anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Cum să săriţi de acasă peste cozile de la ghişee. Salvați timp și, mai ales, nervi

GALERIE
instruire Punctul de Contact Unic electronic1
  • instruire Punctul de Contact Unic electronic1
- +

Un sistem digital menit să simplifice relaţia cetăţean-instituţie publică vă poate salva timpul şi, eventual, nervii

Simplificarea şi debirocratizarea funcţionării instituţiilor publice şi mai ales a relaţiei dintre acestea şi cetăţeni a fost subiectul unui seminar organizat ieri la Prefectură. Cei care administrează Ghiseul.ro le-au prezentat participanţilor (primari sau trimişi ai primăriilor) avantajele Punctului de Contact Unic electronic, sistem care asigură o conexiune digitală între cetăţeni/firme şi autorităţi locale sau de servicii. „Fără stres, fără cozi, omul să poată interacţiona simplu, eficient, transparent, cu autoritatea publică locală - ori că e vorba de depunerea unor documente, de plata unor taxe etc.“, a sintetizat demersul Bogdan Chira, de la Agenţia pentru Agenda Digitală a României. De altfel, Comisia Europeană a declanşat o procedură de sancţionare (infringement) a României tocmai pentru că autorităţile de la Bucureşti nu s-au preocupat ca toate procedurile de obţinere a unui serviciu, a unui beneficiu să se poată realiza şi pe cale electronică, prin intermediul Punctului de Contact Unic. 
 
Dar cât de greu poate să fie realizarea acestei simplificări-debirocratizări? Dacă în mediul urban lucrurile par simple, „sunt comune care nu au pagină de internet“, explică Maria Perhaiţa, şefa Serviciului de implementare a strategiei Agenda Digitală. Ea invocă necesitatea celor care au plecat din acest localităţi de a obţine unele documente şi atunci primăriile respective au nevoie doar de conexiune la internet şi de acest Punct de Contact Unic ca să răspundă în scurt timp solicitărilor.
 
Participanţilor la seminar le-au fost prezentate aplicaţia şi o simulare pentru cele trei situaţii - respectiv depunerea unui dosar pentru acordarea alocaţiei pentru copil, din partea unui cetăţean, o solicitare pentru o adeverinţă, respectiv răspunsul acordat de către funcţionarul din primărie sau altă instituţie publică. În total, sunt aproximativ 3.200 de proceduri pe care se pot rezolva doleanţele solicitanţilor prin intermediul Punctului de Contact Unic electronic: edirect.e-guvernare.ro.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.