
Curățenia din autobuzele și tramvaiele CTP s-a scumpit cu 20%. De 10 ani aceeași firmă câștigă neîntrerupt

Curățenia și igienizarea mijloacelor de transport public ale CTP s-a scumpit cu un milion de lei. Operatorul a scos la licitație aceste servicii pentru următorul an. Cel mai probabil, nu va fi nicio surpriză: de mai bine de zece ani, aceeași firmă își adjudecă, anual, contractul.
CTP a estimat o valoare de 6,44 milioane lei, fără TVA, pentru curățenia autobuzelor și tramvaielor. Anul trecut, prețul de ajudecare a fost de 5,2 milioane lei, dar, la doar câteva luni de la semnarea contractului (cu firma CFI Solution SRL Iași), a fost semnat un act adițional care a urcat valoare la aproape 5,6 milioane lei.
Pentru noul contract, firmele interesate pot depune oferte până pe 14 august, dar monopolul de zece ani al companiei menționate face puțin probabil adjudecarea licitației de către altă societate. Procedura vizează servicii de curățenie în cazul vehiculelor CTP (166 autobuze, 166 tramvaie și 20 de microbuze) la capete de linie și la garaj sau depou, unde sunt stații de spălare automate de tip tunel. „Spălătoriile pentru tramvaie și autobuze care funcționează în incintele CTP Iași, 3 la număr (Depou Gară, Garaj Tudor Vladimirescu și Garaj CUG), vor fi operate de către ofertantul câștigător, conform contractului încheiat între cele două părți”, se arată în caietul de sarcini.
CITEȘTE ȘI: Afacere ”în familie”. Firma de casă a RATP „curăţă“ şi conturile noii Companii de Transport
În atribuirea contractului, CTP a stabilit trei criterii: prețul cel mai scăzut (70 puncte), numărul de personal asigurat zilnic (18 puncte pentru minim 100 de persoane și 5 puncte pentru minimum 86 de persoane) și termenul de plată pentru facturi (12 puncte – scadență la 60 de zile și 4 puncte – termen de plată la 45 de zile).
Sistem software automat pentru evidența spălărilor
În documentația de atrIbuire a contractului se mai prevede ca ofertantul câștigător să implementeze un sistem software automat de monitorizare a serviciilor prestate, la care CTP să aibă acces nerestricționat. Acest sistem trebuie să detecteze, printre altele, numărul de înmatriculare și inițierea spălării, să genereze rapoarte în timp real și să permită exportul de date.
„Pentru fiecare vehicul pentru care se prestează servicii, va exista posibilitatea prezentării unui raport per spălare care va conține data și ora spălării, fotografia vehiculului la intrarea sau ieșirea din spălătorie, precum și numărul de înmatriculare și numărul de parc al acestuia”, se mai precizează în caietul de sarcini.
CITEȘTE ȘI: Monopolul pe spălarea autobuzelor şi tramvaielor, anul 10. Aceeaşi firmă care câştigă an de an va lua contractul şi acum: 1,8 mil. lei profit
O altă componentă a contractului presupune curățenia și igienizarea spațiilor de lucru în care CTP desfășoară activități.
CFI Solution este o firmă înființată la Iași în anul 2013 și, așa cum ZDI a relatat de-a lungul timpului, a fost în scurt timp „premiată” cu un contract de curățenie la CTP. Ulterior, firma s-a impus anual la licitațiile organizate de CTP, de cele mai multe ori din poziția de unic ofertant.
În 2014, firma avea o cifră de afaceri de sub 850.000 lei, iar, în 2024, veniturile totale au fost de aproape 5,9 milioane lei într-o marjă de profit de sub 150.000 lei. Pentru 2024, CFI Solution a raportat un număr mediu de 89 de angajați, conform informațiilor Ministerului de Finanțe.
Publicitate și alte recomandări video