşedintelui Franţei.

Totuşi, jucătorii din sector spun că deciziile privind acordarea de contracte de o asemenea anvergură au o componentă politică importantă, iar discuţiile dintre reprezentanţii companiilor şi oficiali români din guvern sau Ministerul Apărării au loc constant. "La acest moment, discuţiile (cu oficialii români, n.r.) continuă să fie preliminare, sunt la stadiul de analiză de piaţă, analiză de produs, referindu-se la capacităţile operaţionale ale diferitelor aparate pe care le au în vedere. Sikorsky a fost în discuţii în ultimele 18 luni cu reprezentanţii guvernului României în legătură cu o eventuală achiziţie de elicoptere", a declarat pentru News.ro directorul regional pentru Europa Centrală şi de Est al Sikorsky Aircraft, Joel Villa. Compania americană ia în calcul şi producerea elicopterului în România în cazul unei comenzi importante, însă reprezentanţii săi se feresc să anunţe angajamente clare în această fază a discuţiilor. "Sikorsky şi Lockheed Martin continuă să fie interesate de parteneriate cu ţări care dispun de o bază bună de aprovizionare, de o industrie dezvoltată şi de o forţă de muncă calificată, aşa cum este România.

Nu pot face comentarii despre modul exact cum vom acţiona până nu cunoaştem mai mult despre intenţiile guvernului român în legătură cu achiziţia de elicoptere, dar suntem întodeauna deschişi la propuneri", a mai spus Villa, pentru News.ro. Totuşi, surse apropiate discuţiilor au declarat, pentru News.ro, că Sikorsky şi compania-mamă, Lockheed Martin, s-au arătat de acord să producă elicoptere Black Hawk în România în cazul în care guvernul decide să cumpere acest model.  Reprezentanţi ai Sikorsky au vizitat în ultimul an fabricile din România din industria aeronatică şi au reţinut două amplasamente unde ar putea fi produs modelul Black Hawk: fabrica de avioane de la Craiova şi IAR Braşov, potrivit surselor menţionate.

De asemenea, ambasadorul României la Varşovia a vizitat uzina Sikorsky de la Mielec în urmă cu două luni pentru a vedea modul în care funcţionează modelul de producere a elicopterelor. În cazul unei eventuale decizii de fabricare a elicopterului Black Hawk în România, modelul de producţie ar putea fi cel introdus la fabrica de la Mielec, o fostă uzină de producere de avioane care a trecut, după preluarea de către Sikorsky, la producţia de elicoptere. La Mielec, cele mai multe componente ale carcasei sunt fabricate local, unele componente sunt produse în Cehia şi Statele Unite, alte componente sunt produse tot în Polonia de furnizori ai Sikorsky (precum Pratt & Whitney) veniţi odată cu producătorul de elicoptere, iar unele componente fabricate la Mielec sunt exportate în SUA, unde sunt asamblate în elicopterele produse acolo. Un elicopter Black Hawk costă de la 12 milioane dolari, în varianta de bază, până la 25 milioane dolari, preţ care include şi echipamente suplimentare, mentenanţă sau pregătirea piloţilor, însă preţul variază şi în funcţie de dimensiunea comenzii - cu cât comanda este mai mare, cu atât preţul pentru un elicopter este mai mic.  

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Pandemos

Cătălin ONOFREI

Pandemos

Profitorii şi (de)mobilizaţii.

Filmuletul zilei

opinii

Răul învinge

Briscan ZARA

Răul învinge

Răul învinge aproape de fiecare dată pentru că noi, oamenii, îl supraestimăm. Victoria binelui poate fi cel mult de moment, dar pe termen lung se dovedeşte mereu că răul îşi revendică izbânda înzecit. Şi asta numai din cauza reacţiei noastre, a oamenilor, la spaimă.

Câţi (mai) suntem?

Ciprian IFTIMOAEI

Câţi (mai) suntem?

Un răspuns din perspectiva statisticii oficiale.

Cearta cu istoria. Cazul Octavian Goga

Mihai DORIN

Cearta cu istoria. Cazul Octavian Goga

Mai bine mai târziu decât niciodată, s-a dezvelit la Iaşi, în contextul Centenarului Marii Uniri, un bust al lui Octavian Goga. Corifeii revizionismului progresist au reacţionat nervos. Nu mai este loc pentru ctitorii Marii Uniri şi ai ideii naţionale, dacă nu corespund grilei lor de lectură. Câteva generaţii de români au crescut cu versurile, ideile şi idealurile lui O. Goga, crezând în România şi datorită geniului poetului „patimii noastre”. A venit se pare vremea să curmăm această tradiţie periculoasă şi să-l sacrificăm din nou pe Goga. Comuniştii nu au procedat altfel.

pulspulspuls

Are sau nu Iaşul om ca să-l ungă ministru plin? Madam, aveţi legătura!

Are sau nu Iaşul om ca să-l ungă ministru plin? Madam, aveţi legătura!

Auzim că s-a discutat la vârf în coaliţie, mai ales ieri, ca ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, să fie schimbat din funcţie în urma gafelor, chiar dacă discutabile, din ultima perioadă. 

Caricatura zilei

Mutare

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.