anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Cosette Chichirău: Soluții, nu diversiuni! Cum facem respirabil aerul din Iași

GALERIE
cosette
  • cosette
- +

Primarul Chirica a lansat recent ideea interzicerii înmatriculării în România a mașinilor sub Euro 4, prin inițiativă legislativă a unor parlamentari. Dat fiind că această măsură s-ar aplica doar pe viitor, ea nu ar avea niciun efect asupra calității aerului din Iași. Propunerea lui Mihai Chirica este o diversiune mediatică, prin care fuge de răspundere și dă de înțeles că soluția ar fi la Parlament și nu la Primărie. Lucrurile nu sunt însă deloc așa. 

De ani buni, Iașul este cel mai poluat oraș din țară (peste București și Brașov). Datele arată că în ultimii cinci ani, în mandatul lui Mihai Chirica, calitatea aerului pe care îl respiră ieșenii a scăzut constant. În loc să recunoască acest adevăr și să prezinte un set coerent de măsuri, primarul Iașului speră să dea vina pentru incompetența lui pe altcineva.

Propunerea lui de a interzice înmatricularea în România a vehiculelor sub Euro 4 nu rezolvă de fapt nimic. Chiar dacă s-ar adopta o astfel de lege, toate mașinile existente sub Euro 4, inclusiv tirurile și camioanele, vor putea circula în continuare pe străzile Iașului. Și vor polua ca și până acum.

Discuția care contează în Iași nu este despre interzicerea mașinilor sub Euro 4, ci despre măsurile ce pot fi luate de Primărie pentru ca aerul să redevină respirabil. Tentativa primarului Mihai Chirica de a muta atenția de la responsabilitățile ce-i revin nu ține loc de soluții. Sunt multe soluții care ar fi trebuit luate în acești ani, dar pe care actuala administrație le-a ignorat, din nepăsare sau incompetență:

1. Finalizarea variantelor ocolitoare și a soluțiilor de deviere a traficului greu în afara orașului;

2. Îmbunătățirea transportului public, astfel încât să fie mai convenabil decât utilizarea mașinii personale: extinderea rețelei, modernizarea mijloacelor de transport, creștera numărului acestora, îmbunătățirea accesului, noduri intermodale, benzi unice;

3. Realizarea de Investiții suplimentare în infrastructură: modernizare drumuri, poduri și traversări linii de tren;

4. Implementarea unui sistem inteligent de management al traficului, atât pentru fluidizarea traficului cât și pentru prioritizarea transportului în comun;

5. Verificarea respectării normelor legale de către firmele de construcții pe șantierele din municipiu și de către marii agenți economici potențial poluatori (gropi de gunoi, operatori industriali);

6. Plantarea de arbori, creșterea suprafeței spațiilor verzi și întreținerea corespunzătoare a acestora;

7. Reabilitarea termică a blocurilor: o izolare mai bună înseamnă un consum mai mic, un consum mai mic înseamnă arderi mai puține de combustibil, indiferent dacă vorbim despre CET sau centrale individuale, iar mai puține arderi înseamnă mai puțină poluare;

8. Implementarea unei rețele de măsurare a calității aerului, care să acopere tot orașul, și informarea permanentă a publicului cu privire la nivelul poluării;

9. Încurajarea soluțiilor alternative de mobilitate urbană (car-sharing, piste de bicicletă, artere pietonale, zone cu utilizare mixtă pietonal – transport în comun);

10. Amenajarea unor parcări noi, astfel incât parcarea să se poată face fără blocarea primei benzi de circulație, fără parcare pe spațiul verde, fără obstrucționarea traficului sau a mijloacelor de transport în comun.

Măcar aceste 10 măsuri simple dacă ar fi fost puse în aplicare, Iașul ar fi avut un aer mai curat. Și nu ar mai fi fost nevoie de propuneri care nu rezolvă nimic. Nici măcar nevoia actualului primar de a fugi de răspunderea pe care o poartă pentru aerul irespirabil din Iași.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Celălalt război (I)

Cătălin ONOFREI

Celălalt război (I)

Când memele ucid genele.

opinii

Şoc şi groază…

Briscan ZARA

Şoc şi groază…

Nu e de râs, e de fapt de plâns. Orice dependenţă e rea, chiar şi aceea faţă de propriul copil. Şi cu cât mediul în care trăim e mai sigur, cu atât uităm faptul că acel om nu e făcut să stea cu noi, ci să trăiască fără noi. Datoria noastră e să îl învăţăm să zboare nu să îl ţinem în aer agăţat de sfori. E greu să înţelegem asta, dar nu e imposibil...

Opt ore în Turnul Babel

Cristina DANILOV

Opt ore în Turnul Babel

Extrovertiții au mai multe șanse să dea instantaneu o soluție unei probleme. Introvertiții, pe de altă parte, se simt mai confortabili când iau decizii bine gândite. Nu le place să fie zoriți, repeziți și puși la colț doar fiindcă nu-s ca șeful iute ca piperul. Pentru extrovertiți, recunoașterea socială și sprijinul colegilor sunt deosebit de importante. Pentru introvertiți, acest lucru este, de asemenea, valoros, dacă există, dacă nu, nu vor suferi, ei își pot face treaba oricum, cu sau fără aprecieri și statui prea multe.

Mitocanul de la volan (I)

Eugen MUNTEANU

Mitocanul de la volan (I)

Suntem asaltați zilnic cu știri și imagini despre accidente de circulație atroce. Statisticile spun că România este țara europeană cu cei mai mulți morți în accidente de circulație. Dincolo de precaritatea șoselelor, cred că o cauză a acestei situații îngrijorătoare este și existența în libertate a fiarei sălbatice pe care am ales să o numesc mitocanul de la volan.

pulspulspuls

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

Ehehei, iubiţi dreptcredincioşi, iată că încurcate mai sunt căile Domnului de când treburile lumeşti şi dorinţele de parvenire şi câştig şi-au băgat coada tot mai adânc în sânul şi buzunarele largi de popă ale unor înalţi prelaţi din mitropolia noastră de la Iaşi, atât de greu încercată în ultima vreme. Iacătă aşadar, dragilor, ce au mai putut zămisli minţile întunecate de aceste lucrături diavoleşti: citiţi şi vă cruciţi, nu alta! 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.