Comunicarea în managementul crizei
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 20.01.2021

Pastila de management

Comunicarea în managementul crizei

GALERIE
Schipor Dan-consultant management
  • Schipor Dan-consultant management
- +

Odată cu accesul unor categorii din ce în ce mai mari de consumatori la informaţii prin intermediul internetului şi odată cu accelerarea exponentţială a schimbărilor prin globalizarea pieţelor şi creşterea concurenţei, companiile sunt puse din ce în ce mai des să facă faţă unor situaţii neprevăzute care necesită intervenţii de management atipice.

Managementul crizei s-a cristalizat ca şi practică distinctă tocmai pentru a răspunde unor asfel de provocări venite atât din mediul intern, dar mai ales din mediul extern. Un exemplu de situaţţie în care practici de management ale crizei ar fi putut fi benefice este proaspătul scandal apărul în industria cărnii legat atât de criza cărnii de cal cât şi a antibioticelor din carnea de curcan. Cum poate managementul să intervină într-o astfel de situaţie?

În primul rând aş spune că trebuie acceptată starea de criza şi trebuie să ne comportam ca atare. Cel mai rău lucru care se poate întâmpla este să negi impactul posibil al unui asfel de scandal şi să aştepţi să treacă această situaţie conjuncturală. Chiar dacă va trece, un asfel de eveniment va lăsa găuri mari în bugetele companiei iar rolul managementului este tocmai acela de a genera rezultate predictibile şi de a reduce efectele negative ale unor asfel de situaţii. Prin urmare singura soluţie ar fi să se acţioneze şi să se institute o celulă de management a crizei care să înceapă să ia decizii de adaptare a organizaţiei la noua situaţie. Cum situaţiile excepţionale necesită măsuri excepţionale şi conform principiului că “nimeni nu poate fi profet în ţara lui” ar fi bine ca celula de management a crizei să încludă pe lângă persoane din managementul companiei şi cel puţin o persoană externă, cu competenţe de management al crizei sau cu competenţe tehnice din domeniul de activitate care a generat criza. Asfel vom avea certitudinea unor decizii cu grad mai mare de siguranţă pentru ca în situaţii de criza accurateţea deciziilor luate este esenţială. O decizie greşită va amplifica exponenţial efectele negative ale respectivei conjuncturi. Analizând cauzele care au dus la apariţia crizei această celulă de management ar trebui să realizeze un plan de măsuri de diminuare a efectelor negative ale situaţiei create în timpul cel mai scurt cu putinţă. Viteza de reacţie şi accurateţea deciziilor sunt esenţiale în managementul crizei. Costurile implicate şi productivitatea muncii în astfel de situaţii trec pe planul doi.
Nu trebuie pierdut din vedere un aspect foarte important: faptul că o organizaţie este o entitate socială şi ca factorii psihologici joacă un rol esenţial în rezultatele obţinute de aceasta. Prin urmare chiar dacă se ajunge la decizii în cel mai scurt timp posibil şi chiar dacă deciziile au o probabilitatea ridicată de rezolvare a situaţiei, succesul sau insuccesul unui astfel de demers ţine în mod esenţial de calitatea comunicării atât a celei interne dar mai ales a celei externe. Măsurile luate, care de cele mai multe ori nu sunt populare, trebuie comunicate în interior de către cea mai credibilă persoană, în cel mai potrivit moment şi pe canalul de comunicare optim. În plan extern cu cât mai mare este credibilitatea persoanei sau instituţiei care comunică cu un anumit grup ţintă cu atât impactul va fi mai mare.
În mod concret, în situaţia antibioticelor, o organizaţie afectată de acest scandal ar fi trebuit în primul rând să investească rapid într-o nouă analiză a stocurilor de carne pentru a se convinge că nu au avut scapări de calitate, iar rezultatele acestor noi analize să fie comunicate atât în interiorul cât şi în exteriorul organizaţiei cât mai eficient cu putinţă. Pentru comunicarea internă comunicarea pe canalele ierarhice obişnuite nu ar aduce acelaşi efect în rândul oamenilor ca o comunicare directă cu leaderii marcanţi ai organizaţiei care ar trebui folosiţi ca şi vectori de comunicare internă. Pentru comunicarea externă afilierea anterioară la o organizaţie professională credibilă, studii de piaţă independente sau apelarea la un expert cu credibilitate în domeniul pot ajuta major la susţinerea şi credibilitatea mesajelor transmise.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Joaca de-a reforma

Cătălin ONOFREI

Joaca de-a reforma

Îmi aduc aminte că aţi promis o Românie normală la cap, la inimă şi la trup!

Filmuletul zilei

opinii

Make Romania Great Again!

Briscan ZARA

Make Romania Great Again!

A fost vreodată România noastră grandioasă, a fost vreun moment din istorie la care ne putem raporta şi care poate fi luat drept exemplu de reuşită, de „aşa da”? Poate cineva spune că o anumită perioadă a fost cea mai apropiată de nivelul albastru al satisfacţiei dintre toate? A existat un moment la care să ne raportăm şi să zicem: „Nu mai e cum a fost atunci când eram cei mai şmecheri, când călăream valul, când eram temuţi, respectaţi, apreciaţi la adevărata valoare”?

Bunul păstor

Mihai DORIN

Bunul păstor

A plecat la Domnul mult prea devreme, la o vârstă la care un îndrumător spiritual îşi desăvârşeşte misiunea creştină, Prea Sfinţitul Florentin Crihălmeanu, episcop greco-catolic de Cluj-Gherla. Clujenii ne-au oferit cu acest prilej o lecţie de dragoste şi civilizaţie, prin felul în care au înţeles să-şi arate preţuirea pentru blândul păstor, care în cei peste 23 de ani de slujire a cucerit inimile credincioşilor. Şi nu au fost doar cei greco-catolici, aşa cum eu însumi am înţeles cu ani în urmă, atunci când l-am cunoscut, ci deopotrivă ortodocşi ori romano-catolici. 

Un chip pururi adorat

Nichita DANILOV

Un chip pururi adorat

A luminat ea, femeia, vreodată, inima lui bântuită de disperare şi dorinţă de moarte? În întunecatele clipe ale existenţei sale, şi-a adus oare aminte Eminescu de trecerea Veronicăi prin viaţa sa? Sau a fost şi ea o dezamăgire pustiitoare, cum deseori e existenţa oricăruia dintre noi pentru un altul? A fost ea picătura de neant ce a umplut paharul suferinţei sale sau stropul de lumină ce i-a împrăştiat, fie şi pentru o clipă, întunericul?

pulspulspuls

Unde-s ieşenii din scandalul intern din PNL? Or fi ăia ascunşi după draperie?

Unde-s ieşenii din scandalul intern din PNL? Or fi ăia ascunşi după draperie?

Iată, stimaţi telespectatori, că iarăşi pică ieşenii de papagal în politichia care se face la Bucureşti.

Caricatura zilei

Febra

Editia PDF

Bancul zilei

In Antarctica s-a inregistrat cea mai scazuta temperatura de pe glob: -93,2 grade ...prin urmare va propunem sa ne reami (...)

Parteneri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.