Cum să rezistăm tentaţiilor alimentare nesănătoase
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

duminica, 05.12.2021

Cum să rezistăm tentaţiilor alimentare nesănătoase

GALERIE
Plimbare in natura  versus mancare in exces
  • Plimbare in natura  versus mancare in exces
- +

   O simplă căutare a informaţiilor despre un stil de viaţă sănătos versus alimente nesănătoase ne poate furniza în câteva momente opinii despre aceste subiecte mult dezbătute şi analizate în ultimul timp.

   Concret ce puteţi face pentru a rezista tentaţiilor, în funcţie de situaţia momentului? În primul rând să respectaţi câteva reguli de bază legate de alimentaţie:           

  - păstraţi tradiţia celor trei  mese principale pe zi şi două gustări, astfel încât să preveniţi o posibilă  hipoglicemie, când puteţi cădea pradă ispitelor nesănătoase, evitând “gustatul în grabă, pe fugă, ciugulitul “;

- luaţi masa în familie de câte ori este posibil şi asiguraţi o atmosferă plăcută;

- principala masă a zilei, micul dejun, trebuie să fie sănătoasă şi bogată în proteine, legume, excluzând faimosul “lapte cu cereale”, mai ales în alimentaţia celor mici (pe lângă faptul că nu are nici un beneficiu nutriţional, conţine multe calorii şi predispune la îngrăşare);

 - gustarea poate fi un fruct (cu o oră înainte/ două ore după o masă principală), tocmai în ideea de a lua maxim de beneficii nutriţionale din acesta,  fără a-i da timp să fermenteze;

  - savurând un prânz delicios, cu carne/ peşte (proteină animală de calitate) şi salată şi o ciorbă, oare mai avem nevoie şi de desert sau este doar pofta… aşa că e cazul să ne abţinem de la delicioasele prăjituri sau să înlocuim alimentul care ne atrage cu un altul mai sănătos;

- o nouă  gustare în jurul orei 17, formată din lactate din categoria iaurt, sana, kefir, simple  sau dacă simţim nevoia impetuoasă de dulce, putem adăuga fructe proaspete sau congelate, îndulcite cu extract de stevie/ mesteacăn alb;       

- obiceiul nesănătos al ronţăielilor şi al gustărilor în faţa televizorului trebuie să fie înlocuit cu un ceai sau cu alte activităţi casnice uşoare în timpul  reclamelor;

- cina va fi una uşoară, spre exemplu o salată, o supă cremă sau legume la grătar, savurată cu 2-3 ore înainte de ora somnului, dar nu mai târziu de ora 20- 21.

         Hidratarea este extrem de importantă pentru celula, toate funcţiile organismului nostru având  la bază consumul de apă, organismul pe de-â-ntregul fiind format în cea mai mare parte din apă, fără a ne limita  neapărat la mitul celor 2 litri de lichide. Nu se recomandă  marea majoritate  a sucurilor  din comerţ,  pline cu zahăr sau îndulcitori, fără beneficii nutriţionale şi evident, produsele alcoolice ar fi bine de evitat.

         Mişcarea. Oricând putem alege să ne plimbăm şi să facem mişcare în aer liber decât să alegem în favoarea comodităţii căminului familial şi a tentaţiilor gastronomice. 

         Respectând aceste reguli simple de alimentaţie însoţite de un somn odihnitor, mişcare şi un echilibru psihic intern, cu siguranţă  ne va fi mult mai uşor să mergem la cumpărături, fără a cădea pradă ispitelor de pe rafturile magazinelor (sfat:e bine ca la cumpărături să mergeţi cu lista de cumpărături scrisă în prealabil  şi cu „stomacul plin”),  iar copiii vor rezista tentaţiilor nesănătoase şi dulci de la petrecerile organizate în unele locaţii special amenajate.

În concluzie schimbarea obiceiurilor, şi nu numai alimentare,  cu siguranţă trebuie să se ghideze după noi reguli, cuvântul de ordine fiind MODERAŢIA . Învăţând  să mancăm cu măsură găsim soluţii pentru a putea controla impulsul de a ronţăi „ispite” şi atunci când suntem la cumpărături; putem experimenta soluţii eficiente pentru a controla aceste pofte (metode tradiţionale chinezeşti – un pahar de apă diminuând aciditatea gastrică şi dacă este posibil periajul dinţilor, care generează  senzaţia de saţietate ). Pofta este o nevoie instinctivă, aşa că o putem controla  aducând-o în zona raţionalului, ţinând  mintea ocupată. Ne putem concentra către o activitate care să ne facă plăcere şi care să necesite atenţie (activităţi relaxante, sport, shopping, etc).

 

Cristina Iuliana LAZAR

Medic specialist în programul Diet Club CENTRUL DE DIETA

www.centruldedieta.ro

www.facebook.com/dietclub.centruldedieta

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ar fi prea frumos

Nicolae GRECU

Ar fi prea frumos

În noul format al Cupei Davis, extrem de ofertant, echipa României are o mică şansă de a participa la masa bogaţilor.

Filmuletul zilei

opinii

Conservarea textelor vechi între diortosire şi editare ştiinţifică* (IV)

Eugen MUNTEANU

Conservarea textelor vechi între diortosire şi editare ştiinţifică* (IV)

Autorul continuă seria distincţiilor între editarea ştiinţifică a textelor vechi şi diortosirea periodică a cărţilor întrebuinţate în serviciul liturgic.

O zi cu Părintele Florescu

pr. Constantin STURZU

O zi cu Părintele Florescu

Un eveniment editorial: publicarea volumului "Lumea ca o zi de vineri. Din jurnalul unui preot misionar" (Editura Doxologia, Iaşi, 2021). Nu e puţin lucru să publici azi o carte cu binecuvântarea Părintelui Mitropolit Teofan al Moldovei şi Bucovinei şi cu un cuvânt înainte entuziast al lui Andrei Pleşu, care constată că în paginile lucrării se împleteşte "cu atâta naturaleţe cateheza cu libertatea spirituală, cu surpriza (nearogantă) a interpretării, cu experienţa de viaţă şi, când e cazul, cu umorul" (p. 10). Dar, când este vorba de Părintele Ioan-Florin Florescu, pe mine - din 1997, de când l-am cunoscut - nu mă mai miră nimic. În sensul bun, curat. Precum sunt "uimirea şi cutremurul" (p. 55), cele care ne ţin vii în Biserică.

Altfel

arh. Ionel OANCEA

Altfel

Am reiterat în acest spaţiu povestea proiectelor publice de amploare pentru a releva complexitatea lor. Marele proiect de reabilitare a centrului istoric din Oradea a durat peste cincisprezece ani. Pentru ca un asemenea proiect public să aibă sorţi de izbândă este necesară punerea la punct în detaliu a mecanismelor economice, juridice şi tehnice. Ele înseamnă, între multe altele, negocieri dificile între partenerii implicaţi direct în proiect, dar şi acceptarea lui de comunitate.

pulspulspuls

Scenarii cu privire la desemnarea noului viceprimar din partea partidoiului la noi în târg

Scenarii cu privire la desemnarea noului viceprimar din partea partidoiului la noi în târg

Aventurile consilierului Balalaicu de la partidoiul ieşean, care caută un post bun pe la vreun minister, dar, desigur, s-ar mulţumi şi cu ceva pe plan local, dar care musai să producă caşcaval, aventuri pe care le-am povestit aici la gazetă exclusiv din dorinţa de a arăta cum merg lucrurile în politichia ieşeană, au stârnit un interes neaşteptat în rândul cititorilor noştri şi nu numai. 

Caricatura zilei

Moș (G)Ene

Editia PDF

Bancul zilei

- "Pentru o digestie buna beau bere. Daca nu am pofta de mâncare, beau vin alb. Daca am tensiunea scazuta, beau vin ros (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.