De Business

Punem punctul pe știi

Companiile de Navigatie se opun strategiei de privatizare propusa de Ministerul Transporturilor si FPS

joi, 06 noiembrie 1997, 00:00
2 MIN
 Companiile de Navigatie se opun strategiei de privatizare propusa de Ministerul Transporturilor si FPS

Asociatia Companiilor de Navigatie se opune strategiei de privatizare propusa de Ministerul Transporturilor si FPS.
Actualii operatori spun ca nu au puterea financiara pentru a sustine un astfel de program. Ei au informat, marti, conducerea Navrom, intr-o sedinta desfasurata ad-hoc, ca vor inainta o adresa catre forurile competente. Operatorii vor propune ca navele pe care le detin in contract de bare-boat sa le fie acordate in regim de gratuitate. Sumele economisite astfel prin neplata datoriilor catre Navrom urmeaza a fi indreptate catre construirea de noi nave – sustine Asociatia companiilor de navigatie.
In sedinta de marti seara, operatorii au mai pus si problema reducerii chiriilor si a reesalonarii datoriilor catre Navrom.
Conducerea Navrom considera ca subiectul reducerii chiriilor poate fi discutat, insa problema renegocierii datoriilor nu poate fi acceptata. Intransigenta Navrom are drept cauze, atit conditiile grele prin care trece compania, cit si faptul ca intreg programul de privatizare este strins legat de achitarea la zi a tuturor datoriilor operatorilor.
Navrom ia masuri impotriva operatorilor de nave cu datorii. In primele doua zile ale saptaminii, conducerea companiei a inaintat modificari catre firmele HSS, Duplex Maritime Co, Duplex Ship Management, Euromar si Conav. Conform contractelor incheiate cu Navrom, firmele de shipping sint obligate ca, in termen de sapte zile de la primirea notificarii, sa-si plateasca datoriile catre Companie. HSS a acumulat datorii de peste 1,3 milioane dolari pentru cele sapte nave pe care le detine in contract de bare-boat. Urmeaza Duplex Maritime, care pentru cele doua nave are o datorie de un milion dolari.
Duplex Ship Management datoreaza 600.000 dolari pentru doua nave, Euromar are de platit 500.000 dolari pentru trei nave, iar Conav, 300.000 dolari pentru doua nave. Daca operatorii nu-si vor plati debitele catre compania Navrom, navele vor fi retrase.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii