Sărbătoarea nelegiuiţilor de la Iaşi. Val de dosare închise pentru tot felul de pungaşi şi indivizi periculoşi. Iată lista şi motivul!
În fapt, în toate cazurile, judecatorii au constatat prescriptia raspunderii penale a au (...)
citeste totsambata, 04.02.2023
Singura bandă de acest fel din Iaşi, lipsită de continuitate pentru că se termină brusc în Podu-Roş, asigură practic o legătură rapidă între două intersecţii aglomerate.
Aproape că am scăpat şi de anul 2022, deşi o vorbă veche ne avertizează să nu spunem „hop” până nu e gata. Oricum, de hopuri nu ducem lipsă, ba chiar se înmulţesc. Bunăoară, deşi suntem tot mai puţini (dacă e să ne luăm după ultimul recensământ), lungimea reţelei de drumuri rămâne constantă, iar numărul autovehiculelor creşte. Altfel spus, nici hopurile nu mai sunt ce erau cândva, iar azi se măsoară în ambuteiaje. Până şi sistemul inteligent de trafic împrăştiat prin intersecţiile Iaşului e depăşit de situaţie.
Înmulţirea dopurilor de trafic - care deja „dau pe dinafară” la Podu Iloaiei şi Tg. Frumos, de exemplu, nu doar la intrările/ieşirile municipiului - duc lipsă de soluţii, în ciuda ideilor care de obicei converg în cele din urmă. Ştim foarte bine punctele nevralgice, dar vedem la fel de bine că niciunul nu se „vindecă”. Dimpotrivă, se molipsesc şi alte zone unde până de curând puteam să spunem că se circulă în condiţii relativ OK.
Până acum, administraţia locală - în speţă primarul, în faţa căruia nu crâcneşte nimeni în invizibila comisie de circulaţie întrunită din când în când la Palatul Roznovanu - a mers pe interdicţii. Investiţiile s-au rezumat doar la lungi campanii de asfaltare. Lungi ca durată, nu ca suprafaţă de carosabil modernizat. Sens unic ici, acces interzis colo, parcare interzisă pe alocuri (cu excepţia zonei din jurul blocurilor ridicate de colegi de cumetrie). Niciun alt fel de parcare decât locurile amenajate sub cerul liber, care ajung acum la chirii de 3-4 ori mai mari decât cele din parcările etajate făcute la Oradea.
Cei din primărie fug de rezolvarea situaţiei mai ceva ca de stâlpii încovoiaţi de greutatea cablurilor adunate pe ele. Pentru că, deşi iau impozite cu amândouă mâinile, nu oferă şi soluţii pentru „ascunderea” atâtor maşini. O „ascundere” absolut necesară dacă vrem benzi unice pentru transportul în comun.
Dacă presupunem că vor fi suficiente mijloace de transport ca să preia numărul mare de călători care ar decide să nu se „îmbrace” în autoturismul personal şi să ia autobuzul, unde poţi să laşi maşina ca să nu încurce pe nimeni? Cu siguranţă, răspunsul care ar veni instant de la primărie va fi „nu aici”, „nu acolo”, „nici dincolo” etc.
Dar vrem benzi unice aidoma celei de pe Şoseaua Nicolina. Doar că acela e un exemplu incomplet. Din Podu-Roş spre centru, nu mai există bandă unică. Nici de la ieşirea din oraş spre Lunca Cetăţuii nu există o bandă rezervată autobuzelor. Dacă nu va fi continuată într-un fel sau altul, va rămâne utilă doar celor care se deplasează sau locuiesc în zona respectivă. Spre centru nu mai este loc de o bandă, pentru că s-a construit până aproape de bordură, iar spre Lunca Cetăţuii proiectul de lărgire a străzii la patru benzi stă. Nu vin banii, dau neputincioşi din umeri cei de la Consiliul Judeţean. Banii pentru lucrări, nu banii de salarii.
Aceeaşi situaţie ar fi şi în Păcurari, unde strada are şase benzi, pentru ca la capete, în zona Antibiotice, să se restrângă doar la două, iar spre centru, la trei benzi. Aşadar, o bandă unică ar face cu succes legătura între două dopuri de trafic, avantaj având doar „riveranii”.
Nicolina şi Păcurari sunt cele mai largi străzi din oraş. Şi şoseaua Bucium ar urma să aibă cinci banzi, dar, curios, aici nu îndrăzneşte nimeni să propună o bandă unică pentru autobuzul 30. Autobuz care ar putea să meargă „uns” măcar până în dreptul Pasajului „Octav Băncilă”.
Bulevardul Independenţei, unde orice autobuz prinde cel puţin două semafoare pe roşu la parcurgerea lui, este şi el omis de la calculul introducerii unei benzi unice.
O privire de ansamblu asupra reţelei stradale a Iaşului arată că, practic, doar ocolind centrul pot fi amenajate asemenea benzi unice, care să aibă continuitate dintr-o parte în alta a oraşului. Asta, cel puţin până la finalizarea acelui proiect vehiculat de mai multă vreme şi căruia nu i se vede un orizont de finalizare, respectiv a pasajului subteran auto dintre străzile Anastasie Panu şi Palat.
Un prim test în găsirea unui asemenea parcurs va fi realizarea unei continuităţi a pistelor pentru biciclete. E mai simplu de făcut, pentru că lăţimea benzii necesare este mai mică. Rămâne doar de văzut dacă realizarea reţelei se va face după metoda locală şi lipsită de confort, „parcare interzisă” şi gata, sau a Primăriei Oradea, unde maşinile sunt „strânse” în parcări, iar confortul este deopotrivă resimţit de toţi participanţii la trafic.
Cuvinte cheie: + banda unica autobuze Iasi, dopuri de trafic Iasi, intersectii aglomerate Iasi
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Pasagerii decedaţi din autocarul răsturnat în Slovenia nu erau din Iaşi
Secretar de stat: “Chirica trebuie să plătească 300 000 de euro!”
Un bărbat din Singapore a dat în judecată o femeie care voia să fie doar prieteni, nu iubită
Lovitură de teatru în cazul şoferului testat de poliţiştii de la Rutieră ca fiind drogat
Filmul "Gladiator 2", de Ridley Scott, va fi lansat la finalul lui 2024
Bărbat ademenit cu servicii sexuale, scos din ghearele prădătorilor de jandarmi
O învăţătoare apreciată a murit după ce maşina pe care o conducea a fost zdrobită de un TIR
Pentagon susţine că un alt balon chinezesc de spionaj tranzitează America Latină
Un puternic val de frig arctic s-a abătut asupra nord-estului Statelor Unite
Miliardarul Elon Musk a scăpat cu faţa curată după ce a indus în eroare investitorii Tesla
Imagini care stârnesc indignare: Un deţinut iranian a slăbit 52 kg şi a ajus numai piele şi os!
Premierul Nicolae Ciucă începe sâmbătă o vizită de două zile în Egipt
Cine este Abigail Tyson, iubita “secretă” a lui Tristan Tate
Cristina Şişcanu, enervată la culme după ce Mădălin Ionescu, soţul ei, a fost amendat în Italia
SUA vrea să folosească fondurile confiscate de la un oligarh rus pentru a ajuta Ucraina
Un elev de 16 ani a fost arestat preventiv din cauză că solicita taxă de protecţie de la colegi
Preţurile petrolului au scăzut cu peste 2%, din cauza îngrijorărilor privind majorările de dobânzi
Prind sau nu cei doi penali de la Iaşi listele? Nori negri deasupra filialei, trimişi de Ciucă
Studenţii se pot înscrie gratuit la cluburile artistice ale Casei de Cultură. Care sunt acestea?
Danemarca se opune participării ruşilor la JO din 2024, chiar şi sub drapel neutru
Un tânăr de 25 de ani şi-a bătut bunica cu o bâtă. Femeia a avut noroc de vecini!
Zelenski: Ucraina va lupta pentru "fortăreaţa" Bahmut cât de mult timp va putea
China recunoaşte că balonul care a survolat SUA îi aparţine, dar spune că este unul civil
Marius Florin Medrea, expert la Parchetul General, semn obscen la adresa unei copii a lui Trump
Germania dă undă verde pentru trimiterea tancurilor Leopard 1 în Ucraina
A murit Paco Rabanne. Creatorul de modă era în vârstă de 88 de ani
Internaţionalul german Joshua Kimmich va apărea într-un episod al serialului poliţist Tatort
Compania chineză Sinohydro se chinuie să finalizeze 5,5 km de pe centura ocolitoare Zalău
Când nu sunt ucişi de ucraineni, soldaţii ruşi se omoară între ei
Ruşii au cumpărat anul trecut un număr record de lingouri de aur
MAE vine cu clarificări în cazul accidentului din Slovenia în care şi-au pierdut viaţa trei români
Nicolae GRECUStupida lex, sed lex!Stimaţi suporteri, nu contează că înjuraţi, aveţi grijă pe cine înjuraţi. |
Eugen MUNTEANUGh. Ivănescu. O poveste de iubire de odinioară (XI) |
arh. Ionel OANCEABlocul, pacoste sau nevoie? |
Radu POPESCUCa piatra-n lac |
Prind sau nu cei doi penali de la Iaşi listele? Nori negri deasupra filialei, trimişi de Ciucă |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.