
Cursele metropolitane ale CTP „gem” de blatiști. Unii primari din jurul orașului nu mai vor să plătească

De la începutul acestui an, a fost retrasă cursa care lega Țuțora de municipiul Iași via Tomești. Și primarul Tomeștiului s-a plâns că bugetul local al comunei sale plătește prea mult pentru acest serviciu.
Dintre cele 26 de rute metropolitane pe care circulă autobuzele Companiei de Transport Public, anul acesta au rămas 25. Comuna Țuțora este cea care a renunțat la acest serviciu. Primarul Cristinel Albu ne-a confirmat că autobuzul 803 este prea prea scump ca să poată fi susținut pe traseu din bugetul local.
Inițial, vestea a venit de la primarul comunei Tomești. Într-un interviu acordat în studioul tv al Ziarului de Iași, Ștefan Timofte s-a arătat foarte nemulțumit că administrația pe care o conduce are de plătit aproximativ 50 de mii de lei în fiecare lună pentru acest serviciu. El a pus această cheltuială de 6-700 de mii de lei pe an inclusiv pe seama călătorilor care nu-și compostează bilet sau care folosesc biletul „de oraș”, mai ieftin decât legitimația de călătorie în zona metropolitană. Biletul pentru municipiu costă acum 3,50 lei (4 lei de la 1 februarie), față de 6 sau 8 lei, în funcție de acoperire și de perioada de valabilitate, 2 sau 3 ore, cât costă un bilet pentru zona metropolitană.
Transportul de pasageri leagă de municipiu cele nouă comune din primul inel metropolitan. Traseul 803 asigura prin Tomești legătura dintre municipiu și Țuțora, a zecea comună beneficiară – și cea mai mică, doar 2.300 de locuitori domiciliați aici.
Directorul CTP, Cristian Stoica, ne-a spus că de aici a pornit neînțelegerea: din faptul că autobuzul 803 acoperea și câțiva kilometri din Tomești. Acest lucru ne-a fost confirmat și de directorul executiv al Asociației Metropolitane de Transport Public, Eduard Boz. El a admis și că este „o fraudă foarte mare pe partea vânzărilor de bilete” și a dat exemplul unei verificări inopinate făcută anul trecut într-o zonă fără semnal pe traseul spre Holboca, control care a găsit zeci de pasageri fără bilet într-un singur autobuz.
L-am întrebat pe primarul unei alte comune legate de Iași prin mai multe linii de transport public metropolitan cum vede acest serviciu. Numai la Lunca Cetățuii au capăt traseele 27, 41 și 44. Primarul Cătălin Lupu ne-a spus și el că bugetul local plătește poate prea mult pentru acest serviciu, dar că beneficiile pentru pasageri sunt incontestabile.
Pe de altă parte, Eduard Boz a subliniat că tot acest serviciu de transport public asigurat de CTP este „cu acte în regulă” și că eventualele majorări ale prețului biletelor vin în urma unor alte modificări – cum este creșterea salariului minim pe economie, de exemplu.
Publicitate și alte recomandări video