anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Cursa inaugurală cu iepuri

GALERIE
silverstone
  • silverstone
- +

 

Formula 1 a împlinit ieri 70 de ani de la primul Mare Premiu, desfăşurat pe circuitul englez de la Silverstone şi încheiat cu victoria italianului Giuseppe Farina la volanul unui monopost Alfa Romeo 158

Pe 13 mai 1950 a avut loc Marel ePremiu al Marii Britanii, oficial al Europei, la care au asistat 120.000 de spectatori. Cunoscută oficial ca „The Royal Automobile Club Grand Prix d'Europe”, denumire căreia i s-a adăugat „The British Grand Prix”, aceasta a fost prima dintre cele şapte curse ale ediţiei inaugurale a Formulei 1. După 70 de tururi, câştigător a fost Giuseppe Farina, plecat din pole position, obţinut în ajun. Cronometrat în 2 h 13:23,600 el a fost urmat de alţi doi piloţi e Alfa Romeo, compatriotul său Luigi Fagioli, la 2,10 secunde şi britanicul Reg Parnell, la 52 de secunde. Alfa Romeo îi avea atunci pe „cei trei F”, pe lângă Farina şi Fagioli fiind argentinianul Juan Manuel Fangio, ce avea să devină de cinci ori campion mondial, dar acesta nu a putut încheia cursa inaugurală, din cauza unei probleme la motor. Parnell a fost mai norocos şi a urcat pe ultima treaptă a podiumului, deşi strivise unul dintre numeroşii iepuri care se întâlneau în regiunea Silverstone. Potrivit presei de atunci, impactul cu animalul s-a soldat cu o zgârietură importantă pe capota maşinii pilotului. Numărul spectatorilor prezenţi în ziua cursei la Silverstone a fost estimat la 120.000, cel mai important dintre toţi fiind regele George al VI-lea, care a asistat împreună cu regina Elisabeta, prinţesa Margareta, lordul Mountbatten şi soţia acestuia. A fost singura dată când un monarh a asistat la o cursă auto desfăşurată în Marea Britanie. Printre cei 21 de piloţi care au luat startul au fost prinţul Birabongse Bhanudej Bhanubandh, membru al familei regale thailandeze, şi baronul Emmanuel „Toulo” de Graffenried, un pilot elveţian care câştigase ediţia din 1949 a cursei, când încă nu exista un Campionat Mondial. Altă curiozitate este prezenţa unui muzician de jazz cunoscut în epocă, belgianul Johnny Claes, care, la volanul unui Talbot, a încheiat pe locul 11, ultimul, la şase tururi de Farina.

Vârsta medie a piloţilor ce au luat startul în acea cursă a fost de 39 de ani, mult mai ridicată decât cea de acum, care este în jur de 25 de ani. Trei dintre piloţii de la acea cursă inaugurală împliniseră 50 de ani: Luigi Fagioli avea 51 de ani, Louis Chiron, 50, iar francezul Philippe Etancelin, 53. Alţi cinci împliniseră 40 de ani, printre aceştia fiind şi Farina (43). Cel mai tânăr era britanicul Geoffrey Crossley, 29 de ani.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Pohtiţi la fotbal!

Nicolae GRECU

Pohtiţi la fotbal!

N-a fost nevoie de îndemnuri bombastice precum cele din titluri; românii reîncep să vină la fotbal pentru că au pentru cine.

opinii

Mitocanul de la volan (I)

Eugen MUNTEANU

Mitocanul de la volan (I)

Suntem asaltați zilnic cu știri și imagini despre accidente de circulație atroce. Statisticile spun că România este țara europeană cu cei mai mulți morți în accidente de circulație. Dincolo de precaritatea șoselelor, cred că o cauză a acestei situații îngrijorătoare este și existența în libertate a fiarei sălbatice pe care am ales să o numesc mitocanul de la volan.

Dobânda, de la păcat (medieval), la virtute (modernă)

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Dobânda, de la păcat (medieval), la virtute (modernă)

Știința economică modernă s-a desprins din ceea ce era cunoscut în mediul academic timpuriu drept filosofie morală. Acțiunile și comportamentele din sfera economică (de exemplu, comerțul, formarea prețurilor, rolul dobânzii în tranzacțiile comerciale, etc.) erau reglementate de Biserică vreme de secole întregi. 

O limbă din prefabricate

Alexandru CĂLINESCU

O limbă din prefabricate

Un fenomen frapant care se petrece astăzi este ceea ce aş numi proliferarea prefabricatelor. Nu e ceva nou, dar devine tot mai accentuat şi, pentru cine ţine la expresivitatea limbii, tot mai supărător. Spun „prefabricate” pentru că e vorba de cuvinte şi formule luate de-a gata şi puse uneori în cele mai neaşteptate contexte. Au făcut de pe acum o glorioasă carieră la televiziune, politicienii şi jurnaliştii le rostesc cu o voluptate solemnă, convinşi că impresionează publicul printr-un limbaj elevat.

pulspulspuls

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

Ehehei, iubiţi dreptcredincioşi, iată că încurcate mai sunt căile Domnului de când treburile lumeşti şi dorinţele de parvenire şi câştig şi-au băgat coada tot mai adânc în sânul şi buzunarele largi de popă ale unor înalţi prelaţi din mitropolia noastră de la Iaşi, atât de greu încercată în ultima vreme. Iacătă aşadar, dragilor, ce au mai putut zămisli minţile întunecate de aceste lucrături diavoleşti: citiţi şi vă cruciţi, nu alta! 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.