Coşmarul prin care trece un şofer român la graniţa cu Bulgaria: 40 de ore de stat la coadă

joi, 30 noiembrie 2023, 10:27
2 MIN
 Coşmarul prin care trece un şofer român la graniţa cu Bulgaria: 40 de ore de stat la coadă

Un şofer de tir român reclamă faptul că bulgarii nu fac eforturi pentru deblocarea traficului din zona graniţei cu România şi face dezvăluiri despre felul în care se fac bani de pe urma transportatorilor. În tot acest timp, localităţile din preajma graniţei dintre România şi Bulgaria sunt scufundate în mizerie şi poluare. ”E o coadă constantă de 30 de kilometri de tiruri. Partea bulgara nu lucrează pentru a fluidiza traficul. La Ruse, se exemplu, se stă în parcare câte 27 ore, plus alte 5 ore să intri în parcare. La acestea se adaugă alte 6 ore să ieşi din parcare. Iese un total de aproximativ 40 ore”, spune şoferul.

Conform site-ului Poliţiei de Frontieră, joi dimineaţă şoferii de camioane trebuiau să aştepte 360 de minute la Giurgiu, 200 de minute la Calafat şi 90 de minute la Negru Vodă, pe sensul de ieşire din ţară. Pe sensul de intrare în România timpii de aşteptare preconizaţi de Poliţia de Frontieră sunt Calafat – 250 de minute, Giurgiu – 40 de minute şi Negru Vodă – 360 de minute.

Şoferii susţin însă că datele oficiale sunt eronate. ”Coada e de 30 de kilometri. Asta înseamnă minim minim 30 ore. Iar asta pentru că sunt şi maşini Euro 6, care trebuie să se bage la pauza după 15 ore de stat in coadă, că nu mai au program”, precizează un şofer.

În Bulgaria este coadă de 5 km la Biala, localitate apropiată de Ruse, apoi 6 km să intri în parcare. Iar în parcare găseşti în faţă 500 maşini care au intrat şi îşi aşteaptă rândul”, precizează şoferul.

La aceste cozi care se păstrează indiferent de anotimp, în aceste zile s-a strâns un trafic mai mare din cauza întreruperilor de curent din partea română, în urma viscolului.

Şoferul spune că activitatea din graniţă s-a transformat într-o afacere care poate aduce aproximativ 400 de mii de euro pentru un operator privat.

”CNAIR ar trebui să facă o maşină pe minut la fiecare cântar. Sub 5 minute pe maşină nu este media, dacă ne raportăm la toată ziua. Schimbul de tură este, de exemplu, la ora 7 dimineaţa… de la 6:30 până la 7:30 nu mai trece nicio maşină. În plus, fiecare maşină trebuie să aştepte culoarea verde, apoi să parcurgă cu maxim 5 km/h cântărirea. La ghişeu urmează verificarea rovinietei (asta după ce ai 2 zile de când stai în coadă şi eşti obligat să-ţi cumperi rovinieta zilnic) apoi plata podului, care, dacă se face prin card bancar, durează 1 minut minim. Şi la Ruse este o întreagă poveste cu parcarea aceea: românii plătesc 25 euro, iar bulgarii 7 euro. Românii stau 30 ore, iar bulgarii doar câteva ore”, spune el.

Vezi mai multe detalii pe G4MEDIA

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii