
Dacia Sandero, pe primul loc la vânzări în Europa! Pe locurile doi și trei, Renault Clio și VW Golf
Dacia a vândut aproape 310.000 modele Sandero în Europa, în 2024.

Dacia Sandero a întrat într-un nou capitol al succesului său, devenind cea mai bine vândută mașină din Europa în 2024. Cu 309.392 de unități vândute, un avans de 14,5% față de 2023, Sandero a surclasat modele precum Volkswagen Golf și Tesla Model Y.
Tesla Model Y, liderul din 2023, a coborât până pe locul 8 în 2024, cu 184.150 de unități vândute și o scădere de 23%. Volkswagen Golf, în schimb, a revenit pe podium cu 212.189 de vânzări (+16,9%), situându-se pe locul trei. În poziția a doua s-a clasat Renault Clio, cu 244.066 unități vândute (+4,4%).
Top 10 cele mai vândute mașini din Europa în 2024
Clasamentul european continuă să impresioneze prin diversitate. Pe locul patru, Volkswagen T-Roc a încasat 201.246 de vânzări (-2,6%). Dacia Duster s-a poziționat pe locul cinci cu 190.427 unități vândute (+12,5%), urmat de Lada Granta, care a avut o ușoară scădere (-1,6%), cu 188.542 de unități. (topul realizat a inclus și Rusia). Volkswagen Tiguan a întrat în top pe locul 7, cu 186.730 vânzări (+12,6%).
Toyota Yaris a reușit să ocupe poziția a noua, raportând 178.221 de unități (+6,3%), iar Skoda Octavia a completat topul, urcând pe locul 10 cu 172.264 vânzări (+14,7%).
Duster – liderul SUV-urilor în Europa
Dacia a avut un an excepțional, raportând o creștere generală a vânzărilor de 2,7% și atingând un total de 676.340 de vehicule vândute. Această performanță a consolidat poziția brandului pe piață, cu o cotă de piață de 3,9% în segmentul PC+LCV și de 4,5% în segmentul PC.
Duster a continuat să fie liderul SUV-urilor în Europa, cu o creștere de 7,3% și 215.024 unități vândute. Este cel mai bine vândut SUV între clienții retail din 2018. De asemenea, versiunea hibrid lansată în mai 2024 a reprezentat 29% din vânzările totale ale modelului.
Jogger și Spring: rezultate mixte
Dacia Jogger a menținut o poziție puternică în segmentul C non-SUV, cu 96.440 unități vândute și o creștere de 2,4%. Versiunea hibrid a contribuit semnificativ la acest succes, reprezentând tot 29% din vânzări.
Pe de altă parte, Dacia Spring a avut o scădere de 63% a vânzărilor, ajungând la doar 22.884 unități. Această scădere dramatică a fost cauzată de reducerea subvențiilor guvernamentale pentru vehiculele electrice. Totuși, lansarea unei versiuni noi în septembrie 2024 a stimulat comenzile pe final de an.
Un brand solid, cu o viziune de viitor
Din 2004 și până acum, Dacia a reușit să vândă peste 9 milioane de vehicule vândute. Performanțele din 2024 demonstrează capacitatea brandului de a se adapta la schimbările pieței și de a oferi soluții inovatoare pentru clienții săi. Gama sa variată de modele adaptate pieței europene, îi va permite să aibă performanțe asemănătoare și în 2025. Dacia continuă să fie un simbol al accesibilității și fiabilității.
Publicitate și alte recomandări video