Cum se pot trimite actele pentru pensia anticipată în câteva minute la Casa de Pensii. Toate detaliile aici

marți, 15 aprilie 2025, 02:40
3 MIN
 Cum se pot trimite actele pentru pensia anticipată în câteva minute la Casa de Pensii. Toate detaliile aici

Persoanele care vor să evite cozile de la ghișeu pot depune, din fața calculatorului, cereri pentru toate tipurile de prestații oferite de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) și de unitățile teritoriale.

Prin intermediul portalului CNPP, utilizatorii pot solicita atât pensia pentru limită de vârstă sau pensia anticipată, cât și pensia de invaliditate ori pensia de urmaș. Tot online pot fi vizualizate informații esențiale despre contribuțiile de-a lungul anilor: istoricul carierei de asigurat, stagiile de cotizare sau viramentele către Pilonul II de pensii. „Ziarul de Iași” vă explică pas cu pas cum funcționează serviciile disponibile prin intermediul platformei electronice a CNPP, accesibilă aici.

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

Pe lângă aceste informații personale, platforma oferă și o serie de servicii utile pentru angajatori, persoane fizice și alți profesioniști.

Angajatorii sau persoanele fizice pot verifica online dacă declarațiile privind contribuțiile sociale – cele prin care se raportează veniturile și contribuțiile pentru fiecare angajat – au fost depuse corect și înregistrate în sistem. Totodată, platforma permite și transmiterea cererilor pentru obținerea formularelor internaționale A1, necesare celor care lucrează temporar în altă țară din Uniunea Europeană, precum și a altor certificate privind legislația de securitate socială aplicabilă.

În plus, executorii judecătorești pot solicita online informații despre debitorii persoane fizice, iar angajatorii pot cere rambursarea unor cheltuieli în caz de accidente de muncă sau boli profesionale. Este vorba despre sume legate de transportul de urgență sau repatrierea în caz de deces, precum și de indemnizații pentru incapacitate temporară de muncă, reducerea timpului de lucru sau mutarea temporară a unui angajat în alt post.

Dacă aveți cont online pe site-ul CNPP, procedura este simplă

Pensionarii sau persoanele care cotizează la sistemul public pot intra pe site-ul CNPP, la secțiunea „Completare formulare”. Acolo, trebuie doar selectat tipul de cerere dorit.

Dacă nu aveți cont, puteți trimite cererea fără să vă înregistrați. Intrați pe site-ul CNPP, secțiunea „Comunicare cu publicul” – „Depunere cereri și documente”. Trebuie descărcat formularul necesar, completat și semnat. Apoi, încărcați-l în format PDF, JPG sau PNG, împreună cu celelalte documente solicitate. Este important ca aceste fișiere să fie clare, lizibile și să conțină toate informațiile necesare, precizează CNPP. Cei care vor să-și facă un cont pe portal trebuie să completeze o cerere specială, cu datele personale. Aceasta trebuie semnată de mână și apoi transmisă CNPP. După ce contul este activat, veți putea consulta oricând istoricul carierei de asigurat, stagiile de cotizare și alte informații utile.

După ce trimiteți online cererea de pensie sau alte solicitări, primiți o confirmare pe e-mail. Dacă totul este complet și corect, nu trebuie să mai mergeți la sediul instituției teritoriale decât dacă vi se cere acest lucru în mod expres. În unele situații, vi se poate cere să mergeți cu documentele originale, la o dată și oră stabilite printr-o programare. Comunicarea se face prin e-mail, utilizând adresa de la care a fost trimisă solicitarea, sau telefonic, dacă a fost furnizat un număr de contact.

Dacă aveți semnătură electronică, nu mai trebuie să mergeți la casa teritorială de pensii

Cei care au semnătură electronică calificată (cum au de obicei avocații, notarii, firmele sau cei care depun declarații la ANAF) pot semna cererile direct pe calculator. În acest caz, prezența la ghișeul casei teritoriale de pensii nu mai este necesară.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii