Cum putem combate stresul şi anxietatea? Cercetătorii au realizat o listă cu 14 sfaturi pentru diminuarea fricii
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 16.06.2021

Cum putem combate stresul şi anxietatea? Cercetătorii au realizat o listă cu 14 sfaturi pentru diminuarea fricii

GALERIE
stres anxietate
  • stres anxietate
- +

Cercetătorii au realizat o listă cu 14 sfaturi pentru reducerea stresului, eliminarea anxietăţii şi a fricii. 

1. Respiră adânc!
 
Respiraţia profundă activează relaxarea corpului ca răspuns instantaneu al hiperexcitabilităţii.
 
2. Expunerea treptată la lucrurile care induc frică
 
,,Terapia prin expunere'' necesită implicarea treptată a persoanei în activităţi care îi provoacă frică şi anxietate, precum vorbitul în public, mângâierea unui câine. 
 
3. Exerciţiile fizice
 
Exerciţiile fizice ajută persoanele să se calmeze deoarece în urma acestora sunt eliberate endorfine, care stimulează sistemul imunitar şi cresc temperatura corpului.
 
5. Recunoaşte când anxietatea devine chinuitoare
 
Frica pe care unele persoane o au asupra unor lucruri se poate extinde către alte părţi le vieţii sale personale. Aceste persoane ar trebui să determine dacă fricile sunt legate de lipsa de eperienţă. 

6. Priveşte lumea în ansamblu
 
Realizarea unei liste cu lucrurile care pun persoana în dificultate şi realizarea unei alte liste a lucrurilor care au avut succes poate ajuta persoanele stresate să observe şi lucrurile pozitive din viaţa lor. 
 
7. Transformă anxietatea în entuziasm
 
În timpul unui studiu a fost descoperit faptul că persoanele care interpretează frica ca entuziasm şi nu ca stare nervoasă sunt oratori mult mai buni.
 
8. Banalizează treburile zilnice
 
Pentru a scăpa de griji persoanele ar trebui să se gândească  că sunt într-un joc unde dacă greşesc pot încerca să rezolve problema într-un alt mod.
 
9. Afirmaţi valorile de bază
 
Înaintea unei situaţii stresante,, persoanele ar trebui să se gândească la valorile lor de bază, precum familia sau succesul din carieră şi după aceea ar trebui să noteze de ce este importantă aceea valoare pentru ea.  Acest exerciţiu le va ajuta pe persoane să realizeze care sunt cele mai importante valori din viaţa lor.
 
10. Ajută-i pe alţii
 
Fie că ţinem uşa deschisă pentru cineva sau ajutăm un copil cu temele pentru şcoală, atunci când oamenii îi ajută pe cei din jur aceştia resimt mai puţine emoţii negative. 

11. Bea cafea regulat
 
În cadrul unui studiu realizat pe şoareci s-a descoperit că situaţiile stresante pot fi eliminate cu ajutorul cafelei. 
 
12. Practicarea meditaţiei
 
Antrenarea creierului pentru a se focusa pe prezent şi nu pe anxietatea care ţine de viitor poate ajuta la eliminarea fricii şi a depresiei.

13. Vorbeşte cu tine însuţi
 
În cadrul unui studiu, subiecţii care au utilizat pronumele ,,tu'' sau propriul lor nume, în loc de ,,eu'', ca exerciţiu  înaintea unui discurs public au avut mai mare succes.

14. Îmbrăţişează avantajele potenţiale ale stresului
 
Psihologii spun că stresul poate fi un semn al faptului că viaţa unei persoane are sens. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Pesedistul bun, pesedistul rău

Cătălin ONOFREI

Pesedistul bun, pesedistul rău

În viitor, se vor înmulţi cazurile în care înţeleptul Vasile se va contra cu ţăranul Marcel! 

Filmuletul zilei

opinii

Din ce în ce mai buni

Briscan ZARA

Din ce în ce mai buni

Ideea pensionării la 70 de ani mi se pare bună, însă doar ca idee, nu ca lege. Pentru că se ştie faptul că românii sunt extrem de buni la interpretarea oricărui text, fie el biblic, politic sau legislativ, şi vor fi în stare să scoată din asta ceva cu totul şi cu totul diferit decât ce s-a intenţionat, chiar pervers.

Glose la Eminescu

Nicolae TURTUREANU

Glose la Eminescu

* „E ochiul lui/ atotcuprinzător,/ scăldându-ne-n lumină/ preacurată.// Poeţi ce-au fost,/ poeţi ce au să vină,/ traşi pe a poeziei sale roată.”

Eminescu - în vremea lui şi a noastră

Mihai DORIN

Eminescu - în vremea lui şi a noastră

În vremea lui, Eminescu a fost de puţini înţeles, de unii iubit, de mulţi urât. Nimic nou sub soare. Să înţelegi un om care venea din adâncul timpului, de la „izvoarele veşnice” din care, vorba lui Iorga, se nutresc „naţiile şi secolele”, nu era la îndemână decât spiritelor alese. Iar acestea erau puţine, într-un timp anomic, în care regulile le făceau parvenţii, năimiţii, patrioţii de profesie, speculanţii „frazei”, adică ai vorbelor fără duh, învăţate pe de rost, pentru a camufla adevărul vieţii. Cronicarul acelui timp e perceput a fi Caragiale, întrucât râsu-plânsu are mai mare trecere decât tragicul eminescian. Cei doi se întâlnesc însă în pasiunea de a devoala adevărulşi a vitupera impostura.

pulspulspuls

Vizitele de dimineaţă ale lui Mihăiţă care i-au scos din minţi pe procurori

Vizitele de dimineaţă ale lui Mihăiţă care i-au scos din minţi pe procurori

Of, of, că grele vremuri am mai ajuns să trăim la Iaşi, stimaţi telespectatori, încât iote că nu trec două zile şi iar ne năpădesc informaţiile pe surse toate una şi una despre dosarele mai marilor zilei, fie Mihăiţă, fie dom’ Costel. 

Caricatura zilei

City manager

Editia PDF

Bancul zilei

De acum, la internarea în spital pacientii sunt obligati sa aiba: extinctor, trusa de prim ajutor si lanterna (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.