Conferinţa „Moştenirea lui Asachi”, la Politehnică: se discută despre explorarea planetei Marte
agri.shop

vineri, 07.05.2021

Politehnica Iasi
  • Politehnica Iasi

Reuşita misiunilor de explorare a planetei Marte va fi discutată la finalul acestei săptămâni în cadrul unei conferinţe organizate de Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, alături de academicianul Bogdan Simionescu. Conferinţa ştiinţifică face parte din seria „Moştenirea lui Asachi”, urmând ca discuţiile să aibă loc vinerea aceasta, pe 26 martie, de la ora 12, pe platforma Zoom. Discuţiile vor fi conduse de către Alexandru Mironov, senior editor al Revistei „Ştiinţă şi Tehnică”, urmând să participe şi o echipă de tineri cercetători şi entuziaşti ai explorării spaţiului cosmic.

Conferinţa este organizată în contextul în care omenirea a reuşit cea mai mare performanţă în studierea în ansamblu a planetei Marte, existând trei misiuni în orbita planetei şi un nou rover trimis de NASA - Perseverence - care caută semne de viaţă pe planeta Marte. Alexandru Mironov, cel care va conduce discuţii, s-a născut în Republica Moldova, în anul 1942, fiind recunoscut ca fiind scriitor de literatură science-fiction şi unul dintre cei mai buni jurnalişti specializaţi în ştiinţă din România. „Pentru că la ora actuală trei nave pământene sunt pe orbită în jurul planetei Marte şi pentru că avem mai multe obiecte trimise de sol – roboţii noştri - cred că este timpul să luăm în serios viitorul. Viitorul înseamnă ieşirea din lanţul gravitaţiei terestre”, a declarat Alexandru Mironov.

Academicianul Bogdan Simionescu a descris conferinţa care va avea loc vineri ca fiind „un adevărat regal”, amintind totodată de previziunile care spun că planeta Marte ar putea fi colonizată în doar câteva decenii. „Mulţi oameni de ştiinţă vizionari au afirmat, argumentând cu studii, faptul că planeta Marte va fi colonizată în doar câteva decenii, fapt ce devine din ce în ce mai plauzibil. Despre succesul călătoriei roverului american Perseverance către planeta roşie, despre misiunea acestuia şi despre viitorul omenirii pe planeta Marte vom afla împreună vineri, 26 martie. Invit pe toţi cei interesaţi să participe la o prelegere interesantă, deschizătoare de noi orizonturi ale cunoaşterii”, a declarat acad. Bogdan Simionescu.

Potrivit reprezentanţilor instituţiei de învăţământ superior, întâlnirea va avea loc pe platforma Zoom, urmând ca linkul de conectare să fie făcut public în apropierea desfăşurării evenimentului. În cadrul conferinţei vor lua cuvântul şi Cristian Roman, Claudiu Tănăselia, Adrian Banuta şi Cătălin Beldea, colaboratori ai lui Alexandru Mironov.

Anul acesta, în cadrul seriei de conferinţe „Moştenirea lui Asachi”, a avut loc şi prelegerea „Energia regenerabilă din mediul marin în contextul schimbărilor climatice”, susţinută pe 24 februarie de către prof.univ.dr.ing. Eugen Rusu, membru corespondent al Academiei Române.

Cu primarul Mihai Chirica la Zoiosu’

Toni HRIŢAC

Cu primarul Mihai Chirica la Zoiosu’

Primarul foloseşte resursele patrimoniale şi juridice ale primăriei ca să-şi gestioneze destinul politic.

Dezastru de sărbători

Dezastru de sărbători

Să nu ne amăgim cu gândul că lumea, în special tinerii, nu se mai uită la televizor. România TV are audienţă la un segment deloc neglijabil din populaţie, sensibil la „patriotism” şi la grija pentru „nevoile românilor”. Direct sau insidios, postul exercită o influenţă nefastă, cu consecinţe pe termen lung.

Marte

Neculai SEGHEDIN

Marte

Aşa cum românii au aşteptat în zadar sosirea americanilor (au venit, ce-i drept, dar cam târziu!), aşa şi pământenii au aşteptat invazia marţienilor până când s-au plictisit şi atunci au trimis ei diverşi emisari către planeta vecină.

De ce romanul? (I)

Nicolae CREŢU

De ce romanul? (I)

A trecut de mult vremea întrebării simptomatic reluate pe atunci „De ce nu avem roman?”. În zilele noastre mai că-ţi vine să (te) întrebi, în faţa producţiei de titluri, altceva: dar oare chiar avem atât de mulţi romancieri? Asta, înainte de a-i citi? După lectură, schimbând ceea ce e de schimbat: oare cum s-o fi explicând iluzia atâtor „romancieri” despre ceea ce scriu ai? Pentru că, la drept vorbind, proporţia de autentice romane din „avalanşa” editorială readuce percepţia realităţii la adevărata şi onesta ei măsură.

Mărirea şi decăderea lui Mihăiţă vodă Chirica: cine i-a tras scatoalca ce l-a dat jos de pe cal?

Una bucăţică de analiză politico-mondenă de Bahlui pe ziua de azi, stimaţi telespectatori, dacă tot e ziua Izvorului Tămăduirii, sărbătoare cu cruce roşie.

Două măști

Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?