În 2024, regulile privind impozitarea câștigurilor din jocuri de noroc au suferit modificări substanțiale. Acestea îi afectează atât pe jucătorii din agenții și săli de jocuri, precum și pe cei din online. În cele ce urmează, vom analiza în modul în care cum sunt impozitate câștigurile obținute la loto, după implementarea noilor prevederi legislative.
De la începutul anului, jucătorii din România se confruntă cu o structură fiscală ajustată pentru câștigurile lor, indiferent dacă câștigul este obținut la pariuri pe loterii internaționale de tip kino sau în urma unei extrageri la Loto 6/49. Aceste schimbări vizează o mai bună reglementare a industriei jocurilor de noroc și asigurarea unui cadru fiscal echitabil și transparent.
Câștigurile din jocurile de noroc sunt impozitate în funcție de trei praguri distincte, care aplică rate diferite în funcție de suma retrasă (online) sau câștigată (în agenții). Aceste praguri sunt ajustate pentru a reflecta noile prevederi legislative, având ca scop colectarea eficientă a taxelor și combaterea evaziunii fiscale în acest sector. Pentru retragerile de până la 10.000 de lei se aplică un impozit de 3%, pentru sumele între 10.001 lei și 66.750 de lei, impozitul este de 300 de lei plus 20% din diferența care depășește 10.000 RON, iar pentru sumele care depășesc 66.750 de lei, impozitul crește la 11.650 de lei plus 40% din diferența care depășește 66.750 RON.
În agențiile fizice se percepe, de asemenea, o taxă de 5% din miză pentru fiecare bilet jucat, în timp ce în mediul online, se percepe o „taxă de viciu” de 2% la depunere, însă anumiți operatori se oferă să plătească această taxă și să le ofere utilizatorilor întreaga sumă virată.
Pe lângă impozitarea directă a câștigurilor, legislația introduce și o serie de taxe și contribuții anuale obligatorii pentru operatorii de jocuri de noroc, în funcție de categoria de licență deținută. Aceste contribuții variază semnificativ: Cea mai costisitoare este taxa anuală de 500.000 euro pentru operatorii de jocuri de noroc la distanță licențiați din clasa I, în timp ce pentru alte categorii de activități legate de jocurile de noroc taxele sunt mai mici.
În plus, guvernul a introdus taxe specifice pentru diferite tipuri de jocuri și activități de pariuri, cum ar fi loteriile, pariurile în contrapartidă sau poker. Aceste taxe vizează nu doar colectarea veniturilor pentru bugetul de stat, dar și asigurarea unui control mai strict asupra industriei.
O particularitate a noii legislații este accentul pus pe jocurile de noroc online, pentru care se specifică clar condițiile de licențiere și autorizare, subliniind necesitatea desfășurării activităților în conformitate cu legislația românească. Aceasta include plata impozitelor și taxelor aferente, în funcție de veniturile generate și tipul de activitate desfășurată.
Noile reglementări reflectă o încercare de echilibrare între nevoia de a genera venituri suplimentare pentru stat și protecția consumatorilor, favorizând un mediu de joc responsabil. Aceste schimbări legislative sunt menite să aducă industria jocurilor de noroc din România în aliniere cu standardele și practicile europene, cu scopul final de a avea o industrie de iGaming mai sigură pentru jucători.
Publicitate și alte recomandări video