Cum s-au coordonat pe Telegram adepții lui Călin Georgescu pentru a invada rețelele de socializare încă din luna iunie

sâmbătă, 30 noiembrie 2024, 10:20
3 MIN
 Cum s-au coordonat pe Telegram adepții lui Călin Georgescu pentru a invada rețelele de socializare încă din luna iunie

Mesajele de pe grupul de Telegram al adepților candidatului pro-rus la alegerile prezidențiale, Călin Georgescu, arată diferite strategii prin care aceștia au planificat o rostogolire concertată a mesajelor pe social media, încă din luna iunie, cu scopul clar de a acapara algoritmii tuturor rețelelor de socializare și de a ajunge la publicul țintă, considerat vulnerabil pentru candidatul independent cu discurs care îmbină retorica legionară cu propaganda ceaușistă, arată o analiză Info Sud-Est (ISE) și G4Media.

Prima rețea acaparată a fost TikTok, iar ulterior, au urmat Facebook, YouTube și Instagram, conform unei analize făcută de reporterii ISE și G4Media, corelată cu mesajele documentate de un reporter ISE, infiltrat pe grupul de Telegram cu peste 4000 de membri ”Propagator – implică-te și tu, Renașterea Romaniei, Hrană Apă Energie, Călin Georgescu”, denumit ulterior ”Implică-te și tu, Renașterea României, Hrană Apă Energie, Călin Georgescu” și care astăzi se numește ”Implică-te și tu, Renașterea Romaniei”. 

În total, din luna iunie, când a fost înființat grupul de Telegram, au fost livrate către membrii săi peste 1800 de poze și videoclipuri, pentru distribuirea simultană a lor pe toate rețelele de socializare. Una din instrucțiunile principale repetate de moderatorul grupului era ca acestea să fie editate/personalizate de fiecare utilizator în parte pentru a fenta algoritmii și pentru ca platformele de socializare să le identifice drept conținut propriu și nu unul copiat/repetabil.

Telegram

Un mesaj din 15 iunie, care este repostat în luna august le explică fanilor Georgescu de pe grup cum să personalizeze același mesaj, înainte de publicare, pentru a fi cât mai credibil și a se viraliza drept conținut original pe rețele:

„Toate clipurile din acest canal se pot edita si se pot reposta mai departe pe aplicatiile pe care aveti deja trafic organic. Este necesar sắ puneti elemente noi sau editari noi când postati pe platforme pentru ca si continutul sã fie preluat original de platforme”.

Într-o altă postare, din 4 august, moderatorul grupului le cere membrilor să editeze clipurile care le sunt livrate pe grup și să le personalizeze, ca să fenteze regulile rețelelor de socializare, iar conținutul referitor la Georgescu să nu fie penalizat. Mobilizarea se făcea pentru toate platformele de social media, iar utilizatorii erau încurajați cu faptul că nu durează mai mult de ”30 de minute pe zi”.

De subliniat că platformele de social media încurajează editarea conținutul în ”interiorul” rețelelor, iar drept ”răsplată” cresc șansele ca postările respective să apară în ”ForYouPage” (pagina principală a platformelor, adică în feedul personal, n.red.)

Instagram

Pagina principală a Instagram (grupul Meta) îți arată doar postările oamenilor pe care tu deja îi urmărești (le-ai dat ”follow”) și pentru a face acest lucru, trebuie să intri ”manual” pe paginile utilizatorilor pe care vrei să-i urmărești, pentru că rețeaua nu îți sugerează automat persoane, în funcție de ”profilul” tău și de căutările pe care le-ai făcut până în acel moment. Astfel, e mult mai greu să strângi urmăritori pe Instagram, comparativ cu alte rețele.

La polul opus este TikTok a cărui pagină principală te împinge să vezi postări ale utilizatorilor din toată lumea, după un algoritm, în funcție de ce videoclipuri ”simte” aplicația că urmărești, dar și în funcție de preferințele și interesele pe care le-ai bifat în momentul în care ți-ai creat profilul de utilizator.

Spre exemplu, Elena Lasconi, fostă jurnalistă cunoscută a PRO TV și ulterior primar, care are cont de Instagram din 2014 a strâns în aproape 11 ani (din anul 2014) 96.000 urmăritori, în timp ce Călin Georgescu, complet anonim pentru cel puțin jumătate din societatea românească înainte de 24 noiembrie, a strâns peste 66.000 de urmăritori în mai puțin de un an (din februarie 2024).

Facebook 

O altă rețea, tot din grupul Meta, rivală a TikTok, unde Georgescu a strâns sute de mii de reacții în ultima lună, este Facebook, acolo unde a adunat peste 260.000 de urmăritori în mai puțin de doi ani (28 februarie 2023), în timp ce Elena Lasconi a strâns doar 172.000 de urmăritori din ianuarie 2019.

În ultima lună, Georgescu a reușit să ajungă la un public țintă care lasă sute sau mii de distribuiri la fiecare postare, iar după ce a ajuns în al doilea tur al prezidențialelor impactul reacțiilor (share, like, comentarii) a explodat la zeci de mii/postare.

Citește mai mult pe G4Media 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii