anunturi
grandchef
Bolta rece
anunturi
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional
TVR Iasi Telejurnal
anunturi

sambata, 03.06.2023

De ce este atat important sa ne echipam autovehiculul cu anvelope de iarna in timpul sezonului rece?

GALERIE
autolux+anvelostar
  • autolux+anvelostar
- +

Sezonul rece, mai cu seama iarna este anotimpul care desi ne aduce numeroase bucurii, este in acelasi timp si o perioada plina de provocari pentru conducatorii auto care se vad nevoiti sa isi pregateasca autovehiculele pentru toate capriciile vremii din toata aceasta perioada. Gheata, zapada si poleiul sunt fara doar si poate aspectele care impun cele mai mari probeleme in acest sezon, mai ales daca autovehiculele nu sunt echipate corespunzator cu anvelope de iarna. Anvelopele sunt acele elemente componente care ofera simultan atat performante cat si siguranta, insa ce este mai important de stiut despre aceste componente este faptul ca importanta lor reiese in principal din faptul ca reprezinta unica suprafata de contact a masinii cu solul. In situatia data, utilizarea unui set de anvelope necorespunzator, poate deveni cu usurinta o reala problema.

Reglementarile legislative in ceea ce priveste accesorizarea autovehiculelor cu anvelope de iarna au creat diverse confuzii in randul soferilor de-a lungul anilor, cu toate ca in legislatia rutiera se specifica destul de clar faptul ca anvelopele de iarna devin obligatorii in momentul in care pe partea carosabila se regaseste un strat de gheata sau zapada. Pentru a evita forfota care se creeaza in aceasta perioada in cadrul magazinelor care comercializeaza anvelope, din ce in ce mai multi conducatori auto aleg sa cumpere anvelope de iarna direct dintr-un magazin online. De ce este insa atat de important sa ne echipam masinile cu anvelope de iarna?

 "Anvelopele de iarna au o structura complet diferita de cea de vara avand in vedere ca au fost proiectate pentru a face fata unor conditii meteo mai putin favorabile cum sunt de altfel si gheata sau zapada. O anvelopa de iarna reprezinta una dintre componentele cele mai importante ale autovehiculului atunci cand vorbim despre iarna, siguranta si performante. Numarul mult mai mare de lamele de cauciuc, precum si cauciucul mult mai solid din care sunt construite aceste pneuri sunt lucruri care contribuie in mod direct la siguranta rutiera si ofera performante deosebite chiar si in conditii de iarna neprielnice" a explicat Daniel Henegariu, administrator al magazinului online cu piese auto si anvelope, Autolux.ro.

Anvelopele de iarna ofera cel mai inalt grad de siguranta

Unul dintre motivele principale pentru care este imperios necesar ca soferii sa poarte anvelope de iarna se datoreaza faptului ca acestea au fost proiectate pentru a oferi un grad de siguranta cat mai ridicat in conditii meteo nefavorabile asa cum sunt cele din perioada iernii. O caracteristica foarte bine conturata la aceste pneuri este faptul ca au de aproximativ 5 ori mai multe lamele de cauciuc si mult mai pronuntate decat cele de pe suprafata anvelopelor de iarna. Aceste lamele ofera masinii o stabilitate si o aderenta mult mai buna, chiar si in conditii meteo specifice sezonului rece.

Pneurile de iarna ofera performante de neegalat pe timpul sezonului rece

Performantele unui autovehicul ar trebui sa fie intotdeauna la cele mai inalte standarde, indiferent de sezon, fapt pentru care anvelopele de iarna reprezinta alegerea ideala pe timpul iernii. Anvelopele de iarna dispun de toate caracteristicile necesare (cauciuc dur, lamele numeroare de cauciuc) pentru a putea oferi o aderenta excelenta si o franare cat mai corespunzatoare chiar si in conditii extreme de iarna.

 Cauciucurile de iarna ne pot scuti de amenzi

 Unul dintre lucrurile care ii motiveaza cel mai mult pe soferi sa treaca la anvelopele de iarna sunt amenzile care sunt destul de mari daca sunt surprinsi fara anvelope de iarna. Chiar daca amenzile pot fi motivante in acest caz, accesorizarea autovehiculelor cu pneuri de iarna ar trebui privita ca o responsabilitate de catre soferi pentru tot ceea ce inseamna siguranta rutiera.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Organizarea Summitului CPE în Republica Moldova: beneficii și manipulări politice

Radu POPESCU

Organizarea Summitului CPE în Republica Moldova: beneficii și manipulări politice

Pentru că nu toate lucrurile pot fi perfecte până la capăt, un aspect interesant ce trebuie remarcat este modul în care primarul pro-rus al Chișinăului, Ion Ceban, (care se prezintă acum ca pro-european, în ciuda trecutului său pro-rus, așezat de-a stânga socialistului Igor Dodon) a încercat să-și schimbe imaginea, profitând de vizibilitatea evenimentului, pentru a-și promova propriile interese politice.

opinii

Dosoftei, primul și cel mai mare poet român de până la Eminescu (II)

Eugen MUNTEANU

Dosoftei, primul și cel mai mare poet român de până la Eminescu (II)

Autorul serialului continuă argumentația ideii formulate în titlu, marcând astfel aniversarea, în anul în curs, a celor 350 de ani de la tipărirea versiunii versificate a psalmilor biblici în limba română.

Rapide notaţii „la cald”

Alexandru CĂLINESCU

Rapide notaţii „la cald”

Negocierile dintre guvernanţi şi liderii sindicatelor nu m-au convins. Liderii mi s-au părut cam oscilanţi, gata să se înţeleagă cu puterea şi cred că doar presiunea venită de la „bază” i-a determinat să nu cedeze.

Carol Mihalic de Hodocin (1)

Neculai SEGHEDIN

Carol Mihalic de Hodocin (1)

În faţa Catedralei Mitropolitane din Iaşi există o lucrare monumentală din fontă, cu o înălţime de aproape 7 metri şi o greutate de 4,3 tone, realizată în stil gotic după planurile inginerului hidraulic şi montanist Carol Mihalic de Hodocin. Este vorba de o cişmea, turnată în Moravia, monumentul fiind consfinţit îndămânării publice de către Grigore Ghica la 1851, după cum este precizat în înscripţia în română şi latină de pe lucrarea cu pricina.

pulspulspuls

Calcule electorale la partidoiul ieşean: brânză mare sau urdă mică

Calcule electorale la partidoiul ieşean: brânză mare sau urdă mică

Prin partidoi se bârfeşte că unul din argumentele pentru care fostul activist pro-autostradă şi fost conţilier ministerial ieşean Cătălin Brânzoi a fost uns şef interimar la compania de autostrăzi şi drumuri naţionalear fi fost şi socoteala lui nea Măricel că, în acest mod, îşi măreşte baza de recrutare pentru un candidat cât mai viabil la Premăria ieşeană. 

Caricatura zilei

Greva și Mașina școală

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Intrebarea zilei

Credeti ca daca salariile profesorilor vor fi dublate in urma grevei calitatea actului educational va creste

vezi raspunsuri