anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 25.09.2022

Cum să-ți îmbunătățești calitatea somnului, în propriul pat?

GALERIE
ZiaruldeIasi (1)ZiaruldeIasi (2)
  • ZiaruldeIasi (1)
  • ZiaruldeIasi (2)
- +

Cercetătorii au aflat de ce uneori oamenii nu dorm bine atunci când pleacă în sejur și se cazează la hoteluri și pensiuni. Se pare că somnul într-un pat străin, poate fi slab și neodihnitor. Conform unui studiu de pe NCBI, la oamenii care dorm în alt loc, diferit de propriul pat, emisfera stângă a creierului rămâne parțial trează în prima noapte de somn. Acasă, lucrurile se schimbă, mai ales că există metode simple de optimizare a somnului. Iată câteva dintre acestea:

Prea multă cofeină și băuturi energizante

Reducerea consumului excesiv de cofeină, după-amiaza, ajută în optimizarea somnului. Cofeina este un stimulent, ce poate afecta foarte mult capacitatea de a adormi a unei persoane. Reducerea aportului de băuturi energizante sau de ciocolată este recomandată cu șase ore înainte de somn.

Mediul de somn confortabil

Cu siguranță, pentru a avea un somn bun este nevoie de un pat confortabil și de liniște. Zgomotul puternic poate afecta somnul, la fel și o saltea inconfortabilă. O postură greșită, din cauza saltelei de pat neadecvate, poate cauza multe probleme de sănătate: dureri de spate, dureri de gât, leziuni nervoase, tensiune musculară, etc.

Merită să vedeți diferite modele de lenjerii de pat și să investiți bani într-una de calitate, pentru a vă face dormitorul mai frumos și mai confortabil. Chiar și perna de pat trebuie să fie confortabilă, deoarece în caz contrar, o pernă neacceptabilă poate crea tensiune gâtului și dureri dimineața.

Lenjeria de pat trebuie să fie din țesături naturale, care să nu provoace transpirație, deoarece dacă este prea cald, crește riscul de oboseală. O lenjerie de pat din bumbac 100% are capacitatea de a absorbi transpirația și de a asigura un somn odihnitor. Dacă în dormitor este prea cald, asta poate interfera cu capacitățile de termoreglare ale corpului și provoca oboseală fizică și mentală, deci va duce la o stare de disconfort și somn slab.

Stresul

Stresul are un impact negativ asupra calității somnului, mai ales dacă este intens și pe termen lung. În plus, stresul provoacă probleme de sănătate și insomnie. În ziua de azi, a devenit ceva normal să trăim într-o lume agitată, când apar în mod frecvent factori de stres (tensiuni la job, probleme financiare, familiare, diferite afecțiuni și boli). Pentru a ne proteja sănătatea trebuie să diminuăm factorii de stres sau să evităm pe cât posibil, situațiile stresante.

Stresul afectează capacitatea de a avea un somn profund, când corpul se odihnește mai bine. Cu cât stresul durează mai mult, cu atât corpul are mai puține șanse să se odihnească. Stresul poate duce la insomnie, iar asta scade imunitatea organismului, crește nervozitatea și epuizarea.

Tulburările hormonale

Dezechilibrele hormonale pot provoca tulburări de somn. Scăderea estrogenului la femei produce bufeuri și scade calitatea somnului.
Privarea de somn este ceva foarte grav, pentru că poate afecta memoria, starea de spirit și capacitatea de concentrare a unei persoane. Statisticile arată că o treime dintre bărbați dorm în medie 6 ore pe noapte, ceea ce este puțin. Somnul suficient și de calitate este important și pentru starea fizică, mentală și emoțională.

Pentru a avea un somn sănătos și odihnitor, trebuie stabilite obiceiuri sănătoase, ce includ:

•    Respectarea unui program de somn, chiar și în vacanță
•    Alegerea unei ore de somn, astfel încât programul de somn să fie de 7-8 ore pe noapte
•    Limitarea expunerii la lumina albastră emisă de ecranul unui laptop, televizor sau smartphone înainte de somn
•    Oprirea dispozitivelor electronice cu 20 de minute înainte de culcare
•    Respectarea unei diete seara, ce include gustări ușoare
•    Evitarea aportului mare de lichide și a consumului exagerat de alcool seara.

Dormitul pe partea stângă

Oamenii care dorm pe partea stângă au parte de o serie de avantaje, ce includ și un somn de calitate. Dormitul pe partea stângă este bun pentru inimă și sistemul limfatic. Aorta din partea de sus a inimii se arcuiește spre stânga și apoi este orientată spre abdomen. La cei care dorm pe partea stângă, inima pompează mai ușor sângele spre aorta descendentă. Această poziție de somn este bună și pentru digestie, colonul descendent va elimina mai ușor toxinele dimineața.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Povestea vorbei de antrenor

Nicolae GRECU

Povestea vorbei de antrenor

Înţelepciunea populară ilustrată în fotbalul nostru cel de toate zilele.

opinii

Domnule președinte Iohannis, stopați falimentarea învățământului public românesc!

Eugen MUNTEANU

Domnule președinte Iohannis, stopați falimentarea învățământului public românesc!

Textul de mai jos reprezintă o scrisoare deschisă adresată domnului Klaus Iohannis, președintele României, care este îndemnat să respingă proiectul de reformă a învățământului.

Cauzele „Marii Îmbogățiri” a Europei occidentale moderne (I)

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cauzele „Marii Îmbogățiri” a Europei occidentale moderne (I)

Cum dăm afară elefantul care a pătruns neinvitat în casele noastre

Dan CONSTANTIN

Cum dăm afară elefantul care a pătruns neinvitat în casele noastre

Facturile mari la energie nu creează decât frustrări în rândul populaţiei, fustrări care în viitor şi nu unul tocmai îndepărtat se pot transforma în revolte şi haos cu toate consecinţele nefaste ce ţin de aceste mişcări necontrolate.

pulspulspuls

Barosani ieşeni dependenţi de păcănenele. Toacă zeci de mii de lei pe noapte

Barosani ieşeni dependenţi de păcănenele. Toacă zeci de mii de lei pe noapte

Ehehe, băbăeţ şi bă fetiţe, apăi dacă voi credeaţi că boala asta a păcănelelor sau altor jocuri de noroc e doar una de tinerei duşi de-acasă sau cu floricele de porumb în căpăţână, apăi să ştiţi că treburile nu stau chiar aşa. 

Caricatura zilei

Trafic

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.