anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 10.08.2022

Cum vrea USR să scoată Iaşul din ambuteiaje? Iată planurile prezentate ieri!

GALERIE
trafic_Iasi_mobilitate_Bodea_USR
  • trafic_Iasi_mobilitate_Bodea_USR
- +

Totul începe cu devierea traficului greu. Primul contract de proiectare pentru Varianta Ocolitoare Est a fost semnat, dar o asemenea centură nu poate să rezolve singură problemele de mobilitate urbană.

 

„Piaţa şi-a văzut de treabă în timp ce autorităţile au dormit”, a explicat într-o frază scurtă Cosette Chichirău, vicepreşedinte al USR Iaşi, traficul greoi de pe şoseaua Bucium. Ea a amintit că aleşii USR din Consiliul Local nu mai susţin proiectele imobiliare ample înaintea unei redimensionări a infrastructurii rutiere. „Trebuie să aducem infrastructura la un nivel la care să poată face faţă traficului care există deja”, a adăugat Cosette Chichirău.

Liderul USR a menţionat câteva măsuri necesare precum: devierea traficului greu, transformarea coridorului de trafic în bulevard urban, creşterea frecvenţei mijloacelor de transport public, crearea de parcări de capacitate mare la marginea oraşului, pistă de biciclete pe direcţia Bucium-Podu Roş, regenerarea urbană a cursului râului Vămăşoaia.

Eliminarea traficului greu din oraş, promisă de mai multă vreme de autorităţile şi politicienii locali, ar putea să aibă o şansă prin finalizarea Variantei Ocolitoare Est, o bretea care va face legătura între autostradă, DN 28 (în zona localităţii Osoi) şi DN 24 (la sud de Schitu Duca). Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a explicat că actuala centură ocolitoare nu mai poate fi continuată nici pe bd. Poitiers, practic tot prin oraş, dar nici spre est, prin Pădurea Bârnova, pentru că aceasta este o zonă naturală protejată. Covăsnianu a anunţat ieri că a fost semnat contractul pentru realizarea studiului de prefezabilitate şi a celui de fezabilitate pentru această bretea - cu firma Proiect Construct Regiunea Transilvania SRL, pentru 3,17 milioane de lei, de la 4,9 milioane, valoarea estimată.

Totuşi, realizarea acestei bretele lungi de aproximativ 30 km ar dura câţiva ani. Numai aceste studii ar urma să fie gata până la sfârşitul anului viitor, proiectarea şi construirea propriu-zisă necesitând alţi 3-4 ani, dacă va fi asigurată finanţarea. Proiectul se regăseşte momentan pe lista de rezervă a proiectelor din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Prezent la conferinţa de presă de ieri, senatorul Marius Bodea a completat ideea devierii traficului greu cu reamenajarea intersecţiei de la baza Pasajului Socola, unde şoseaua Bucium întâlneşte succesiv capetele bd. Poitiers şi al str. Trei Fântâni. Aici ar trebui construit un sens giratoriu de formă eliptică, de mari dimensiuni, simultan cu crearea unor benzi suplimentare. Bodea a estimat costul refacerii intersecţiei la 3 milioane de euro, iar durata, la 18 luni, cu tot cu licitaţie. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.