Urs în judetul Iaşi? Urme ciudate în zona Dobrovăţ, făcute publice de un inginer silvic. Unde duc indicaţiile?
“Urs în padurea Bârnova-Dobrovat? Ce informatii avem si de ce nu ar trebui sa ne & (...)
citeste totvineri, 27.05.2022
Un miliard este estimarea în lei a costului construirii infrastructurii de dincolo de pistă. Banii vor veni de la Banca Europeană de Investiţii, care va oferi împrumutul pentru partea de cofinanţare, şi din fondurile europene nerambursabile.
O extindere de pistă în ambele capete, cu câte 300 de metri, căi de rulare de degajare rapidă, un terminal de pasageri de 45.000 mp pe două niveluri, o zonă de handling, sistem cargo de 5.000 mp şi platformă pentru tiruri, spaţii tehnice - acestea sunt obiectivele care vor fi construite într-un viitor aeroport dincolo de pista existentă. Toate apar în Masterplanul de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, care a studiat scenariul extinderii actualelor terminale şi cel al construirii unei noi aerogări. Valoarea totală estimată este de aproximativ 180 de milioane de euro, respectiv un miliard de lei cu TVA inclus, a declarat Cătălin Bulgariu, directorul general al Aeroportului Iaşi.
El a prezentat ieri planşele finale ale Masterplanului, care urmează să primească girul Consiliului de Administraţie al regiei, înainte să ajungă în dezbaterea consilierilor judeţeni. Masterplanul este studiul de prefezabilitate „care, odată aprobat de proprietar (CJ, n.r.), să luăm certificatul de urbanism şi să începem edificarea fiecărui obiectiv din acest plan şi realizarea proiectelor de finanţare pentru fiecare dintre ele - adică vom trece la etapa de fezabilitate, astfel încât să depunem proiectele şi să începem finanţarea acestui proiect de investiţii“, a explicat Bulgariu.
Pe actualul amplasament, un terminal extins va avea tot 45.000 mp. Concentrarea investiţiilor aici este mai ieftină, „ajunge la 758 de milioane de lei cu tot cu TVA“, a spus directorul aerogării. Aşadar, avantaj vest. Riscul de implementare a investiţiilor favorizează de asemenea actuala infrastructură aeroportuară.
În schimb, pentru zona de est există deja un Plan Urbanistic Zonal, pe când pe amplasamentul de acum nu există. Obţinerea unui PUZ necesită minim şase luni, deci avantajul este pentru investiţia de dincolo de pistă.
Procesarea pasagerilor, trafic aerian, mişcările aeronavelor etc. pun din nou în avantaj partea de est. Tot estul este preferat şi în ceea ce priveşte efectul asupra mediului.
Concluzia autorilor studiului Masterplanului este că un aeroport construit dincolo de pistă este o soluţie mai avantajoasă decât extinderea limitată pe amplasamentul de acum al celor trei terminale de pasageri.
Reprezentanţii Băncii Europene de Investiţii vor stabili nivelul de îndatorare după o analiză cost/beneficiu şi pe baza tarifelor pe care le aplică Aeroportul. În funcţie de nivelul de cofinanţare posibil prin acest împrumut, se va fixa şi suma pentru care regia va putea să aplice pe programele pe fonduri europene, a spus directorul general al regiei. Dacă acest lucru se va întâmpla la primăvară, anul viitor va putea să demareze licitaţia pentru proiectare şi execuţie. Finalizarea trebuie să aibă loc cel mai târziu pe 31 decembrie 2023.
Dacă Aeroportul se va muta dincolo de pistă, actualele construcţii vor primi o altă destinaţie, a subliniat Cătălin Bulgariu. El a dat exemplul alocării unor spaţii pentru companiile aeriene, inclusiv cele de business (săli de briefing, de repaus etc.). „Toate spaţiile de aici vor avea o altă utilizare“, a menţionat el.
Planul construirii unui nou aeroport dincolo de pistă are sprijinul noului preşedinte al CJ. Într-un interviu acordat ziarului nostru înainte de alegeri, Costel Alexe a vorbit despre acest „proiect nou de care Iaşul şi regiunea au nevoie, un proiect care să însemne o perspectivă de dezvoltare pentru 20-30 de ani şi care să ofere locuitorilor, antreprenorilor, turismului, mediului investiţional perspectiva unei dezvoltări de ansamblu“.
Alexe a adăugat aici şi ideea realizării centrului intermodal, „care va avea capacitatea de a contribui la relansarea traficului de marfă în zona Nord-Est, cât şi a schimburilor economice cu spaţiul ex-sovietic“.
Cuvinte cheie: + noul aeroport iași, amplasament aeroport
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Metaverse la Iaşi: Vin degustat într-o cramă complet virtuală
Echipele din Belarus şi Ucraina nu se vor putea înfrunta în competiţiile UEFA
Un refugiu din Alpii francezi, închis „definitiv”, victimă a încălzirii globale
Lewis Hamilton poate concura cu bijuterii şi piercinguri cel puţin până la 30 iunie
Surse: Glovo disponibilizează 40% dintre angajații fostului foodpanda România
Bărbat decedat pe stradă, lângă Spitalul Municipal Ploieşti. Paznicul nu a alertat cadrele medicale
Doi politicieni ruşi îi cer lui Putin să oprească invazia în Ucraina
Armele au devenit cauza principală a deceselor în rândul tinerilor americani
Vanessa Youness, apropiată de Emil Boc, condamnată la 3 ani închisoare cu executare
CNAIR a aprobat azi indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Focşani-Bacău
Se deschid oficial bazele de agrement din Iaşi. Cât costă şezlongul la Ciric
Rareş Bogdan visează că PNR va ajunge la 36% la alegerile din 2024
Hunedoara: Un băieţel de doi ani a murit după ce a căzut de la etaj, scăpat de mama sa
Dana Nălbaru, despre fiul ei, Kadri: Școala nu îl ajută. E prea avansat pentru vârsta pe care o are
Ce reprezintă compania CreditPrime – recenziile clienților (P)
Dacia Sandero revine în luna aprilie pe podiumul vânzărilor de mașini noi în Europa
Google prezintă Street View Camera. Poate fi montată pe orice mașină
Cecenul Asvad Idriso, „comandantul Tik-Tok”, a fost spulberat de ucraineni
Rusia a trimis pe frontul din Ucraina oameni complet nepregătiţi
Starlink are acum 400.000 de utilizatori. Popularitatea sa explodează în 2022
Generalul Shamanov, măcelarul din Cecenia, detalii despre terminarea războiului
Peste 100 de designeri, 40 de show-uri de modă, un catwalk impozant
Ministrul Predoiu “revarsă” un val de privilegii către magistraţi
Schimbarea din Codul Rutier la care nu se mai aștepta nimeni. Aviz motocicliștilor!
Lazăr Vlădică, fostul şef de la Armamente, a fost audiat de procurorii DNA
Cererea de ghiozdane antiglonț pentru copii a crescut în SUA
Cantităţi fără precedent de petrol din Rusia se îndreaptă către India şi China
ROBOR la trei luni atinge cea mai mare valoare din ultimii nouă ani
Fostul vicepreşedinte al CJ Suceava prins când primea 40.000 de euro mită, trimis în judecată de DNA
Fiica adoptivă a lui Ilie Năstase: „Bună! Sânii mei se numesc Chloe și Coco”
Un deputat atrage atenţia asupra mâncării cu gândaci servită la cantina de la “Cuza”
Profilul proprietarului care apelează la firma de izolații exterioare Isoterm (P)
Alina Sorescu și Alexandru Ciucu, divorț și partaj de multe milioane
Ministrul Dîncu vrea salarii mai mari pentru personalul din Armată
Opera Iaşi organizează pe 30 mai o gală specială dedicată sopranei Adriana Severin
Mouratoglou își asumă vina pentru eșecul Simonei Halep la Roland Garros
"The Gray Man" va fi disponibil pe Netflix începând cu 22 iulie (VIDEO)
Decizia celor de la Roland Garros, după ce Irina Begu a lovit cu racheta un copil
Ungaria vinde benzină și motorină la preț redus doar maghiarilor
Cum a început povestea Dedeman. Absolventul de matematică de la Cuza a descoperit ceva
Surpriză la Roland Garros: Alize Cornet a eliminat-o pe Jelena Ostapenko în turul doi
Alexandru CĂLINESCUFranţa: un guvern de tranziţie, dar cu probleme |
George PLEȘUCine ocupă scaunul gol? |
dr. Eugen TÂRCOVEANUIN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.