De ce nu a votat Varujan Vosganian decretul de prelungire a stării de urgență
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

vineri, 28.01.2022

De ce nu a votat Varujan Vosganian decretul de prelungire a stării de urgență

GALERIE
varujan
  • varujan
- +

Varujan Vosganian a explicat pe Facebook de ce nu a votat decretul de prelungire a stării de urgență:

1. Pentru că se aplică pe întreg teritoriul țării în mod uniform, deși răspândirea virusului este deosebit de neuniformă. Nu poți impune aceleași restricții în județul Suceava, unde sunt 1800 de cazuri de contaminare și în Harghita unde sunt 7 cazuri.

2. Pentru că, potrivit art. 53.1 din Constituție restrângerea unor drepturi nu se poate face decât prin lege, iar hotărârile Parlamentului, fie ele și de aprobare a unor Decrete prezidențiale, nu au putere de lege.

3. Pentru că încalcând flagrant Constituția. Decretul prezidențial își depășește atribuțiile, el fiind, de fapt, un pachet voluminos de măsuri legislative, deși președintele nu are acest drept.

4. Pentru că Parlamentul are un rol doar decorativ. El este pus în situația de a accepta sau nu Decretul, fără să-l poată modifica, fără nicio consultare prealabilă cu inițiatorul și fără vreun dialog cu puterea executivă. Acest rol decorativ se păstrează pe toată perioada stării de urgență, România fiind condusă prin ordonanțe de urgență și ordonanțe militare, Guvernul refuzând, sistematic, orice dialog cu legislativul

5. Pentru că potrivit art. 3.2. al Legii 453/2004 de aprobare a OUG 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de asediu „este interzisă restrângerea accesului liber la justiție”, ceea ce Capitolul VII „Despre Justiție” din Anexa nr. 1 a Decretului face cu asupra de măsură.

6. Pentru că starea de urgență este folosită pentru a transfera o cât mai mare putere politică în mâinile președintelui, care emite legi, conduce ședințe ad-hoc de Guvern, oferă susținătorilor politici posibilitatea de a destitui fără preaviz și de a cultiva interese clientelare, ceea ce contravine regimului constituțional din România.

7. Pentru că nu înțeleg de ce, fiind vorba despre o epidemie și nu despre conflicte armate, România ajunge să fie militarizată.

8. Pentru că nu înțeleg de ce trebuie să acceptăm prevederea ca serviciile de informații să conducă spitale sau să fie integrate, chiar și temporar, în structurile unui minister (art. 38, Anexa 1 din Decret).

9. Pentru că, potrivit art. 53..2 din Constituție, măsura restrângerii unor drepturi nu poate fi discriminatorie. Nu înțeleg de ce pentru a trece strada ai nevoie de adeverință pe proprie răspundere și pentru a culege sparanghelul în țări cu de zeci de ori mai multe infectări și decese nu ai nevoie.

10. Pentru că nu pot concepe ca timp de două luni în România să se facă achiziții și diverse alte cheltuieli din bani publici pe care nu le controlează nimeni, nici măcar Curtea de Conturi.

11. Pentru că art. 87.1 din Anexa nr. 1 permite ca „la solicitarea instituțiilor și autorităților publice centrale și locale beneficiare, autoritățile împuternicite de lege să pregătească și și să efectueze rechiziții de bunuri și chemarea persoanelor fizice pentru prestări de servicii în interes public”. Nu mi-e deloc clar ce poate să însemne asta și până la vot nu am pe nimeni din partea inițiatorilor pe care să-l întreb.

12. Pentru că nu ni s-au pus la dispoziție informații complete cu privire la evoluția epidemiei. Nu știm câte dintre persoanele infectate nu prezintă niciun simptom, ca să înțelegem adevărata gravitate a epidemiei, nu știm de unde provin persoanele vindecate, nu știm care sunt criteriile în baza cărora se fac testările și în ce județe, nu știm câte dintre persoanele decedate au avut drept cauză reală sau doar aparentă infectarea cu COVID – 19, se evită prezentarea sintetică și grafică a evoluției numărului zilnic de cazuri etc.

13. Pentru că măsurile disproporționat de severe în plan epidemiologic pot duce la o criză economică cu consecințe mult mai grave. Alte state cu experiențe mult mai dramatice (Germania, Spania , Italia), vorbesc deja despre relaxare, în timp ce noi nu știm cu să înăsprim restricțiile.

14. Pentru că Guvernul nu a trimis Parlamentului înaintea votării Decretului textul Rectificării bugetare, ca să avem o poziție oficială privind starea economiei și costurile prelungirii stării de urgență.

15. Pentru că nu ni s-a prezentat nicio strategie cu privire la relansarea economică. Majoritatea măsurilor - corecte, de altfel - sunt reactive (plata indemnizațiilor de șomaj, amânarea la plată a ratelor de credit și utilităților). Iar puținele măsuri de susținere a economiei (un fond de garantare de 3 mld euro) se lovesc de obstacole birocratice și de neîncrederea sistemului bancar. Comparația cu programele lansat de alte state este întristător de elocventă și, aș zice, de umilitoare pentru noi.

16. Pentru că ni se oferă informații tendențioase, cu scopul vădit de a întreține o stare de panică. Inducerea panicii a devenit, în ultima vreme, politică de stat. Pot da numeroase exemple.

17. Pentru că nu ni s-a spus care este impactul stării de urgență în rândul bolnavilor cronici, care devin, astfel, victime colaterale, nemaiputând fi tratați corespunzător.

18. Pentru că nu sunt de acord cu modul în care se negociază și se polemizează în legătură cu libertatea religioasă.

19. Pentru că nu înțeleg de ce într-un județ cum este Gorj, care are doar zece cazuri confirmate și niciun caz nou în ultimele cinci zile, librăriile, de pildă, trebuie să rămână închise. În Germania, țară mult mai greu încercată de epidemie, începând cu 20 aprilie, librăriile și toate magazinele cu mai puțin de 800 mp se redeschid.

20. Pentru că socotesc că nu e normal ca Parlamentul să dezbată pachete legislative cu aplicabilitate națională la care să nu poată amenda nicio virgulă. În mod normal, potrivit prevederilor Constituției, anexele la Decret ar trebui abrogate.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Deloc-surprinzătoarea legătură dintre Iohannis şi AUR

Pavel LUCESCU

Deloc-surprinzătoarea legătură dintre Iohannis şi AUR

Criza declanşată din umbră de Iohannis, în care Cîţu şi penibila lui #echipăcâştigătoare au funcţionat pe post de simple marionete, avea să producă, practic, relansarea în forţă a AUR până la a-l ajuta să ajungă la cele peste 20 de procente de acum (mai exact, 20,6, cf. INSCOP).

Filmuletul zilei

opinii

Dintr-una într-alta

Alexandru CĂLINESCU

Dintr-una într-alta

Uns - cum se spune - cu toate alifiile, Dîncu este şi unul dintre cei care au creat şi au dezvoltat „fabrica de doctori” din zona armatei şi a serviciilor. A încurajat, aşadar, impostura, frauda, minciuna. Spoiala lui intelectuală îl face cu atât mai detestabil.

Nomex

Neculai SEGHEDIN

Nomex

Cine nu-şi aduce aminte de faţa plină de cicatrice a lui Andreas Nikolaus Lauda, adică Niki Lauda, campionul de Formula 1 din anii 1975, 1977 şi 1984?

Scadenţa minciunilor „de stat”

Nicolae CREŢU

Scadenţa minciunilor „de stat”

Deşi nu ne-a lipsit, nici nouă, românilor, ca şi tuturor celorlalţi trecuţi prin „raiul” comunist, pe aici, prin partea asta de lume din „sfera de influenţă” a Moscovei, experienţa, trăită „pe propria piele”, a minciunilor tot mai gogonate de care era în stare - şi este şi acum - propaganda oficială, ce se întâmplă, sub ochii noştri, de la o vreme, depăşeşte orice „aşteptări” în materie de ţanţoşă neobrăzare. 

pulspulspuls

Viorica şi Doiniţa: un cuplu vechi de prin vecini, care sapă de ani buni la temelia Iaşului

Viorica şi Doiniţa: un cuplu vechi de prin vecini, care sapă de ani buni la temelia Iaşului

Ne tot întreabă lumea de prin Iaşi cum de au ajuns aşa de influenţi botoşănenii în partidoi la Bucureşti şi cum de au decăzut ieşenii că nu-i lasă să intre prin ministere nici pe holuri, că sunt opriţi de portari. 

Caricatura zilei

Nouă în loc de patru

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X