Cursa inaugurală cu iepuri
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

sambata, 06.03.2021

Cursa inaugurală cu iepuri

GALERIE
silverstone
  • silverstone
- +

 

Formula 1 a împlinit ieri 70 de ani de la primul Mare Premiu, desfăşurat pe circuitul englez de la Silverstone şi încheiat cu victoria italianului Giuseppe Farina la volanul unui monopost Alfa Romeo 158

Pe 13 mai 1950 a avut loc Marel ePremiu al Marii Britanii, oficial al Europei, la care au asistat 120.000 de spectatori. Cunoscută oficial ca „The Royal Automobile Club Grand Prix d'Europe”, denumire căreia i s-a adăugat „The British Grand Prix”, aceasta a fost prima dintre cele şapte curse ale ediţiei inaugurale a Formulei 1. După 70 de tururi, câştigător a fost Giuseppe Farina, plecat din pole position, obţinut în ajun. Cronometrat în 2 h 13:23,600 el a fost urmat de alţi doi piloţi e Alfa Romeo, compatriotul său Luigi Fagioli, la 2,10 secunde şi britanicul Reg Parnell, la 52 de secunde. Alfa Romeo îi avea atunci pe „cei trei F”, pe lângă Farina şi Fagioli fiind argentinianul Juan Manuel Fangio, ce avea să devină de cinci ori campion mondial, dar acesta nu a putut încheia cursa inaugurală, din cauza unei probleme la motor. Parnell a fost mai norocos şi a urcat pe ultima treaptă a podiumului, deşi strivise unul dintre numeroşii iepuri care se întâlneau în regiunea Silverstone. Potrivit presei de atunci, impactul cu animalul s-a soldat cu o zgârietură importantă pe capota maşinii pilotului. Numărul spectatorilor prezenţi în ziua cursei la Silverstone a fost estimat la 120.000, cel mai important dintre toţi fiind regele George al VI-lea, care a asistat împreună cu regina Elisabeta, prinţesa Margareta, lordul Mountbatten şi soţia acestuia. A fost singura dată când un monarh a asistat la o cursă auto desfăşurată în Marea Britanie. Printre cei 21 de piloţi care au luat startul au fost prinţul Birabongse Bhanudej Bhanubandh, membru al familei regale thailandeze, şi baronul Emmanuel „Toulo” de Graffenried, un pilot elveţian care câştigase ediţia din 1949 a cursei, când încă nu exista un Campionat Mondial. Altă curiozitate este prezenţa unui muzician de jazz cunoscut în epocă, belgianul Johnny Claes, care, la volanul unui Talbot, a încheiat pe locul 11, ultimul, la şase tururi de Farina.

Vârsta medie a piloţilor ce au luat startul în acea cursă a fost de 39 de ani, mult mai ridicată decât cea de acum, care este în jur de 25 de ani. Trei dintre piloţii de la acea cursă inaugurală împliniseră 50 de ani: Luigi Fagioli avea 51 de ani, Louis Chiron, 50, iar francezul Philippe Etancelin, 53. Alţi cinci împliniseră 40 de ani, printre aceştia fiind şi Farina (43). Cel mai tânăr era britanicul Geoffrey Crossley, 29 de ani.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

„Ajutorul” rusesc

Radu POPESCU

„Ajutorul” rusesc

Mai întâi se discreditează orice ajutor venit din partea României şi a Uniunii Europene, chiar dacă este vorba despre un vaccin omologat în Uniunea Europeană şi care este administrat gratuit populaţiei, pentru ca, ulterior, problema apărută să fie „rezolvată” prin importul a 1.000.000 de doze Sputnik din Rusia, vaccin care apoi va fi administrat, doar contra cost şi printr-o reţea comercială privilegiată, tuturor celor care vor să nu se îmbolnăvească de COVID.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

De la un martie la altul

Alexandru CĂLINESCU

De la un martie la altul

După un an la capătul căruia am văzut că, graţie inteligenţei umane, răul îşi are totuşi leac, e cazul să dăm prioritate lucidităţii, să ne dezbărăm de spaimele iraţionale şi să reîncepem, treptat, să trăim. Normal.

Nevoia de o nouă clădire simbol pentru Iaşi

George PLEȘU

Nevoia de o nouă clădire simbol pentru Iaşi

E timpul ca generaţia noastră să ofere o actualizare a identităţii oraşului prin construirea unei noi clădiri care să devină un reper (landmark) pentru comunitate, un punct de atracţie pentru vizitatori şi o ancoră pe harta regiunii, un atu în competiţia cu alte oraşe de talie similară din această zonă a Europei.

Odiseea, „la feminin”?

Nicolae CREŢU

Odiseea, „la feminin”?

Un titlu de carte, în librărie: Odiseea povestită de Penelopa, Circe, Calypso şi celelalte (Ed. Trei, 2020), de Marilu Oliva, trad. Beatrice Baciu. La ce să te aştepţi oare? Feminism, revendicativ, cu „retuşuri”, fie mai blânde, fie brutale, aduse epopeei homerice? Sau, şi mai rău, vreo tentativă de „rescriere” cu efect de intruziune „naratorială”, voit sau nu, „justiţiar” desfigurator? 

pulspulspuls

De ce-o fi dat bani Peni Hill patronului de la feisbuc? Şi cam cât?

De ce-o fi dat bani Peni Hill patronului de la feisbuc? Şi cam cât?

Ehehe, cred că nu se poate să nu ştiţi vorba aia a românului, stimaţi telespectatori: găgăuţă, dacă nu-i fudul, parcă nu e găgăuţă destul. Taare dreptate mai are şi românul ăsta necunoscut câteodată, zău aşa... 

Caricatura zilei

Dosar clasat

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.