Cum să rezistăm tentaţiilor alimentare nesănătoase
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Cum să rezistăm tentaţiilor alimentare nesănătoase

GALERIE
Plimbare in natura  versus mancare in exces
  • Plimbare in natura  versus mancare in exces
- +

   O simplă căutare a informaţiilor despre un stil de viaţă sănătos versus alimente nesănătoase ne poate furniza în câteva momente opinii despre aceste subiecte mult dezbătute şi analizate în ultimul timp.

   Concret ce puteţi face pentru a rezista tentaţiilor, în funcţie de situaţia momentului? În primul rând să respectaţi câteva reguli de bază legate de alimentaţie:           

  - păstraţi tradiţia celor trei  mese principale pe zi şi două gustări, astfel încât să preveniţi o posibilă  hipoglicemie, când puteţi cădea pradă ispitelor nesănătoase, evitând “gustatul în grabă, pe fugă, ciugulitul “;

- luaţi masa în familie de câte ori este posibil şi asiguraţi o atmosferă plăcută;

- principala masă a zilei, micul dejun, trebuie să fie sănătoasă şi bogată în proteine, legume, excluzând faimosul “lapte cu cereale”, mai ales în alimentaţia celor mici (pe lângă faptul că nu are nici un beneficiu nutriţional, conţine multe calorii şi predispune la îngrăşare);

 - gustarea poate fi un fruct (cu o oră înainte/ două ore după o masă principală), tocmai în ideea de a lua maxim de beneficii nutriţionale din acesta,  fără a-i da timp să fermenteze;

  - savurând un prânz delicios, cu carne/ peşte (proteină animală de calitate) şi salată şi o ciorbă, oare mai avem nevoie şi de desert sau este doar pofta… aşa că e cazul să ne abţinem de la delicioasele prăjituri sau să înlocuim alimentul care ne atrage cu un altul mai sănătos;

- o nouă  gustare în jurul orei 17, formată din lactate din categoria iaurt, sana, kefir, simple  sau dacă simţim nevoia impetuoasă de dulce, putem adăuga fructe proaspete sau congelate, îndulcite cu extract de stevie/ mesteacăn alb;       

- obiceiul nesănătos al ronţăielilor şi al gustărilor în faţa televizorului trebuie să fie înlocuit cu un ceai sau cu alte activităţi casnice uşoare în timpul  reclamelor;

- cina va fi una uşoară, spre exemplu o salată, o supă cremă sau legume la grătar, savurată cu 2-3 ore înainte de ora somnului, dar nu mai târziu de ora 20- 21.

         Hidratarea este extrem de importantă pentru celula, toate funcţiile organismului nostru având  la bază consumul de apă, organismul pe de-â-ntregul fiind format în cea mai mare parte din apă, fără a ne limita  neapărat la mitul celor 2 litri de lichide. Nu se recomandă  marea majoritate  a sucurilor  din comerţ,  pline cu zahăr sau îndulcitori, fără beneficii nutriţionale şi evident, produsele alcoolice ar fi bine de evitat.

         Mişcarea. Oricând putem alege să ne plimbăm şi să facem mişcare în aer liber decât să alegem în favoarea comodităţii căminului familial şi a tentaţiilor gastronomice. 

         Respectând aceste reguli simple de alimentaţie însoţite de un somn odihnitor, mişcare şi un echilibru psihic intern, cu siguranţă  ne va fi mult mai uşor să mergem la cumpărături, fără a cădea pradă ispitelor de pe rafturile magazinelor (sfat:e bine ca la cumpărături să mergeţi cu lista de cumpărături scrisă în prealabil  şi cu „stomacul plin”),  iar copiii vor rezista tentaţiilor nesănătoase şi dulci de la petrecerile organizate în unele locaţii special amenajate.

În concluzie schimbarea obiceiurilor, şi nu numai alimentare,  cu siguranţă trebuie să se ghideze după noi reguli, cuvântul de ordine fiind MODERAŢIA . Învăţând  să mancăm cu măsură găsim soluţii pentru a putea controla impulsul de a ronţăi „ispite” şi atunci când suntem la cumpărături; putem experimenta soluţii eficiente pentru a controla aceste pofte (metode tradiţionale chinezeşti – un pahar de apă diminuând aciditatea gastrică şi dacă este posibil periajul dinţilor, care generează  senzaţia de saţietate ). Pofta este o nevoie instinctivă, aşa că o putem controla  aducând-o în zona raţionalului, ţinând  mintea ocupată. Ne putem concentra către o activitate care să ne facă plăcere şi care să necesite atenţie (activităţi relaxante, sport, shopping, etc).

 

Cristina Iuliana LAZAR

Medic specialist în programul Diet Club CENTRUL DE DIETA

www.centruldedieta.ro

www.facebook.com/dietclub.centruldedieta

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

Cosmin PAȘCA

Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

Într-o ţară în care trenurile care transportă butuci la export stârnesc mai multe lacrimi pe Facebook decât imaginile cu pacienţii de la terapie intensivă, un astfel de subiect ar fi trebuit să scandalizeze opinia publică şi să producă un cutremur în structurile de putere din Palatul Victoria şi „conacul” din Modrogan.

Filmuletul zilei

opinii

Canonizare

Codrin Liviu CUȚITARU

Canonizare

„Dispariţia mea fizică devenise o urgenţă istorică... Iată că pigmeii mă venerează în sfârşit! Îmi pun numele pe plăcuţe, îmi sculptează chipul, îmi ridică osanale. S-a făcut dreptate. Acesta a fost dintotdeauna raportul real dintre mine şi ei! Ei, muritorii prosternaţi în admiraţie pentru adevăratul maestru, eu, olimpianul - nu bietul Hermes, ci Zeus, cum ar trebui de fapt să mă cheme, dacă ai mei ar fi fost un pic mai inspiraţi!”

Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

Bogdan ILIESCU

Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

„Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one./ Realitatea este doar o iluzie, deşi una foarte persistentă” - Albert Einstein

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Florin CÎNTIC

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Ultima decadă a lunii aprilie marchează pentru mine două comemorări speciale ale unor figuri intelectuale româneşti de care s-a întâmplat să mă ocup şi care s-au săvârşit din viaţă una după alta, chiar dacă la un secol distanţă: Vasile Conta (21 aprilie 1882) şi Mircea Eliade (22 aprilie 1986).

pulspulspuls

Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

Filmuleţul cu ameninţarea auditului la adresa şefilor de la Romsilva din judeţe puşi de PSD ca să-şi dea demisia şi să lase locul celor de la PNL, difuzat alaltăieri de băieţii de la Recorder, cică a picat cum mai prost nu numai pentru Gelu Puiu, băiatul de mingi al lui Flutur bucovineanul încă de pe vremea când era şef de ocol la Cârlibaba, cel care dădea telefoanele, sau pentru Alexe de la Iaşi, şeful lui, ci mai ales cică pentru PNL şi Cîţu. 

Caricatura zilei

Urare

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.