anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 26.06.2022

De unde pleacă relansarea şi cum ar putea arăta viitorul industriei aeronautice româneşti

GALERIE
fabrica avioane romania
  • fabrica avioane romania
- +

Cei doi vicepreşedinţi ai companiei Lockheed Martin, Ray Piselli şi Dennis Goege, au semnat miercuri, 18 mai, scrisoarea de intenţie cu ministerul Economiei, prin care firma americană îşi exprimă disponibilitatea de a încheia parteneriate cu statul român pentru investiţii în industria aeronautică din România.

Nu e un deziderat singular în ce priveşte producerea de armament sub toate formele, în contextul războiului din Ucraina şi a creşterii prezenţei NATO pe flancul de Est:

în urmă cu o lună şi jumătate, ministrul Apărării, Vasile Dîncu, îşi exprima speranţa că vom putea produce, în curând, drone – în acelaşi nou context declanşat de invazia Rusiei.

CursDeGuvernare vine cu o analiză a celor 4 companii româneşti aflate în cărţi pentru astfel de investiţii şi comenzi, care vizează, în principal mentenanţă, reparaţii şi producerea de componente: Romaero, Aerostar Bacău, IAR Braşov şi Avioane Craiova:
cu ele porneşte România la importul de tehnologie şi investiţii, punând pe masă un supliment de 0,5% din PIB la industria de Apărare.

Marile diferenţe dintre cele 4 companii reprezentative ale industriei aeronautice româneşti arată că aceasta are nevoie un program de relansare integrată: Două dintre cele 4 sunt pe profit şi dau dividende, iar celelalte două nu şi se descurcă aşa cum pot cu datoriile. Perspectivele nu lipsesc şi nici problemele, în contextul creşterii cheltuielilor militare ale României până la 2,5% din PIB.

Astfel, Aerostar Bacău (ARS) a raportat profit net de aproape 60 de milioane de lei în 2021, mai mare cu 56% faţă de 2020. Compania a fost desemnată drept centrul de mentenanţă al avioanelor F-16 ale Forţelor Aeriene Române.
IAR Braşov (IARV) a avut profit net de aproape 23,5 milioane de lei. Modernizează elicopterele Puma şi Alouette, dar face şi piese de schimb şi subansambluri pentru Airbus Helicopter România, unde deţine 49% din acţiuni.

Listate la Bursă sunt şi Romaero Bucureşti (RORX) şi Avioane Craiova (AVIO), dar au înregistrat pierderi de 63 de milioane de lei, respectiv 12,4 milioane de lei în 2021.

Cititi materialul integral pe cursdeguvernare.ro

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce urmează după David?

Nicolae GRECU

Ce urmează după David?

Va rămâne copilul minune din înotul românesc un star nemuritor, rece şi singur sau va fi pionul unei emulaţii atât de necesare în sportul autohton?

opinii

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Eugen MUNTEANU

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Ideile învăţaţilor ardeleni privitoare la originea romană a poporului român şi la caracterul latin al limbii române au fost receptate şi împărtăşite şi de păturile cultivate ale societăţii din Moldova şi Valahia, contribuind la accelerarea procesului de modernizare, în sensul occidentalizării.

Cât de eficiente sunt pieţele?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cât de eficiente sunt pieţele?

Titlul este extrem de îndrăzneţ deoarece dialectica privind eficienţa sau ineficienţa pieţelor se găseşte permanent într-un impas. Sistemele complexe nu pot fi înţelese dintr-o perspectivă simplistă. Interogaţia poate fi încadrată în ceea ce Andrei Pleşu numea întrebări „mari” sau „ruseşti”, ceea ce poate conduce spre un drum fără oprire. 

Franţa, în echilibru fragil

Alexandru CĂLINESCU

Franţa, în echilibru fragil

Dezavuarea lui Macron şi a politicii sale este fără echivoc. Partidul preşedintelui LREM (La République En Marche) a fost din capul locului o construcţie artificială, o ficţiune. LREM a canibalizat cele două mari partide tradiţionale de la dreapta şi de la stânga (...). Reformele pe care le promitea Macron au rămas, aproape toate, literă moartă. Preşedintele a preferat să apeleze la ceea ce se numeşte „democraţie directă”, organizând dezbateri naţionale (ineficiente) şi înfiinţând organisme artificiale („Convenţia cetăţenească pentru climat” - „cetăţenesc” este un cuvânt magic, sugerând racordarea la tradiţia republicană).

pulspulspuls

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Foială mare de câteva zile la poştalionul ieşean, stimaţi telespectatori. Motivul: nu vreo chestiune profesională sau vreun eveniment legat de instituţiune, ci cu totul altceva: faptul că şeful de la Iaşi, un locotenent de-al menajerului de oraş Grămadă, va candida la alegerile pemepiste din filiala judeţeană, alegeri care au loc chiar astăzi. 

Caricatura zilei

Tik Tok Yoga

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.