De Business

Punem punctul pe știi

Cumpărăturile online de Black Friday în SUA au atins 10,8 miliarde de dolari

marți, 03 decembrie 2024, 02:02
3 MIN
 Cumpărăturile online de Black Friday în SUA au atins 10,8 miliarde de dolari

Față de anul trecut s-a înregistrat un salt de 10,2%, conform datelor actualizate de Adobe Analytics.

Americanii au cheltuit aproximativ 10,8 miliarde de dolari pe achiziţii online de Black Friday, conform datelor actualizate de Adobe Analytics, care reprezintă o creştere de 10,2% faţă de anul trecut, când s-au cheltuit 9,8 miliarde de dolari. Creşterea vine pe fondul intensificării competiţiei dintre retaileri, care încearcă să atragă consumatorii sensibili la preţuri prin oferte şi reduceri.

Produsele cel mai bine vândute online au inclus articole de înfrumuseţare, boxe bluetooth şi maşini de espresso, în timp ce vânzările de jucării au crescut cu 622% faţă de media zilnică din octombrie. Electrocasnicele şi bijuteriile au înregistrat şi ele creşteri semnificative, de 476%, respectiv 561%, potrivit Adobe. Pe de altă parte, Salesforce a raportat vânzări online de 17,5 miliarde de dolari în SUA pentru Black Friday, în creştere cu 7% faţă de anul anterior. Aceştia au observat o cerere sporită pentru electrocasnice şi mobilier. În timp ce giganţi precum Amazon şi Walmart par să beneficieze de pe urma creşterii cumpărăturilor online, lanţurile de magazine fizice, precum Macy’s şi Kohl’s, ar putea înregistra vânzări mai slabe în acest sezon, având în vedere perioada mai scurtă dintre Thanksgiving şi Crăciun.

Cumpărături prin dispozitive mobile

Cumpărătorii de sărbători din SUA au planuri mari să folosească dispozitivele mici pentru a avea un avans anul acesta de Ziua Recunoştinţei, iar comercianţii cu amănuntul au petrecut săptămâni întregi pregătindu-le, promovând reduceri online pentru orice, de la televizoare şi jucării la difuzoarele Bluetooth, transmite Reuters.

Retailerii majori, inclusiv Walmart şi Target, şi-au închis magazinele fizice de Ziua Recunoştinţei, redeschizându-şi porţile de Vinerea Neagră. Dar tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani, cunoscători de tehnologie, care ar putea fi cu familiile lor de Ziua Recunoştinţei, au făcut probabil achiziţii de pe mobile. Cumpărătorii au fost atraşi de comoditatea aplicaţiilor care au făcut mult mai uşor în ultimii ani să facă achiziţii de pe site-urile retailerilor folosind dispozitive mobile.

”Ceea ce am văzut întotdeauna este această diferenţă între cumpărători care se uită şi navighează de pe telefoanele lor, dar apoi se întorc la computerele lor şi cumpără”, a spus Caila Schwartz, directorul de informaţii despre consumatori la Salesforce. Acest decalaj se micşorează pe măsură ce comercianţii cu amănuntul simplifică metodele de plată, inclusiv Google Pay şi Apple Pay, stochează informaţii de facturare şi expediere pentru membrii fideli şi adaptează sugestii de marfă pentru utilizatori.

Pentru lunile noiembrie şi decembrie, cheltuielile mobile vor atinge un record de 128,1 miliarde de dolari, în creştere cu 12,8% faţă de anul trecut, potrivit Adobe Analytics, care ţine evidenţa tipului de dispozitive care utilizează software-ul Adobe pentru a ajuta la alimentarea a peste 1 trilion de vizite la site-uri de vânzare cu amănuntul din SUA.

Consumatorii Gen-Z, care se simt confortabil cum cumpără şi compară preţurile pe telefoanele mobile, conduc trecerea către cheltuielile mobile şi probabil că îşi vor influenţa familiile să facă acelaşi lucru de Ziua Recunoştinţei, a remarcat Minkyung Kim, profesor asistent de marketing la Carnegie Mellon, Şcoala de Afaceri Tepper a Universităţii.

Comoditatea este un factor important

Cheltuielile mobile, tranzacţiile efectuate pe un smartphone, tabletă sau laptop, ar urma să reprezinte 53% din cheltuielile online în noiembrie şi decembrie, totalizând aproximativ 128,1 miliarde de dolari, pentru a depăşi aşteptările record de anul trecut de 113 miliarde de dolari, a spus Adobe.

Comoditatea este un factor important pentru cumpărătorii care au dorit să evite cozile lungi şi magazinele aglomerate de Vinerea Neagră şi pe tot parcursul sezonului sărbătorilor.

În primele 24 de zile ale lunii noiembrie, 51,6% din cumpărăturile online au avut loc pe un dispozitiv mobil, o creştere de la 49,5% în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Adobe Analytics.

Cumpărătorii din SUA au cheltuit 39,9 miliarde de dolari prin telefoanele, tabletele şi alte dispozitive mobile în acea perioadă, o creştere de 13,3% de la an la an, a spus Adobe Analytics. Uşurinţa de a face cumpărături din aplicaţiile mobile îi ademeneşte şi pe cumpărători să cheltuiască mai mulţi bani şi să facă achiziţii frecvente la comercianţii lor preferaţi.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii