
Cum se pot economisi bani la transferul pensiei în străinătate? O recomandare importantă de la Casa de Pensii

Pensionarii care trăiesc în afara țării și doresc să își primească pensia în străinătate trebuie să aibă în vedere un aspect important pentru a economisi bani la fiecare transfer.
Primul pas constă în deschiderea unui cont bancar la o bancă din țara în care locuiți. Deși aveți posibilitatea de a alege orice bancă, este recomandat să optați pentru băncile care aplică taxe de transfer internaționale reduse, potrivit Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), ceea ce poate ajuta la economisirea unor sume importante în timp.
După ce ați deschis contul bancar în străinătate, trebuie să furnizați casei de pensii teritoriale din România informațiile necesare pentru efectuarea corectă a transferului. Aceste informații includ adresa completă, numele și adresa băncii unde ați deschis contul în străinătate, codul SWIFT/BIC al băncii (dacă este necesar) și numărul contului bancar internațional (IBAN), arată CNPP.
Aceste detalii trebuie transmise apoi printr-o declarație de transfer adresată casei de pensii teritoriale, în care confirmați datele bancare.
Depunerea documentelor necesare
Pentru a finaliza procesul de transfer, va trebui să pregătiți și să depuneți câteva documente, respectiv declarația de transfer, documentul prin care confirmați detaliile bancare, și o copie a actului de identitate, necesară pentru verificarea identității și confirmarea statutului de pensionar. Aceste documente pot fi depuse în trei moduri. Personal, la casa teritorială de pensii, prin poștă și, poate cel mai practic, prin e-mail (în format scanat).
Este esențial ca toate informațiile să fie corecte pentru a evita întârzierile sau erorile în transferul pensiei, atrage atenția CNPP.
Este important să știți că atât banca din România, cât și cea din străinătate, vor aplica taxe pentru transfer. Aceste taxe pot varia în funcție de instituțiile implicate și de tipul serviciilor alese.
Posibilitatea de a desemna un mandatar
Dacă întâmpinați dificultăți și nu vă puteți ocupa personal de aceste formalități sau nu aveți acces ușor la un oficiu poștal, aveți posibilitatea de a desemna un mandatar cu procură specială, care va putea depune documentele.
Publicitate și alte recomandări video