Cum se poate reduce poluarea din municipiul Iaşi? Câteva propuneri concrete!
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Cum se poate reduce poluarea din municipiul Iaşi? Câteva propuneri concrete!

GALERIE
biciclete
  • biciclete
- +

Costi Andriescu, preşedintele Asociaţiei “Institutul Cultural Independent”, a remis presei un comunicat prin arată că a înaintat primăriei o serie de propuneri care au menirea să reducă poluarea din municipiul Iaşi. Mai jos redăm integral propunerile trimise edililor ieşeni.

“Referitor la Planul Integrat de Calitate a Aerului în Municipiul Iaşi, vă punem la dispoziţie propunerile pe care comunitatea Iaşi Oraşul Bicicletelor le-a transmis către Primăria Municipiului Iaşi:

"A) Prioritizarea modurilor active de transport prin:

- reamenajarea de străzi şi realizarea de trasee prioritare pentru pietoni, biciclişti şi trotinetişti astfel că orice proiect tehnic nou de infrastructură urbană sau care vizează modernizarea infrastructurii existente să prevadă în modul standard piste de biciclete ori trasee recomandate pentru circulaţia bicicletelor);

- realizarea în fiecare an a minim 28,8 km de piste şi trasee recomandate pentru circulaţia bicicletelor şi trotinetelor pe străzile din Municipiul Iaşi (aproximativ 2,4 km/lunar), pentru următorii 10 ani;

B) Stimularea fiscală şi non-fiscală a utilizării transportului nepoluant (cu biciclete, trotinete, vehicule electrice, hibride) în oraşul Iaşi;

C) Stimularea persoanelor juridice pentru amenajarea de locuri de parcare pentru biciclete destinate clienţilor şi angajaţilor;.

D) Susţinerea proiectelor instituţiilor de învăţământ pentru amenajarea de locuri de parcare pentru bicicletele elevilor şi studenţilor ieşeni;

E) Modificarea legislaţiei locale în vederea condiţionării emiterii de avize favorabile doar pentru proiectele rezidenţiale şi de birouri care oferă viitorilor proprietari spaţii dedicate pentru parcarea bicicletelor personale şi care amenajează trasee recomandate de circulaţie pentru biciclete în interiorul complexului construit (în cazul proiectelor medii şi mari);

F) Extinderea accesului cu bicicleta în toate parcurile din Iaşi şi semnalizarea aleilor pentru a permite circulaţia comună a pietonilor şi bicicliştilor după modelul european şi amendarea/adaptarea legislaţiei locale în acest scop, dacă este necesar;

G) Realizarea unui sistem interconectat de piste şi trasee recomandate pentru circulaţia bicicletelor care să permită deplasarea cu bicicleta spre şcoală (Bike2School), la serviciu (Bike2Work), la cumpărături (Bike2Shop) şi în scop recreativ (Bike4Fun);

H) Instituirea limitei de 30 km/h pentru toate vehiculele în jurul şcolilor, a grădiniţelor, pe străzile care au un caracter rezidenţial (pe aleile înguste dintre blocuri, pe pistele şi traseele sugerate pentru circulaţia bicicletelor) şi montarea de indicatoare specifice acestor măsuri;

I) Amenajarea de piste şi trasee pentru biciclete atât în zonele de agrement existente cât şi în cele cuprinse în proiecte viitoare."

Toate aceste măsuri propuse au rolul de a proteja mediul şi contribuie pe termen mediu la crearea unei noi obişnuinţe sociale la Iaşi: mersul cu bicicleta. Ne propunem reducerea poluării aerului şi a zgomotului urban prin "convertirea" a 30% dintre conducătorii auto în biciclişti, pentru distanţele mai mici de 6 km;”

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Raport

Cătălin ONOFREI

Raport

Un secol de împliniri măreţe!

Filmuletul zilei

opinii

„Securiti”

Briscan ZARA

„Securiti”

Bogaţii sunt nişte oameni terifiaţi de lume, înspăimântaţi de accidente, de boli, de moarte, de imprevizibil, necunoscut. Lor nu trebuie să li se întâmple nimic atâta timp cât au banii necesari pentru a-şi construi protecţie şi a reduce la minimum posibilitatea ca un rău să li se întâmple. Nimic nu poate fi lăsat la voia întâmplării, totul trebuie asigurat, prevăzut. Cu cât eşti mai bogat, cu atât riscul este eliminat, de orice fel ar fi el. La fel şi libertatea…

Recensământul General Agricol-runda 2020

Ciprian IFTIMOAEI

Recensământul General Agricol-runda 2020

Un diagnostic al agriculturii şi dezvoltării rurale în România.

Acolo unde America s-a născut

Mihai DORIN

Acolo unde America s-a născut

Un loc de neevitat în orice sejur american este Philadelphia. Istoria Lumii Noi începe cu Columb, însă istoria libertăţii americane începe în acest oraş providenţial. Aici s-a pus piatra de temelie a unei mari naţiuni, ce avea să înalţe idealul libertăţii la rangul de politică universală. Până la 4 iulie 1776, coloniile americane acceptaseră statutul de copii ascultători ai metropolei londoneze. 

pulspulspuls

Bugetul Iaşului, problemă de famiglie în cazul unui ales pesede

Bugetul Iaşului, problemă de famiglie în cazul unui ales pesede

Apropo de haloimisul politic de Bahlui al negocierilor şi votării bugetului local de ieri, haideţi să vă povestim pe astăzi şi o micuţă picanterie de famiglie, dacă tot s-a înfierbântat lumea pe tema asta! 

Caricatura zilei

Etaju 3

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.