COTAR susţine ordonanţa care modifică legea privind transportul în regim de taxi şi de închiriere
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

duminica, 09.05.2021

Comunicat de presă

COTAR susţine ordonanţa care modifică legea privind transportul în regim de taxi şi de închiriere

GALERIE
1475BF2B-88BE-4594-A29A-19622F8B051B
  • 1475BF2B-88BE-4594-A29A-19622F8B051B
- +

Ordonanţa de Urgenţă pentru modificarea Legii privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, în forma postată pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, va permite sancţionarea activităţilor de tip evazionist, precum şi a celor neautorizate, susţin reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), într-un comunicat transmis, marţi.

De altfel, transportatorii îşi exprimă susţinerea pentru varianta OUG pentru modificarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, în forma nealterată, însoţită de instrumentele de prezentare şi motivare.

"În contextul recentelor declaraţii ale unor persoane publice, fără suport în realitatea cotidiană, care şi-au exprimat susţinerea faţă de activităţi neautorizate de transport persoane, generatoare de venituri ilicite, dorim să readucem în atenţia opiniei publice următoarele: Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis, în decembrie 2017, că serviciile 'al căror scop este acela de a conecta, prin intermediul unei aplicaţii digitale, şoferii neprofesionişti cu persoanele care doresc să efectueze călătorii urbane', trebuie clasificate drept 'servicii în domeniul transporturilor", se menţionează în comunicatul citat.

Potrivit COTAR, Uber se autodescrie ca fiind "un simplu intermediar digital, o aplicaţie pe telefon, care leagă pasagerii cu şoferii", pretext să nu se conformeze prevederilor legale de licenţiere, aplicabile firmelor de taxi sau transportatorilor, ce implică obligaţii şi responsabilităţi.

"Poziţia Uber este în contradicţie cu decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, avocatul general desemnat în cauză, Maciej Szpunar, precizând că 'platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ţine, în principal, de domeniul transportului şi, în consecinţă, trebuie să deţină licenţele şi acordurile cerute de dreptul naţional'. Astfel, activitatea de preluare a unei persoane şi transportul acesteia către destinaţia solicitată, cu un autovehicul, contra cost, este în prezent reglementată, în România, prin Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere şi norme adoptate de autorităţile locale. Deşi reprezentanţii Uber îşi exprimă, la nivel declarativ, disponibilitatea pentru dialog cu autorităţile şi se declară în favoarea reglementării activităţii derulate, constatăm că se diseminează, de către persoane publice, mesaje care distorsionează realitatea, consonante interesului companiei de a obţine o reglementare distinctă, deşi activităţile de acest tip sunt deja prevăzute de cadrul legal aplicabil în domeniul transportului de persoane", subliniază transportatorii.

Reprezentanţii COTAR notează, totodată, că fostul premier Victor Ponta a susţinut că Uber "asigură venituri suplimentare pentru nişte oameni care muncesc cinstit", "ignorând, cu bună ştiinţă, opinia unicului for abilitat să se asigure că legislaţia UE este interpretată şi aplicată în acelaşi mod în toate statele membre, din care rezultă, fără echivoc, necesitatea autorizării activităţii de transport persoane generatoare de venituri".

"Ne exprimăm speranţa că poziţia menţionată nu este influenţată de relaţia personală a lui Victor Viorel Ponta cu Gelu Ştefan Diaconu, a cărui fiică, Nicoleta Schroeder, ocupă, din martie 2015, poziţia de general manager pentru România în cadrul companiei Uber. Fără a intra în polemică, îi recomandăm, la rândul nostru, lui Victor Viorel Ponta, următorul exerciţiu 'de imaginaţie', în continuarea celui lansat în spaţiul public: actualii operatori autorizaţi şi licenţiaţi ar renunţa la însemnele de taxi şi ar presta servicii neverificate, exclusiv în beneficiul propriilor interese economice, similare celor recomandate de domnia sa drept soluţie pentru decongestionarea traficului. Care ar fi efectele renunţării la autorizarea transportatorilor şi serviciilor de preluare/distribuire comenzi asupra consumatorilor, raporturilor de muncă şi veniturilor la buget?", se arată în comunicatul COTAR.

Transportatorii consideră "lipsite de fundament" şi susţinerile deputatului Nicuşor Dan, potrivit cărora, prin adoptarea Ordonanţei de Urgenţă, se vor interzice aplicaţiile de tip agregator.

"În fapt, companiile cu acest profil vor avea exclusiv obligaţia de autorizare, similar celorlalţi operatori, demersul legislativ vizând exclusiv întărirea controlului autorităţii statului în activitatea de transport public de persoane, în scopul responsabilizării tuturor actorilor implicaţi în această activitate reglementată", sunt de părere membrii Confederaţiei.

"Adoptarea ordonanţei va permite, totodată, sancţionarea activităţilor de tip evazionist, precum şi a celor neautorizate (de piraterie în domeniul transportului de persoane), eliminarea sintagmelor 'în mod repetat' şi 'permanent', generatoare de haos. Apreciem că preconizata modificare a legislaţiei va asigura respectarea drepturilor şi intereselor transportatorilor autorizaţi şi accesul acestora, transparent şi nediscriminatoriu, la piaţa transportului public local, garantând totodată respectarea drepturilor utilizatorilor", susţine COTAR.

Organizaţia solicită, astfel, ca actul normativ supus dezbaterii să nu fie redactat sau modificat la comanda unor proprietari de platforme informatice sau grupuri de influenţă şi să fie în interes public.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Obsesiile microbiştilor români

Nicolae GRECU

Obsesiile microbiştilor români

„Ne-a furat arbitrul” şi „jucătorul X ne-a vândut la pariuri” sunt unele dintre acestea.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VI)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VI)

Episodul de azi, penultimul din această serie, conţine o succintă prezentare a confuziei medievale dintre denumirile istorice Dacia versus Danemarca, respectiv Dacus versus Danus, confuzie pe baza căreia autori contemporani construiesc ipoteze aberante, cu motivaţie „patriotică”, dar cu un puternic iz protocronist.

După Înviere

pr. Constantin STURZU

După Înviere

Cea mai importantă predică a Domnului a fost una fără cuvinte. A început în Ghetsimani, cu sudoarea Lui, care "s-a făcut ca picături de sânge" (Luca 22, 44) şi a continuat pe Cruce, până la gestul de a-Şi da duhul de bunăvoie, nu pentru că fusese biruit de moarte. 

Dezastru de sărbători

Alexandru CĂLINESCU

Dezastru de sărbători

Să nu ne amăgim cu gândul că lumea, în special tinerii, nu se mai uită la televizor. România TV are audienţă la un segment deloc neglijabil din populaţie, sensibil la „patriotism” şi la grija pentru „nevoile românilor”. Direct sau insidios, postul exercită o influenţă nefastă, cu consecinţe pe termen lung.

pulspulspuls

Imagini de colecţie: oare ne-am schimbat sau nu în bine?

Imagini de colecţie: oare ne-am schimbat sau nu în bine?

Un amic cetitor atent atent ne-a pus ieri la dispoziţie această faină poză de campanie, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Bravo autorităților locale care au ținut gol Spitalul Mobil de la Lețcani!

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.