Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Companiile germane au început să evalueze costurile unei posibile ieşiri a Marii Britanii din Uniunea Europeană, cu luni sau chiar ani de zile înainte ca votanţii din Regatul Unit saă decidă prin referendum acest lucru, fiind probabil ca cel mai mult să aibă de pierdut producători auto precum BMW.
Premierul David Cameron merge vineri la Berlin, la sfârşitul unui turneu european care a inclus patru ţări, urmând ca la întâlnirea cu cancelarul Angela Merkel să solicite aceleaşi schimbări în relaţiile Marii Britanii cu UE pe care le-a cerut deja în întâlnirile cu omologii din Olanda, Franţa şi Polonia.
Preşedintele francez Francois Hollande i-a spus joi lui Cameron că vrea ca Marea Britanie să rămână în UE, dar acesta a replicat că actualul status quo din Europa nu este "suficient de bun".
Programul guvernamental prezentat miercuri de Cameron dă prioritate legislaţiei care să permită organizarea referendumului referitor la apartenenţa ţării la UE până la sfârşitul lui 2017.
Cameron va prezenta propunerile detaliate de reformă la un summit UE din 25-26 iunie.
Unele state UE au arătat în mod clar că nu sunt interesate de renegocierea tratatelor europene pentru a face pe placul Marii Britanii care vrea, printre altele, restricţionarea şi întârzierea accesului migranţilor la sistemul de asigurări sociale.
Marea Britanie este cel mai important partener comercial al Germaniei în Europa, cu care a înregistrat un excedent de 42 de miliarde de euro în 2014, al doilea ca mărime după cel cu Statele Unite, potrivit datelor Oficiului Federal de Statistică.
Aproximativ o cincime din automobilele produse în Germania, în valoare de aproape 18 miliarde de euro, au ajuns anul trecut la şoferii britanici.
Potrivit datelor asociaţiei producătorilor auto VDA, Marea Britanie este, din 2001, cea mai mare piaţă de export pentru industria auto germană, în funcţie de volum.
"Exemplul industriei auto germane arată cât de imprevizibile şi riscante sunt consecinţele unui Brexit pentru economiile celor două ţări", a declarat Joachim Pfeiffer, purtător de cuvânt pe probleme economice al coaliţiei creştin-democrate şi creştin-sociale a lui Merkel în Parlamentul.
Pfeiffer a arătat că dacă Marea Britanie iese din UE ar însemna pierderea unei economii mari, orientate către piaţă, liberale, din inima Europei.
Nu doar Germania ar avea de pierdut, conform unui studiu publicat la sfârşitul lunii aprilie de Fundaţia Bertelsmann.
Exit-ul ar duce la scăderea exporturilor auto germane pe piaţa britanică cu circa 2% până în 2030, dar ar însemna şi o pierdere de creştere economică de 300 de miliarde de euro pentru Marea Britanie, în acelaşi interval.
"Este în beneficiul Marii Britanii să rămână un membru activ şi influent al UE. Marea Britanie joacă un rol major în reţeaua de producţie a BMW şi este a patra mare piaţă a companiei la nivel mondial", a afirmat Peter Schwarzenbauer, membru în board-ul BMW responsabil pentru mărcile Mini, Rolls-Royce şi motociclete.
BMW produce marca Mini în Marea Britanie, la o fabrică din Oxford, iar grupul Volkswagen deţine divizia Bentley în oraşul Crewe din nordul ţării.
Furnizorul de componente şi echipamente Robert Bosch a început să analizeze opţiunile companiei, în cazul retragerii Marii Britanii din UE, ţara fiind a patra mare destinaţie de export pentru echipamentele industriale germane.
"Marea Britanie este de o mare importanţă pentru piaţa unică. Dacă decide să părăsească UE, Bosch va analiza consecinţele şi se va adapta", a spus Uwe Raschke, direcot pentru bunuri de consum la Bosch.
Germania a exportat anul trecut în Marea Britanie bunuri şi servicii de 84,1 miliarde de euro, nivelul aproape dublu faţă de importurile de 42,3 miliarde de euro, potrivit datelor statistice.
Excedentul comercial al Marii Britanii în domeniul serviciilor financiare şi de asigurări arată pe de altă parte importanţa centrului financiar londonez pentru economia ţării.
Deutsche Bank, prezentă pe piaţa britanică din 1887, unde are 9.000 de angajaţi, a anunţat deja că analizează impactul Brexit-ului şi opţiuni care ar putea include transferarea unor activităţi de pe piaţa britanică în Germania.
Merkel şi Comisia Europeană trebuie să facă tot posibilul să păstreze Marea Britanie în UE, a spus preşedintele VDA, Matthias Wissmann.
Un purtător de cuvânt al cancelarului Merkel, Steffen Seibert, a declarat miercuri, la Berlin, că premierul Cameron cunoaşte opoziţia Germaniei faţă de ieşirea din UE a Marii Britanii.
Mediafax
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Prahova: Bărbat ucis cu un singur pumn după o ceartă pe modul în care a parcat maşina
Dan Şucu anunţă că merge cu galeria Rapidului la meciul cu U. Craiova
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |