Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Un grup de tineri entuziasti a reusit sa-si creeze propriul stat, alcatuit din 14 orase de pe toate continentele, cu capitala la Iasi si cu flamura o ceasca aburinda de „cafea creativa“.
Proiectul „Creative Coffee“ s-a nascut in capitala Moldovei, dar a ajuns, in trei ani, sa lege cu un fir rosu orase precum Iasi, Cluj, San Francisco (SUA), Istanbul, Ankara (Turcia), Adelaide (Australia de Sud), Aguascalientes (capitala unui stat cu acelasi nume din Mexic), Lima (Peru), Liverpool (Anglia), Valdivia (Chile), Jos (Nigeria), Bangkok (Thailanda) si Copenhaga (Danemarca). Scopul acestuia? Sa creeze prietenii, sa formeze comunitati si sa prezinte modele de afaceri care au avut succes intre antreprenorii interesati de industriile creative. Dupa spusele organizatorilor, cafeaua a fost scuza pentru care acestia sa se poata aseza, din cand in cand, la aceeasi masa, unde sa discute cum sa-si dea viata propriilor vise.
La Iasi, despre burgeri si cinema
Daca prima intalnire Creative Coffee a avut loc la Iasi, pe 18 august 2011, si la aceasta au participat 22 de persoane, ultima editie din luna noiembrie, a 21-a, a adunat peste 30 de persoane, iar publicul-tinta, pe zona Iasului, s-a restrans de la bancheri, arhitecti, designeri, fotografi, copywriteri si marketeri, la „antreprenori creativi, din diferite subsectoare ale industriilor creative, desigur, adica cei care isi bat capul sa construiasca un business creativ“, explica Oana Filip, co-fondator al start-up-ului. Practic, intregul proiect consta in intalnirile care au loc intre oameni care si-au lansat deja o afacere, pe banii si pe riscul lor, si cei interesati din orasul respectiv sa faca acest lucru, sau care chiar s-au lansat si sunt la inceput cu ideile lor. „Exista o asociere intre invitatii nostri si creativii care vin la evenimente, participantii. Impartasim aceleasi ingrijorari, aceleasi dileme legate de cum putem sa facem mai bine ceea ce ne pasioneaza. Proiectul a pornit dintr-o nevoie foarte egoista si s-a transformat intr-o retea internationala din care fac parte sute de creatori. Nu am avut un plan batut in cuie, cum nu ne-am imaginat ca va ajunge sa aiba impactul de care se bucura astazi“, adauga Oana. Aceasta spune ca fiecare centru de Creative Coffee are propriul profil – daca la San Francisco vin, in special, oameni interesati de design, la Istanbul cei de IT, la Iasi vin cei care vor sa se intalneasca cu persoane care sa le dea curaj, prin povestile lor motivationale, sa aiba incredere in ideile lor. La ultima intalnire din Iasi au participat Florentina Ciuverca, recomandata ca fiind „movie journalist“ si care si-a lansat propriul site www.filmreporter.ro, primul si singurul pe domeniu, si Mircea Panache, fondatorul si proprietarul unui restaurant din Iasi, Vivo – Fusion Street Food.
Antreprenori si jurnalisti, printre liderii locali
Oana recunoaste ca explozia conceptului a fost si pentru ei o surpriza, desi au ca obiectiv ca pana in 2015 sa existe 100 de orase prinse intr-o astfel de retea, coordonate toate de la Iasi. Exista trei persoane in nucleul echipei, care au pornit si care coordoneaza conceptul: Adriana Ursache, Oana Filip si David Truong. Ca motto, Oana spune ca se tin „ca scaiul de haine“ de doua principii – „daruieste inainte de a primi“ si „condu prin exemplu“. De aceea, rolul cel mai important al fondatorilor este sa pastreze legatura cu persoanele care sunt coordonatori locali ai proiectelor, care au cumparat licenta de a organiza intalniri sub sigla Creative Coffee timp de sase luni „pentru o suma mai mult decat prieteneasca“. „Exista persoane care isi doresc sa faca Creative Coffee la ele in oras si pe care le-am refuzat pentru ca nu era o potrivire la nivel de valori, dar la fel de multe exemple avem si in cazul celor care au dat peste site-ul nostru, au completat aplicatia si de la primul Skype call ne-au convins ca sunt persoanele potrivite. Tine foarte mult de aluatul din care e facut potentialul Local Chapter Leader, asta dicteaza tonul in alegerea sau refuzarea lui la carma Creative Coffee“, povesteste Oana. Pe pagina oficiala a proiectului sunt prezentati cei care au fost acceptati deja sa organizeze astfel de intalniri. Majoritatea sunt oameni care si-au fondat propriile afaceri si acum vor sa vada cum gandesc liderii de piata din domeniul lor de interes, dar si persoane care au abandonat fostul loc de munca pentru a se dedica propriilor idei si proiecte. Steve Arnold, spre exemplu, care coordoneaza comunitatea formata in San Francisco, a dezvoltat produse pentru Google si Autodesk, iar acum are propriul sau proiect – emberlight, o afacere care ofera, contra cost, un pachet ce contine dulii si o aplicatie ce iti permite sa controlezi intensitatea becului prin Bluetooth-ul de la telefon. Janet Faden, care a pus bazele comunitatii din Jos, Nigeria, este o jurnalista multimedia, care lucreaza ca freelancer si care a fondat cea mai importanta si cautata platforma de stiri online din regiune – Plateau News Online. „Persoanele care organizeaza CC in orasele lor, liderii locali, sunt mult mai mult decat simpli organizatori. Ei sunt facilitatori, conectori. Asta inseamna ca isi cunosc foarte bine comunitatea, anticipeaza nevoile ei si adapteaza conceptul in functie de ceea ce se intampla local. Tinta noastra ramane in continuare sa ne extindem in 100 de orase, insa ce ne da cu adevarat batai de cap, in sensul pozitiv al cuvantului, este sa ne asiguram ca actualii Local Chapter Leaders isi fac treaba foarte bine si ca sunt pasionati“, a adaugat Oana Filip.
Extinderea rapida, pe baza de recomandari
Despre extinderea conceptului, desi a fost una rapida, Oana spune ca a venit, cumva, natural. Motorul a fost si colega ei Adriana Ursache, care a calatorit prin mai multe tari si a organizat evenimente de tip Creative Coffee de fiecare data cand a simtit ca are un public pentru ele. Apoi au fost cei care au participat la evenimente si le-au promovat in mod organic, pe retelele de socializare, catre prietenii lor, atat din tara natala, cat si la nivel international. „Ne-am extins, pe de o parte, prin intermediul unor creativi-exploratori cum e Adriana, care a calatorit mult si care a organizat mai mult evenimente de tip Creative Coffee. Pe de alta parte, prin intermediul celor care au dat peste noi in mediul online. Pana acum fiecare situatie in parte si toate la un loc au adus rezultate. Uneori in materie de lideri locali, alteori in atragerea de suporteri locali sau voluntari“, conchide Oana. Participarea la un astfel de eveniment presupune si achitarea unei taxe, conform portalului Eventbrite, din partea celor din sala, care a fost, in functie de data achizitionarii biletului, intre 8 si 10 euro la ultimul seminar de la Iasi.
Cuvinte cheie: + Creative Coffee, Vivo Fusion
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Rusia a primit un avertisment scris de la SUA înainte de atacul terorist de la Moscova
Cazul fetiţelor încurcate la externarea din maternitatea Ploieşti: ce sancțiune a primit asistenta
Ploieşti: Ce a păţit asistenta care a încurcat doi bebeluşi la externare
În pofida războiului, economia ucraineană a crescut cu 5,3% în 2023
Economia SUA a înregistrat o creştere peste estimări în trimestrul patru din 2023
Boloş: Cel care stă în concediu medical primeşte mai mulţi bani decât atunci când este la serviciu
Manchester City a transferat un fotbalist american de 14 ani
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Modificări: Tramvaiul 6 (Dacia – Târgu Cucu) va circula până în Tătăraşi Nord
Orașul din România de două ori mai mare decât Bucureștiul în care mulţi ieşeni îşi petrec vacanţa
Philipp Plein şi-a părăsit logodnica pentru o ieşeancă. Tânăra din Paşcani e însărcinată
Ministrul Finanţelor, întrebat cât i-a venit factura la curent: 199 lei
Prahova: Bărbat ucis cu un singur pumn după o ceartă pe modul în care a parcat maşina
Dan Şucu anunţă că merge cu galeria Rapidului la meciul cu U. Craiova
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |