Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Producătorul american de elicoptere Sikorsky, controlat de grupul Lockheed Martin, ia în calcul posibilitatea de a produce elicoptere S-70 Black Hawk în România, la Braşov sau Craiova, în cazul în care armata alege acest model de elicopter pentru a înlocui vechea flotă de elicoptere Puma, au declarat, pentru News.ro, reprezentanţi ai companiei americane, care au avut mai multe discuţii cu oficialii statului român în ultimul an şi jumătate.
Sikorsky, companie care a fost preluată din 2015 de grupul Lockheed Martin - unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa echipamentelor militare (Aerospace & Defense) -, deţine din 2007 o fabrică în sud-estul Poloniei, la Mielec, singura unitate a companiei din afara Statelor Unite. Fabrica PZL Mielec a Sikorsky a produs peste 40 de elicoptere Black Hawk pentru clienţi precum Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Turcia sau state din Amercica de Sud. Sikorsky este al doilea competitor al Airbus Helicopters pentru dotarea armatei române cu noi elicoptere militare multirol, care să înlocuiască vechile elicoptere Puma, după Bell Helicopter, care propune asamblarea în România a modelului AH-1Z Viper. Airbus Helicopters a fost mult timp favorită, cu modelul H215 M, în condiţiile în care a construit deja o uzină nouă de elicoptere la Ghimbav, inaugurată în 2016 în prezenţa preşedintelui Franţei.
Totuşi, jucătorii din sector spun că deciziile privind acordarea de contracte de o asemenea anvergură au o componentă politică importantă, iar discuţiile dintre reprezentanţii companiilor şi oficiali români din guvern sau Ministerul Apărării au loc constant. "La acest moment, discuţiile (cu oficialii români, n.r.) continuă să fie preliminare, sunt la stadiul de analiză de piaţă, analiză de produs, referindu-se la capacităţile operaţionale ale diferitelor aparate pe care le au în vedere. Sikorsky a fost în discuţii în ultimele 18 luni cu reprezentanţii guvernului României în legătură cu o eventuală achiziţie de elicoptere", a declarat pentru News.ro directorul regional pentru Europa Centrală şi de Est al Sikorsky Aircraft, Joel Villa. Compania americană ia în calcul şi producerea elicopterului în România în cazul unei comenzi importante, însă reprezentanţii săi se feresc să anunţe angajamente clare în această fază a discuţiilor. "Sikorsky şi Lockheed Martin continuă să fie interesate de parteneriate cu ţări care dispun de o bază bună de aprovizionare, de o industrie dezvoltată şi de o forţă de muncă calificată, aşa cum este România.
Nu pot face comentarii despre modul exact cum vom acţiona până nu cunoaştem mai mult despre intenţiile guvernului român în legătură cu achiziţia de elicoptere, dar suntem întodeauna deschişi la propuneri", a mai spus Villa, pentru News.ro. Totuşi, surse apropiate discuţiilor au declarat, pentru News.ro, că Sikorsky şi compania-mamă, Lockheed Martin, s-au arătat de acord să producă elicoptere Black Hawk în România în cazul în care guvernul decide să cumpere acest model. Reprezentanţi ai Sikorsky au vizitat în ultimul an fabricile din România din industria aeronatică şi au reţinut două amplasamente unde ar putea fi produs modelul Black Hawk: fabrica de avioane de la Craiova şi IAR Braşov, potrivit surselor menţionate.
De asemenea, ambasadorul României la Varşovia a vizitat uzina Sikorsky de la Mielec în urmă cu două luni pentru a vedea modul în care funcţionează modelul de producere a elicopterelor. În cazul unei eventuale decizii de fabricare a elicopterului Black Hawk în România, modelul de producţie ar putea fi cel introdus la fabrica de la Mielec, o fostă uzină de producere de avioane care a trecut, după preluarea de către Sikorsky, la producţia de elicoptere. La Mielec, cele mai multe componente ale carcasei sunt fabricate local, unele componente sunt produse în Cehia şi Statele Unite, alte componente sunt produse tot în Polonia de furnizori ai Sikorsky (precum Pratt & Whitney) veniţi odată cu producătorul de elicoptere, iar unele componente fabricate la Mielec sunt exportate în SUA, unde sunt asamblate în elicopterele produse acolo. Un elicopter Black Hawk costă de la 12 milioane dolari, în varianta de bază, până la 25 milioane dolari, preţ care include şi echipamente suplimentare, mentenanţă sau pregătirea piloţilor, însă preţul variază şi în funcţie de dimensiunea comenzii - cu cât comanda este mai mare, cu atât preţul pentru un elicopter este mai mic.
Cuvinte cheie: + Black Hawk. elicoptere, fabrica, Romania, armata
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
VIDEO Puștan de 12 ani, filmat conducând un BMW prin Verești/Suceava
Trei copii au ajuns la spital după ce un copac a căzut peste mașina în care se aflau
IMAGINEA ZILEI: fața occidentală a aeroportului Iași după ce s-a deschis marelui public
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Bulevardul Socola, închis pe jumătate. Pe unde au fost deviate autobuzele
VIDEO PRIMELE IMAGINI cu craterul format de prăbușirea dronei, la 8 km de Brăila
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |