Cum au fost subiectele la Evaluare? „O noutate, sistem apropiat de testele PISA”
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

sambata, 31.07.2021

Cum au fost subiectele la Evaluare? „O noutate, sistem apropiat de testele PISA”

GALERIE
evaluare nationala
  • evaluare nationala
- +

6,6% dintre cei peste 6.000 de elevi ieşeni înscrişi la examen nu s-au mai prezentat ieri la prima probă, cea de Limba Română. Ce spune despre subiectele date ieri un cunoscut profesor de specialitate?

 

5.611 candidaţi ieşeni au susţinut ieri prima probă scrisă din cadrul Evaluării Naţionale, 420 de absolvenţi de clasa a VIII-a care se înscriseseră la această sesiune de examen neprezentându-se la centrele de examinare. Practic, doar 6.6% dintre elevii înscişi  au absentat, prezenţa fiind de 93,4%. Totodată, conform reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar, nu a existat nicio tentativă de fraudare a examenului şi nu au existat candidaţi eliminaţi din examen.

Potrivit informaţiilor oficiale, la nivelul judeţului au fost înscrişi la această sesiune de examinare 6.031 de elevi, 6030 din seria curentă şi un elev din seriile anilor anteriori. De asemenea, pentru 38 de elevi din 23 de şcoli ale judeţului, Comisia judeţeană de evaluare naţională a propus adaptarea procedurilor de susţinere a examenului în vederea asigurării condiţiilor de egalizare a şanselor, fiind vorba de elevi cu diferite deficienţe. În ceea ce priveşte elevii înscrişi, 2.987 sunt din mediul rural şi 3.044 din mediul urban, fiind organizate 170 de centre de examen, dintre care 117 în mediul rural şi 56 în mediul urban.

Următoarea probă scrisă, cea la Matematică, va avea loc mâine, iar ultima probă, cea la Limba şi literatura maternă, va fi susţinută vineri de elevii care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă. Primele rezultate vor fi afişate marţi până la ora 14, comunicarea acestora urmând să se facă anonimizat, atât în centrele de examen, cât şi pe site-ul evaluare.edu.ro, respectându-se Regulamentul general privind protecţia datelor personale. Rezultatele finale vor fi afişate sâmbătă, 4 iulie.

Ce spun profesorii?

Prof.dr. Camelia Gavrilă, director al Colegiului „Costache Negruzzi” şi profesor de Limba şi Literatura română, fost inspector şcolar general al ISJ Iaşi, a explicat pentru Ziarul de Iaşi că, în opinia sa, subiectele au avut o dificultate medie, fiind posibil pentru majoritatea elevilor să obţină o notă de trecere, dar fiind gândite şi pentru a putea face o departajare echitabilă „la vârf”.

„Cred că subiectele au fost de dificultate medie şi au respectat prevederile programei şcolare. Au avut un dozaj raţional, de la lucruri simple, rezonabile, de înţelegere a textului, spre cerinţe care presupun o anumită subtilitate. Acestea au verificat însă suficient de multe cunoştinţe, deci aspectul cognitiv este bine reprezentat, şi mă refer atât la partea gramaticală, dar şi la partea literară şi la modul de comunicare”, a precizat Camelia Gavrilă. Cadrul didactic a vorbit şi de noutatea realizării subiectelor, care se apropie de testările PISA, testând astfel şi alte abilităţi decât reproducerea mecanică a materiei.

„Este o noutate sistemul acesta apropiat de testele PISA şi lucratul pe broşură şi cu răspunsurile mai limitate ca număr de cuvinte, determinând o esenţializare şi multă gândire critică, asocieri şi disocieri, şi este de apreciat acest lucru, pentru că nu mai sunt doar repetările acelea mecanice. În momentul în care ai un text şi trebuie să faci analogia cu un alt text studiat, asta înseamnă o mobilitate a gândirii, o analiză, a găsi un argument în favoarea ideii, o asemănare, o diferenţiere”,  a adăugat. Totodată, Camelia Gavrilă explică faptul că, în calitate de filolog, a apreciat că au existat cel puţin două cerinţe care permiteau şi analizarea nivelului de cultură şi interpretare al elevului.

„Cerinţa referitoare la ideea de a avea un ideal şi un vis permitea formularea unor opinii legate de nevoia de vis, de ideal, de obiectiv în viaţă, dar şi aspectele morale implicate în acest lucru. Iar compunerea din final, cu o structură cunoscută de elevi ca model de lucrare literară, oferea o posibilitate tuturor elevilor, indiferent de nivelul sau contextul cultural în care s-au format ei de a vorbi, de a imagina o întâmplare, un joc, deci într-un mediu familiar lor. Analiza fantezia, creativitatea, îmbinarea naraţiunii cu descrierea, deci aspecte care puteau fi valorizate. Per total, elevii au avut de lucru suficient de multe subiecte, implicau atenţie, şi au fost şi întrebări cu o doză de subtilitate, de atenţie. Consider că aşa cum a fost gândit subiectul oferă posibilitatea de a se lua şi notele acelea de 6 sau 7, dar oferă şi posibilitatea unor ierarhizări la vârf”, a concluzionat Camelia Gavrilă. La nivel naţional s-au înscris la această sesiune 131.177 de absolvenţi de clasa a VIII-a. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Berbecii care plătesc şi decid

Nicolae GRECU

Berbecii care plătesc şi decid

Pentru revigorarea sportului românesc şi a naţionalelor de fotbal , o strategie pe termen lung este posibilă. Pentru cluburi, este o utopie, unde modelul din Pipera face prozeliţi.

Filmuletul zilei

opinii

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (5)

Eugen MUNTEANU

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (5)

Sunt dator să încep acest penultim episod despre iniţierea mea în umilul meşteşug al pescuitului cu undiţa cu rectificarea unei erori din foiletonul trecut.

Creştinul şi concediul*

pr. Constantin STURZU

Creştinul şi concediul*

Pe tesaloniceni, Sfântul Apostol Pavel îi atenţiona: "rugaţi-vă neîncetat" (I Tesaloniceni 5, 17). Iar ucenicul său iubit, Timotei, primea, ca episcop, îndemnul: "stăruieşte cu timp şi fără de timp" (II Timotei 4, 2). Nu putem, aşadar, pune nici măcar o secundă între paranteze rugăciunea sau să ne autosuspendăm din statutul de creştin (sau, mai ales, de preot). A ne lua concediu nu înseamnă a nu ne mai face pravila, a dezlega postul, a sta cu burta la soare în timpul Liturghiei duminicale etc. Avem, însă, două repere în Sfintele Scripturi şi în Sfânta Tradiţie care ne lămuresc cam în ce fel se poate vorbi, totuşi, despre vacanţă în termeni creştini.

Dezvoltare şi dezvoltatori

arh. Ionel OANCEA

Dezvoltare şi dezvoltatori

În anul 1997, am fost, mai mulţi colegi din Primăria Iaşi, într-o vizită de studii administrative la Göteborg. În oraşul suedez se derula un mare şi spectaculos proiect urban pe terenul de trei sute de hectare desfăşurat în lungul canalului Gotha, vizavi de centrul istoric. 

pulspulspuls

Hopa: dom’ Tudorel a schimbat foaia când vine vorba despre el!

Redacția

Hopa: dom’ Tudorel a schimbat foaia când vine vorba despre el!

Iată, dragi studenţi şi stimabili profesori, fie că l-aţi votat, fie că nu, domn rector Tudorel a trecut la alt nivel (ca să producem şi-o rimă), când vine vorba despre sine. Concret, mai nou scrie despre el însuşi, când vine vorba, la persoana a treia. 

Caricatura zilei

Bumerang

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.