Deputatul AUR Marius Ostaficiuc: „Marile investiții rămân fără fonduri! Statul nu trebuie să-și bată joc de proiectul A8” (P)

luni, 09 septembrie 2024, 14:24
3 MIN
 Deputatul AUR Marius Ostaficiuc: „Marile investiții rămân fără fonduri! Statul nu trebuie să-și bată joc de proiectul A8” (P)

Autostrada A8 nu trebuie să prindă ultimul tren, ci trebuie să fie în capul listei, așa cum e și normal. De ani buni se tot vorbește, fără ceva concret. Știm că nu este suficient ca doar societatea civilă să se implice, ci și factorii decidenți.

Situație ingrată pentru România. Fondurile pentru Programul de Transport 2021-2027 nu sunt suficiente pentru pleiada de proceduri lansate de statul român în ceea ce privește infrastructura rutieră.

Deși la o primă vedere se poate arăta că proiecte sunt, realitatea indică faptul că investițiile bat pasul pe loc. Iar marea problemă este legată de zona de est a țării, unde autostrada Unirii A8 rămîne din nou la coada proiectelor.

Segmentele de autostradă din A8, cum ar fi cele din zona montană, deși au documentațile puse la punct, execuția lucrărilor nu are finanțare, arată deputatul AUR Marius Ostaficiuc.

„Multe proiecte începute pe hârtie, bani tot mai puțini.  Statul, prin Ministerul Transporturilor, s-a lansat într-un program de proiecte ale autorutelor, fără a mai dispune de toți banii, după cum bine am văzut, ceea ce a dus la evidentul blocaj. Iar aici intră și Autostrada Unirii A8, cu toate sectoarele sale. Deși pe sectorul montat, documentația pare a fi mai avansată, banii s-au pierdut pe drum. Fiind an electoral, e ușor de promis una și alta, însă realitatea e diferită”, a spus Marius Ostaficiuc, deputat AUR Iași.

Parlamentarul ieșean susține că este nevoie de implicare și din partea statului pentru ca și proiectul din A8 ce tranversează județul Iași să poată avansa.

„Pentru milioanele de locuitori ai Regiunii de Nord-Est, situația este cu totul alta. Oamenii s-au săturat de promisiuni, s-au săturat de desene, de licitații reluate, de proiecte începute și abandonate și mai ales de vizite pe șantiere. Banii alocați pe sectorul de Transport nu ajung pentru toate investițiile promise, iar Moldova rămâne din nou la coadă. Bugetul Programului european Transport 2021-2027 este insuficient pentru nevoile actuale, insuficient pentru ceea ce vrea statul să arate.

Prin urmare, Guvernul trebuie să caute noi surse de finanțare, iar până atunci caută să ocolească subiectul pentru a nu irita și mai multe românii. Investițiile demarate de actualul Guvern s-au făcut din nou după criterii geografice și nu au ținut cont de nevoile regiunilor. Moldova este lăsată la coadă, doar cu promisiuni, cu licitații aflate în derulare. Autostrada A8 nu trebuie să prindă ultimul tren, ci trebuie să fie în capul listei, așa cum e și normal. De ani buni se tot vorbește, fără ceva concret. Știm că nu este suficient ca doar societatea civilă să se implice, ci și factorii decidenți. Cei care au acum puterea în mână se dau loviți și înghit tot ceea ce le spun cei din Guvern. Aceste lucruri trebuie să se schimbe odată cu alegerile parlamentare și cele prezidențiale. Un nou Guvern, un nou Executiv aplecat spre investiții, spre popor, Un guvern care știe care sunt prioritățile, o administrație eficientă. Iar aceasta este cea de la AUR, un Guvern care este compus din oameni capabili, oameni care au demonstrat ceva în domeniile în care activează”, a mai spus Marius Ostaficiuc, deputat AUR Iași.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii