Dacia şi-a mărit afacerile cu 8,4% anul trecut, până la 4,6 miliarde euro
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 25.07.2021

Dacia şi-a mărit afacerile cu 8,4% anul trecut, până la 4,6 miliarde euro

GALERIE
dacia
  • dacia
- +

Dacia a înregistrat anul trecut cea mai mare cifră de afaceri de când a fost achiziţionată de către grupul Renault, 20,77 miliarde lei (4,6 miliarde euro), cu 8,35% mai mult decât în 2015, pe fondul unui avans al exporturilor şi al cererii crescute pentru modelul Duster, potrivit rezultatelor publicate miercuri.

Anul trecut, profitul brut şi profitul din exploatare au crescut, potrivit directorul financiar în cadrul grupului Renault România, Liviu Bocşaru.

„În 2016, rezultatul înainte de impozitare a atins 506 milioane de lei (peste 111 milioane de euro), în creştere faţă de 2015, acesta fiind generat de un rezultat de exploatare pozitiv de 532 milioane de lei (+ 15% vs. 2015) şi de un rezultat financiar negativ de -27 milioane de lei, în mare măsură, legat de impactul defavorabil al cursului de schimb”, a declarat Bocşaru. Profitul net al companiei a crescut cu 2% anul trecut, până la 457 milioane lei. Potrivit directorului financiar, există două explicaţii pentru această evoluţie. ”În primul rând, avem un mix al modelelor din gama Dacia care s-a schimbat în favoarea Duster, un vehicul excepţional, foarte cerut de piaţă. Aşadar, am fost obligaţi, datorită cererii, să mărim producţia pentru acest model. În al doilea rând, am avut o producţie importantă a componentelor cerute de către alte uzine ale Grupului Renault, care fabrică gama Global Access. Mă refer la componentele de vehicule SKD care şi-au dublat volumul, la motoare, şasiuri şi piese de schimb, produse pe platforma de la Mioveni”, a explicat Bocşaru.

Directorul financiar susţine că avansul cifrei de afaceri în 2016 a fost impulsionat aât de importuri, cât şi de exporturi. Exportul a ajuns să reprezinte 90% din cifra de afaceri, în contextul unei cereri crescute pe pieţele din Europa, Africa şi Asia. ”Cât priveşte piaţa din România, chiar dacă s-a înregistrat o creştere faţă de 2015, aceasta rămâne în continuare la mai putin de 40% - 50% faţă de anii dinainte de criza din 2008 şi încă foarte jos versus potenţialul său, având în vedere rata de motorizare a clienţilor din România. În plus, piaţa locală a vehiculelor noi este astăzi mult afectată de vehiculele de ocazie importate, care nu sunt deloc fiscalizate”, a afirmat Bocşaru. Înmatriculările de autoturisme noi în România au înregistrat în primul trimestru a doua mare creştere din Uniunea Europeană după cea din Grecia, de 27,5%, la 22.276 de unităţi, avansul fiind de peste trei ori ori mai mare faţă de cel comunitar, de 8,4%, în timp ce livrările Dacia au urcat la nivelul UE cu 9,4%, la 109.060 de unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,6%.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

Nicolae GRECU

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

O mega-competiţie internaţională cu sportivi aleşi pe sprânceană, pe baza unor calificări la sânge şi în urma căreia cel mai bun trebuie să câştige cel mai mult.

Filmuletul zilei

opinii

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Eugen MUNTEANU

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Autorul continuă evocarea unor ani din anotimpul paradisiac al copilăriei şi adolescenţei petrecute pe malurile Dunării.

A fi creştin ieri şi azi

pr. Constantin STURZU

A fi creştin ieri şi azi

În viaţă experimentăm mult şi, cel mai adesea, ne alegem cu un gust amar, cu un gol în suflet. Chiar şi când suntem curioşi să aflăm cât mai multe dintr-un domeniu sau altul, ajungem la concluzia că toată ştiinţa noastră nu valorează, în faţa morţii, nici cât o ceapă degerată. Ba chiar şi când avem curiozitatea de a interacţiona cu anumite persoane, riscăm uneori prin a sfârşi dezamăgiţi.

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ioan STANOMIR

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ceea ce criza sanitară a impus, în mod dramatic şi poate ireversibil, este politica fricii. Creşterea fără precedent a controlului statal, invadarea unor teritorii care păreau până atunci de neatins, vocaţia domesticirii cetăţenilor, toate acestea sunt simptomele răului pe care administrarea pandemiei l-a născut în societăţile noastre. Liberul-arbitru şi drepturile constituţionale au fost constant şi agresiv erodate. Frica, iar nu prudenţa, a dominat.

pulspulspuls

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

PULS

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

Când credeau şi liberalii noştri de la Iaşi că măcar pe jumate tot or să fie în tabăra câştigătoare, căci oricum jumatea lui Muraru merge cu Cîţu, iar jumatea lui Alexe se duce cu Orban, hop că dinspre Bucureşti vin veşti care răstoarnă toată calimera de la Iaşi.

Caricatura zilei

Drona auto

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.