Cum să-ți îmbunătățești calitatea somnului, în propriul pat? (P)
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
Oala cu Gust
anunturi

Cum să-ți îmbunătățești calitatea somnului, în propriul pat?

GALERIE
ZiaruldeIasi (1)ZiaruldeIasi (2)
  • ZiaruldeIasi (1)
  • ZiaruldeIasi (2)
- +

Cercetătorii au aflat de ce uneori oamenii nu dorm bine atunci când pleacă în sejur și se cazează la hoteluri și pensiuni. Se pare că somnul într-un pat străin, poate fi slab și neodihnitor. Conform unui studiu de pe NCBI, la oamenii care dorm în alt loc, diferit de propriul pat, emisfera stângă a creierului rămâne parțial trează în prima noapte de somn. Acasă, lucrurile se schimbă, mai ales că există metode simple de optimizare a somnului. Iată câteva dintre acestea:

Prea multă cofeină și băuturi energizante

Reducerea consumului excesiv de cofeină, după-amiaza, ajută în optimizarea somnului. Cofeina este un stimulent, ce poate afecta foarte mult capacitatea de a adormi a unei persoane. Reducerea aportului de băuturi energizante sau de ciocolată este recomandată cu șase ore înainte de somn.

Mediul de somn confortabil

Cu siguranță, pentru a avea un somn bun este nevoie de un pat confortabil și de liniște. Zgomotul puternic poate afecta somnul, la fel și o saltea inconfortabilă. O postură greșită, din cauza saltelei de pat neadecvate, poate cauza multe probleme de sănătate: dureri de spate, dureri de gât, leziuni nervoase, tensiune musculară, etc.

Merită să vedeți diferite modele de lenjerii de pat și să investiți bani într-una de calitate, pentru a vă face dormitorul mai frumos și mai confortabil. Chiar și perna de pat trebuie să fie confortabilă, deoarece în caz contrar, o pernă neacceptabilă poate crea tensiune gâtului și dureri dimineața.

Lenjeria de pat trebuie să fie din țesături naturale, care să nu provoace transpirație, deoarece dacă este prea cald, crește riscul de oboseală. O lenjerie de pat din bumbac 100% are capacitatea de a absorbi transpirația și de a asigura un somn odihnitor. Dacă în dormitor este prea cald, asta poate interfera cu capacitățile de termoreglare ale corpului și provoca oboseală fizică și mentală, deci va duce la o stare de disconfort și somn slab.

Stresul

Stresul are un impact negativ asupra calității somnului, mai ales dacă este intens și pe termen lung. În plus, stresul provoacă probleme de sănătate și insomnie. În ziua de azi, a devenit ceva normal să trăim într-o lume agitată, când apar în mod frecvent factori de stres (tensiuni la job, probleme financiare, familiare, diferite afecțiuni și boli). Pentru a ne proteja sănătatea trebuie să diminuăm factorii de stres sau să evităm pe cât posibil, situațiile stresante.

Stresul afectează capacitatea de a avea un somn profund, când corpul se odihnește mai bine. Cu cât stresul durează mai mult, cu atât corpul are mai puține șanse să se odihnească. Stresul poate duce la insomnie, iar asta scade imunitatea organismului, crește nervozitatea și epuizarea.

Tulburările hormonale

Dezechilibrele hormonale pot provoca tulburări de somn. Scăderea estrogenului la femei produce bufeuri și scade calitatea somnului.
Privarea de somn este ceva foarte grav, pentru că poate afecta memoria, starea de spirit și capacitatea de concentrare a unei persoane. Statisticile arată că o treime dintre bărbați dorm în medie 6 ore pe noapte, ceea ce este puțin. Somnul suficient și de calitate este important și pentru starea fizică, mentală și emoțională.

Pentru a avea un somn sănătos și odihnitor, trebuie stabilite obiceiuri sănătoase, ce includ:

•    Respectarea unui program de somn, chiar și în vacanță
•    Alegerea unei ore de somn, astfel încât programul de somn să fie de 7-8 ore pe noapte
•    Limitarea expunerii la lumina albastră emisă de ecranul unui laptop, televizor sau smartphone înainte de somn
•    Oprirea dispozitivelor electronice cu 20 de minute înainte de culcare
•    Respectarea unei diete seara, ce include gustări ușoare
•    Evitarea aportului mare de lichide și a consumului exagerat de alcool seara.

Dormitul pe partea stângă

Oamenii care dorm pe partea stângă au parte de o serie de avantaje, ce includ și un somn de calitate. Dormitul pe partea stângă este bun pentru inimă și sistemul limfatic. Aorta din partea de sus a inimii se arcuiește spre stânga și apoi este orientată spre abdomen. La cei care dorm pe partea stângă, inima pompează mai ușor sângele spre aorta descendentă. Această poziție de somn este bună și pentru digestie, colonul descendent va elimina mai ușor toxinele dimineața.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Aukus-ul şi starea relaţiilor transatlantice

Alexandru LĂZESCU

Aukus-ul şi starea relaţiilor transatlantice

Ambiţiile Franţei de a determina decuplarea UE de Statele Unite, în baza conceptului „autonomie strategică”, şi de adoptare a unei poziţii neutre în competiţia geopolitică dintre America şi China, în coroborare cu focalizarea Washingtonului pe zona Indo-Pacifică, riscă să divizeze serios Europa şi să fractureze grav relaţia transatlantică.

Filmuletul zilei

opinii

Un geniu

Nichita DANILOV

Un geniu

Aici ar trebui să depună jurământul atât preşedintele, cât şi tot guvernul României, a spus el. Da, aici, în fosta închisoare de la Sighet, unde se mai aud scâncetele şi urletele foştilor deţinuţi politici care au fost supuşi la privaţiuni şi chinuri inimaginabile, tocmai ca să avem acum o temelie pentru a ne clădi noua democraţie şi noua societate...

Practicile mele agricole

Michael ASTNER

Practicile mele agricole

Zilele trecute, pe când culegeam strugurii reci de la ploaie şi burniţă ba din vârf de vişin (unde s-a căţărat fraga neagră), ba din corzile tăiate cu crăci de vişin cu tot, deci la sol, mi-am adus aminte de copilărie, când, cam tot în perioada asta, eram duşi, după doar două săptămâni de şcoală, la practică agricolă.

Etimologicale pescăreşti (VIII)

Eugen MUNTEANU

Etimologicale pescăreşti (VIII)

A venit acum momentul ca să dedic câteva paragrafe admirabilei lotci lipoveneşti, indisolubil legată în memoria mea afectivă de explorarea apelor Dunării, pentru pescuit sau în alte scopuri.

pulspulspuls

Iacătă şi legăturile senatoarei de Iaşi! Nu, nu cu Biserica, ci cu altcineva

Iacătă şi legăturile senatoarei de Iaşi! Nu, nu cu Biserica, ci cu altcineva

Pentru că tot a făcut Şoşoaca cinste târgului care a ales-o anul trecut senatoare, venind la hramul Sfintei şi făcând şi olecuţă de circ, am zic că nu ar strica să vă prezentăm o fotografie mai de arhivă, din colecţia rară, că ar fi multe de comentat şi, mai ales, de băgat la cap dacă vrem să ştim de unde şi de către cine ne-a fost paraşutată pe listeaceastă revelaţie politică. 

Caricatura zilei

Sochoauxă

Editia PDF

Bancul zilei

Cercetatorii ardeleni au descoperit ca oricâta mâncare le-ai da musafirilor, tot se îmbata.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Ar trebui închise școlile dacă se trece de 6 la mie?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.