Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Pastila de management

Comunicarea în managementul crizei

GALERIE
Schipor Dan-consultant management
  • Schipor Dan-consultant management
- +

Odată cu accesul unor categorii din ce în ce mai mari de consumatori la informaţii prin intermediul internetului şi odată cu accelerarea exponentţială a schimbărilor prin globalizarea pieţelor şi creşterea concurenţei, companiile sunt puse din ce în ce mai des să facă faţă unor situaţii neprevăzute care necesită intervenţii de management atipice.

Managementul crizei s-a cristalizat ca şi practică distinctă tocmai pentru a răspunde unor asfel de provocări venite atât din mediul intern, dar mai ales din mediul extern. Un exemplu de situaţţie în care practici de management ale crizei ar fi putut fi benefice este proaspătul scandal apărul în industria cărnii legat atât de criza cărnii de cal cât şi a antibioticelor din carnea de curcan. Cum poate managementul să intervină într-o astfel de situaţie?

În primul rând aş spune că trebuie acceptată starea de criza şi trebuie să ne comportam ca atare. Cel mai rău lucru care se poate întâmpla este să negi impactul posibil al unui asfel de scandal şi să aştepţi să treacă această situaţie conjuncturală. Chiar dacă va trece, un asfel de eveniment va lăsa găuri mari în bugetele companiei iar rolul managementului este tocmai acela de a genera rezultate predictibile şi de a reduce efectele negative ale unor asfel de situaţii. Prin urmare singura soluţie ar fi să se acţioneze şi să se institute o celulă de management a crizei care să înceapă să ia decizii de adaptare a organizaţiei la noua situaţie. Cum situaţiile excepţionale necesită măsuri excepţionale şi conform principiului că “nimeni nu poate fi profet în ţara lui” ar fi bine ca celula de management a crizei să încludă pe lângă persoane din managementul companiei şi cel puţin o persoană externă, cu competenţe de management al crizei sau cu competenţe tehnice din domeniul de activitate care a generat criza. Asfel vom avea certitudinea unor decizii cu grad mai mare de siguranţă pentru ca în situaţii de criza accurateţea deciziilor luate este esenţială. O decizie greşită va amplifica exponenţial efectele negative ale respectivei conjuncturi. Analizând cauzele care au dus la apariţia crizei această celulă de management ar trebui să realizeze un plan de măsuri de diminuare a efectelor negative ale situaţiei create în timpul cel mai scurt cu putinţă. Viteza de reacţie şi accurateţea deciziilor sunt esenţiale în managementul crizei. Costurile implicate şi productivitatea muncii în astfel de situaţii trec pe planul doi.
Nu trebuie pierdut din vedere un aspect foarte important: faptul că o organizaţie este o entitate socială şi ca factorii psihologici joacă un rol esenţial în rezultatele obţinute de aceasta. Prin urmare chiar dacă se ajunge la decizii în cel mai scurt timp posibil şi chiar dacă deciziile au o probabilitatea ridicată de rezolvare a situaţiei, succesul sau insuccesul unui astfel de demers ţine în mod esenţial de calitatea comunicării atât a celei interne dar mai ales a celei externe. Măsurile luate, care de cele mai multe ori nu sunt populare, trebuie comunicate în interior de către cea mai credibilă persoană, în cel mai potrivit moment şi pe canalul de comunicare optim. În plan extern cu cât mai mare este credibilitatea persoanei sau instituţiei care comunică cu un anumit grup ţintă cu atât impactul va fi mai mare.
În mod concret, în situaţia antibioticelor, o organizaţie afectată de acest scandal ar fi trebuit în primul rând să investească rapid într-o nouă analiză a stocurilor de carne pentru a se convinge că nu au avut scapări de calitate, iar rezultatele acestor noi analize să fie comunicate atât în interiorul cât şi în exteriorul organizaţiei cât mai eficient cu putinţă. Pentru comunicarea internă comunicarea pe canalele ierarhice obişnuite nu ar aduce acelaşi efect în rândul oamenilor ca o comunicare directă cu leaderii marcanţi ai organizaţiei care ar trebui folosiţi ca şi vectori de comunicare internă. Pentru comunicarea externă afilierea anterioară la o organizaţie professională credibilă, studii de piaţă independente sau apelarea la un expert cu credibilitate în domeniul pot ajuta major la susţinerea şi credibilitatea mesajelor transmise.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri