Cum a ratat Iaşul să aibă primul terminal de marfă din regiune
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Cum a ratat Iaşul să aibă primul terminal de marfă din regiune

GALERIE
terminal aeroport
  • terminal aeroport
- +

Directorul unei companii specializate în transport şi transfer de marfă a declarat că „am vrut să vin cu banii, am vrut să deschidem cargo la Iaşi, însă nu ne-au dat clădirea” Aviaţiei Utilitare.

La o dezbatere online desfăşurată vineri, şeful unei companii de handling a dezvăluit că s-a oferit să preia unul din imobilele aflate în administrarea Aeroportului Iaşi ca să amenajeze un terminal cargo.

„Eu am vrut să vin cu banii şi nu m-au lăsat. Suntem Numărul 2 în lume la acest tip de activitate, am vrut să deschidem cargo la Iaşi, însă nu ne-au dat clădirea”, a declarat Cristian Paris, directorul companiei de handling Manzies Aviation România, care operează şi la Iaşi (încărcare/ descărcare şi transfer bagaje şi colete).

„Au dat sediul Aviaţiei Utilitare la MAI (pentru amenajarea de către Inspectoratul General de Aviaţie a unei staţii regionale SMURD, n.r.), iar acum au luat-o înapoi. I-am rugat din nou”, a mai spus directorul Manzies, fără să precizeze dacă până vineri a primit vreun răspuns.

Amintim că cedarea în mod gratuit către IGA a clădirii şi terenului Aviaţiei Utilitare, societate care a dat faliment, a fost anulată în această vară, dat fiind că pe parcursul unui an de la predarea imobilului nu s-a făcut niciun demers pentru amenajarea staţiei de intervenţie rapidă.

Cristian Paris a mai spus că, în 2012, pe Aeroportul Iaşi s-au transportat 6 tone de marfă, vârful a fost atins în 2017, 57 de tone, pentru ca anul trecut acest volum să scadă la doar 9 tone.

„Cargo a fost găina cu ouăle de aur în pandemia asta. Nu am avut unde să trimit cargo în ţară”, s-a plâns el de acest domeniu cu o acoperire naţională foarte slabă în materie de terminale de marfă.

Prezent la dezbaterea online, ministrul Costel Alexe i-a transmis cu subînţeles directorului companiei de handling să mai aştepte cu banii până după 27 septembrie. El a amintit şi de proiectul centrului intermodal de la Holboca, proiect promovat de ultima administraţie liberală a CJ odată cu extinderea Aeroportului din perioada 2013-2015.

La rândul lui, Alexandru Anghel, fostul director al aerogării ieşene, acum coordonatorul proiectului noului aeroport de la Braşov, a spus că, „dacă vrem să dezvoltăm un terminal cargo pentru volume mari de marfă, e nevoie de toate cele trei tipuri de transport – aerian, rutier şi feroviar”. El a adăugat că, potrivit unui studiu pe care l-a făcut pe Iaşi cu trei ani în urmă, specificul zonei era dat de comenzile online.

„Pentru faza incipientă de cargo se poate începe cu cala avionului, pentru că pasagerii nu mai călătoresc cu atât de multe bagaje. Trebuie pornit cu un operator mare şi nu e necesară o investiţie spectaculoasă. Important e să fii primul din regiune care face genul acesta de activitate, ca să atragi spre Iaşi fluxul de marfă care pleacă spre Bucureşti sau Cluj”, a mai spus Anghel.

Clădirea fostei Aviaţii Utilitare era menită să găzduiască administraţia Aeroportului şi un prim terminal cargo. Deşi conducerea CJ a făcut presiuni pentru demiterea lui Alexandru Anghel, directorul Aeroportului până la sfârşitul lui 2017, pe motiv că nu ar fi grăbit procedura de amenajare a clădirii, după instalarea noii administraţii a regiei nu s-a mai întâmplat nimic.

Motivul invocat atât de şefii Aeroportului cât şi de forul tutelar al regiei, Consiliul Judeţean, a fost că o reconsolidare urmată de reamenajarea clădirii ar fi prea scumpe.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Iaşul îşi merită echipa de fotbal

Cosmin PAȘCA

Iaşul îşi merită echipa de fotbal

Peste toate, lipsa unui proiect este asemănarea cea mai izbitoare dintre echipa din dealul Copoului şi cea din Podu Roş. Nu cunoaştem obiectivele Politehnicii peste cinci ani - o cerinţă banală pentru un club respectabil - la fel cum nu există o foaie de parcurs a Iaşului care să depăşească un singur ciclu electoral.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Impersonare

Codrin Liviu CUȚITARU

Impersonare

„M-a echipat ca pe beizadea (e drept că şi semănam puţin cu juniorul Ceauşeştilor). Mi-a aranjat părul şi mi-a oferit un costum asemănător cu ale Nicuşorului. Mi-a spus că trebuie doar să râd zgomotos, să înjur şi să beau whiskey la greu. Aşa am procedat, mai ales la masa festivă (care s-a organizat în restaurantul meu). Mă scuzaţi, am fost pupat în fund în ziua aia, de nu vă puteţi imagina!... Totul a mers strună până în clipa în care nu mai ştiu cine a cerut ca eu să o sun pe mama, pe tovarăşa Elena, pe loc, şi să solicit fonduri suplimentare în teritoriu.”

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (III)

George ŢURCĂNAŞU

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (III)

Replierea teritoriului politic moldovenesc a impus mutaţii substanţiale la nivelul morfologiei şi structurii sistemului de aşezări. Din perspectiva noastră, e importantă îndesirea reţelei de aşezări urbane şi reconfigurarea ariilor de influenţă a acestora. 

Insuportabila greutate a fiinţării

Bogdan ILIESCU

Insuportabila greutate a fiinţării

„The chicken is only an egg’s way for making another egg.” (Găina este doar modul prin care un ou face un alt ou) - Richard Dawkins

pulspulspuls

Iaca unde va ajunge senatoarea panaramă de Iaşi până la urmă!

Iaca unde va ajunge senatoarea panaramă de Iaşi până la urmă!

Una scurtă dar vioaie pe astăzi despre senatoarea panaramă aleasă de ieşeni, madam Şoşoacă, despre care mulţi cică se întreabă cam ce parcurs politic ar urma să aibă, acumă că şefii ei mai tineri, prin ordin de zi pe unitate primit de la cei cu stele în rezervă, au pus-o pe liber la partid. 

Caricatura zilei

Cum s-a petrecut accidentul

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.