Sumele cerute şi, de multe ori, primite drept despăgubiri pot constitui un buget paralel al companiei de stat. La 400 milioane euro se ridică valoarea despăgubirilor pe care le cer constructorii de la CNAIR, care la rândul ei are revendicări de aproximativ 60 de milioane de euro.
La 400 milioane euro se ridică valoarea despăgubirilor pe care le cer constructorii de la CNAIR, care la rândul ei are revendicări de aproximativ 60 de milioane de euro.
Arbitrajele se vor judeca la Bucureşti şi Paris. Câteva exemple, mai jos.
Compania italiană Collini Lavori SpA cere despăgubiri de 88,3 milioane lei pentru contractul privind construcţia Variantei de Ocolire Târgu Jiu.
Lucrarea a fost adjudecată de italieni în anul 2013 contra unei sume de 151,2 milioane lei pentru centura de aproape 20 de kilometri. Ordinul de începere al lucrărilor a fost emis de CNAIR de abia în octombrie 2014 şi avea ca termen de execuţie doi ani.
Pe atunci, la şefia Secţiei Drumuri Naţionale Târgu Jiu, instituţie publică subordonată indirect CNAIR, se afla Ion Tudor. Acesta l-a angajat ca tehnician pe fiul său, Cristian Gheorghe Tudor, direct în subordinea sa. Ce a făcut proaspătul angajat al statului?
A înfiinţat firma Mediu Serv Logistic, societate care a fost contractată imediat de italieni contra unei sume de 56.000 lei. Un conflict de interese evident care nu a deranjat pe nimeni.
Cu siguranţă nu pe şeful Ion Tudor, care a închis ochii la tergiversarea lucrărilor. Într-un final, compania Ministerului Transporturilor a fost obligată să rezilieze contractul în 2018, pentru că italienii nu au făcut lucrarea. Aceasta a fost abandonată până în primăvara acestui an.
Citiţi materialul integral pe newsweek.ro
Publicitate și alte recomandări video