vineri, 26.02.2021
În articolul trecut vorbeam despre rolul managementului în dezvoltarea unei organizaţii şi am ajuns la concluzia că managementul pentru organizaţii are un rol similar cu al creierului în lumea finţelor vii. Cine are mai mult creier are şansa unei poziţii superioare în lanţul trofic. La fel sunt şi organizaţiile care beneficiază de un management profesionist: au şansa unei poziţii mai bune în piaţă şi probabilitatea de a obţine rezultate sustenabile pe termen mai lung.
Celelalte organizaţii nu fac decât să se lupte pentru supravieţuire şi să se adapteze la mediul socio-economic în care acţionează, fără însă a-l putea influenţa semnificativ.
Pe lângă acest efect evident la nivel macroeconomic, lipsa unui management aplicat riguros în organizaţii are multe alte efecte negative. Unele dintre ele sunt foarte greu cuantificabile şi de aceea tind să fie neglijate.
Pentru a exemplifica, mă voi referi doar la un exemplu şi voi analiza posibilele costuri ascunse ale lipsei unei strategii clare de investiţii aliniate la modelul de afacere al companiei. Foarte mulţi vor spune că sunt doar vorbe pretenţioase şi teorie pură şi că o companie pierde timpul să îşi facă un model de afacere riguros, eventual scris şi o strategie de investiţii alinită la acesta.
De multe ori modelul de afacere este neformalizat şi atât de destructurat încât dacă întrebi zece oameni din companie ce ar trebui să facă aceasta pentru a–şi creşte rezultatele, vei primi zece răspunsuri diferite. Asta înseamnă că deciziile celor zece persoane şi acţiunile lor vor fi nealiniate şi vor genera următoarele tipuri de probleme: conflicte de idei, sau între persoane, care se vor întâmpla în timpul în care acele persoane ar trebui să producă ceva concret pentru companie în schimbul salariului primit; întreruperi în succesiunea logică de operaţiuni care poate genera timpi morţi care nu vor mai fi recuperaţi niciodată; frustrări şi demotivare în rândul celor care nu vor reuşi să-şi impună părerea şi punctele de vedere în cadrul acestor “negocieri” de viziuni asupra modului de funcţionare a companiei cu efecte directe asupra productivităţii muncii; lipsa unei comunicări eficiente cu clienţii care nu vor mai înţelege care sunt avantajele de a lucra cu tine atât timp cât celor din interior nu le este clar ce fac sau ce ar trebui să facă. Dacă lucrurile nu sunt aliniate la nivel de model de afacere şi împărtăşite în mod coerent atât în interior cât şi în exteriorul organizaţiei, efectul este de incertitudine şi nesiguranţă care îndepărtează atât angajaţii performanţi cât şi clienţii care încep să vadă riscuri în a lucra cu voi. Costurile sunt imense: pe de o parte o productivitate mai scăzută a muncii, pe de altă parte clienţi mai puţini şi mai puţin mulţumiţi.
Dacă modelul de afacere nu este clar şi nu se ştie aportul fiecărei activităţi la obţinerea rezultatului este foarte greu să iei decizii de investiţii coerente în funcţie de efectul fiecărei investiţii asupra rezultatelor organizaţiei. Neştiind acest lucru cu un grad suficient de certitudine investiţiile ajung să fie făcute prea târziu când deja s-a pierdut cota de piaţă sau productivitate, sau să fie făcute prea devreme, pe baza unor “oportunităţi” apărute din senin şi atunci să se piardă din efectul acelei investiţii care ar fi trebui făcută în altceva cu un efect mai mare asupra rezultatelor companiei. Toţi ştim că toate resursele sunt practic limitate, inclusiv cele financiare şi de timp, iar o investiţie făcută într-o anumită zonă a firmei se face în detrimentul unei alte investiţii necesare. Dacă investiţia nu este făcută în zona de maximă productivitate conform modelului de afacere, costul de oportunitate al acelei investiţii poate fi chiar mai mare decât rezultatul benefic al acesteia.
Prin urmare, pentru a nu avea costuri greu cuantificabile fiţi siguri că vă înţelegeţi piaţa, aveţi un model de afacere care să aibă probabilitatea crescută de a produce rezultate în acea piaţă şi un plan de investiţii aliniat la modelul de afacere conceput.
Cuvinte cheie: + Schipor, management, creier
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Majoritatea americanilor susţin ideea dublării salariului minim la 15 dolari pe oră
Ce credeţi? Twitter va lansa abonamente pentru accesarea anumitor postări
Mircea Lucescu, Tătăruşanu şi Stanciu în optimile Ligii Europa
De ce s-au plâns anul trecut turiştii ieşeni la Protecţia Consumatorilor
Zilnic, la Urgențe, este depistat câte un caz de cancer: "Este ceva fără precedent"
733 de mame minore în Iași. Medic: "Sunt amputate din punct de vedere psihic și psihologic"
Arhiepiscopia Iaşilor are un nou episcop-vicar: stareţul Mănăstirii „Trei Ierarhi”
Astăzi se discută din nou proiectul de amenajare a Bahluiului în zona de agrement
Au fost stabilite cele șapte centre unde cadrele didactice au prioritate la vaccinare
Bulgarii, buni de plată într-un accident cu un Mercedes şi un BMW la Pașcani
După începerea şcolii, mai mulţi copii testaţi pozitiv la noul coronavirus
Aveți un scris frumos? Concurs de caligrafie cu premii pentru trei secţiuni
Care sunt elementele cheie care fac ca valoarea unui apartament să crească în timp (P)
Un laborator al Facultăţii de Electronică, dotat cu aparatură de ultimă generaţie de firma Bitron
Cum de a apărut scandalul cu şpaga onorabilului Mugurel care bea Ciuc
Politicienii ieşeni faţă în faţă cu adevăraţii băieţi deştepţi
Proiect de un milion de euro la Tomeşti. Servicii sociale pentru cei năpăstuiți de soartă
Proces pentru un gard distrus: a cerut 1.000 de lei, dar a primit de 10 ori mai puţin
Alcoolul i-a dat aripi: fotografiat de radar şi probe de sânge la spital
O căruţă de bani pentru întreţinerea drumurilor judeţene în următorii doi ani
Codul Rutier a mai trimis un ieşean la puşcărie. Conducea fără permis
Ieșeanul Andrei Muraru va fi numit ambasador în Statele Unite ale Americii
Hoţul care a spart sala de păcănele din Nicolina, prins. Ce rol ar fi jucat iubita lui
Gigantul Lufthansa aterizează la Iaşi. Ce zboruri va opera compania
VIDEO: Iașul văzut dintr-o aeronavă ATR aparținând TAROM după decolare
Bilanţ DNA - Bologa: Primul an din 2015 când am înregistrat mai multe sesizări de la cetăţeni
Lituania va oferi Moldovei un lot de vaccinuri contra COVID-19
Statele Unite ar urma sa ajunga la imunitatea de grup in aprilie. Care este explicatia
Viktor Orban ar urma să fie vaccinat cu Sinopharm, produs de China
Contul de Facebook al Dianei Șoșoacă a fost blocat. Avocata se compară cu Trump
Nunțile în 2021. Mirii vor petrecere chiar și fără dans și cu testarea invitaților
Un fost jucător al celor de la CFR Cluj s-a sinucis la vârsta de 43 de ani
Mike Tyson câştigă 500.000 de dolari pe lună din vânzarea de marijuana
Christoph Daum, fost selecţioner al României, l-ar putea înlocui pe Erol Bulut la Fenerbahce
Moderna testează o versiune modificată a vaccinului său împotriva tulpinii sud-africane
Poliţia Animalelor este operaţională! Modalitățile prin care o puteți sesiza
Grampet, grup feroviar deţinut de Gruia Stoica, îşi extinde activitatea în Slovenia
Ieșeni, transmiteți consumul de apă pe 28 februarie pentru a plăti prețul vechi!
Comitetul de coordonare a vaccinării anunţă că la Iaşi vor sosi 22.000 doze AstraZeneca
Jocuri istețe pentru copii fericiți, la Happy Color în Iulius Mall Iași
„Sărbătoarea Primăverii” s-a instalat în Palas, cu mii de mărțișoare
Guvernul promite 1% pentru cercetare în 2024. Realitatea: de șase ori mai puțin
Profitul Romgaz a urcat anul trecut cu 15% până la nivelul de 1,25 miliarde lei
Raed Arafat, atac dur la fondatoarele „Dăruiește Viața“: „Am tolerat până acum veninul lor“
În România, vaccinul anti-COVID oferă protecție de 99,45%, mai mare decât în Israel
Bilanţul covid-19 în Germania creşte cu aproape 12.000 de contaminări la peste 2,4 milioane
Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)
Alexandru CĂLINESCUMituri şi inerţii |
Neculai SEGHEDINCel mai modest dintre pământeni (III) |
Nicolae CREŢU„Deşoşocizarea” AUR |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.