anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 29.06.2022

Der Spiegel: ”Tesla și Google vor omorî industria auto germană?”

GALERIE
VW versus Tesla
  • VW versus Tesla
- +

Într-un articol recent, revista Der Spiegel avertizează în legătură cu pericolele ce pândesc falnica industrie auto germană. Este vorba în principal de companiile de tehnologie americane, care investesc sume foarte mari în dezvoltarea automobilelor viitorului și care deja au luat un avans considerabil în fața tradiționalelor și puternicelor companii auto germane.

Pericolul Google

Compania americană de mobilitate WAYMO,  divizie a Google, are deja are o valoare de piață de 250 de miliarde $, mai mult decât valoarea însumată a celor trei mari companii germane auto: Volkswagen, Mercedes și BMW. Iar WAYMO nici măcar nu construiește propriile mașini,ci doar dezvoltă sisteme de conducere autonomă (care la momentul de față sunt montate de mașini Chrysller), sistem care se vor dovedi în viitor extrem de profitabile pentru industria transporturilor. WAYMO testează de mai mult timp mașini autonome în California, care circulă conduse de computere, dar pentru siguranță în spatele volanului se află și un șofer uman care intervine în caz că sistemele electronice dau greș.Acest lucru în cazul WAYMO se întâmplă foarte rar, conform unui raport al California Department of Motor Vehicles - șoferul uman a trebuit să intervină în medie cam o dată la 18.000 de km. BMW și Mercedes testează și ele asemenea sisteme pe drumurile publice din California, dar în cazul mașinilor germane șoferul uman a fost nevoit să intervină în medie cam o dată la 7,5km (iar în cazul Mercedes a fost și mai grav la 2,5 km). Acest lucru arată cât de în urmă sunt companiile germane auto la capitolul conducere autonomă față de cele WAYMO. Pentru a recupera din handicap nemții s-au gândit inclusiv să cumpere acțiuni la WAYMO, dar prețul prohibitiv nu le permite acest lucru. Waymo este estimată la 250 de miliarde de dolari ceea ce înseamnă că valorează mai mult decât Daimler Volkswagen și BMW împreună (VW – 96 miliarde $, Daimler – 60 miliarde $, BMW – 50 miliarde $)

 

Pericolul TESLA

În afară de sistemele de conducere autonomă avansată, un alt pericol pentru tradiționala industria auto germană îl reprezintă Tesla, firma americană ce produce vehicule electrice. Atunci când a Elon Musk a cumpărat în Arizona o fostă fabrică Toyota și a spus că are de gând să producă acolo automobile electrice în serie, toți directorii executivi din industria auto au râs. Acum nu mai râde nimeni. Recent diverși oficiali a industriei auto germane au declarat că iau foarte în serios competiția cu Tesla. De altfel acum se anunță un mare val de modele electrice construite de Volkswagen, Mercedes sau BMW, dar diferența este vânzări este foarte mare: anul trecut Tesla a produs peste 234.000 de mașini în vreme ce competitorii germani au scos pe piață de ordinul miilor. Când Tesla Model 3 începuse să demonstreze că este un competitor demn de luat în seamă, nemții au cumpărat în secret o astfel de mașină, au demontat și au rămas uimit să descopere cât de în urmă au rămas din punct de vedere tehnologic. În primul rând bateriile Tesla sunt mult mai performante decât ce exiră pe piață la alte modele, ba chiar și toate cablurile de conectare sunt parcă din altă lume. Ca să nu mai povestim și despre superioritatea Tesla în ceea ce privește computerul de bord și puterea de procesare. Mașinile Tesla pot face o mulțime de lucruri grație computerelor și senzorilor de la bord în afară de faptul că se pot conduce singure.Diversele actualizări ale modului de funcționare al mașinii se pot face fără vizită în showroom, ci doar pur și simplu prin conectare la serverele Tesla.De exemplu,la o recentă actualizare, mașinile Tesla și-au îmbunătățit performanțele de frânare pur și simplu doar prin modificarea softului care operează sistemul ABS. Mai nou există un mod special de funcționare al mașinilor Tesla atunci când sunt parcate, un fel de mod de supraveghere a ceea ce se întâmplă în jurul mașinii - dacă cineva se apropie de mașină și încearcă să forțeze o ușă sau, mai rău, eventual chiar sparge un geam, mașina î1 avertizează pe agresor că totul este filmat, dacă geamul este spart începe să dea muzică la maxim din boxe.Iar tot ce a fost filmat de către mașină poate fi ulterior descărcat de către proprietar. Conform unor specialiști din domeniu puterea actuală de procesare a computerului de bord al Tesla este echivalentă cu cea a 150 de PC-uri tradiționale.

 

Concept diferit

Pentru mai multe decenii, piesa cea mai importantă din mașină, bijuteria mecanică în care excelau inginerii germani a fost motorul termic. Un motor termic actual are aproximativ 1500 de piese, un motor electric însă are doar 200 de piese și nici nu necesită atâta întreținere precum unul termic ( nu e nevoie de schimb de ulei filtre curea de distribuție etc). Așa că la noile mașini electrice piesa cea mai importantă nu mai e motorul, ci bateria plus computerele de bord și toate sistemele de ultimă tehnologie. Nemții au conceput mașinile ca fiind un sistem unic și indivizibil dar acum pericolul care vine din Silicon Valley este schimbarea acestui concept. Mașinile germane ar putea deveni doar niște sisteme de transport cu patru roți pe care vin montate computerele dezvoltate de companiile americane de tehnologie. 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

G7 reîncărcat

Lucian DÎRDALA

G7 reîncărcat

În sine, ideea ca G7 să devină un centru de coordonare spune multe despre aşteptările liderilor occidentali în privinţa următorilor ani: competiţie strategică acerbă, punctată de riscuri militare. Ar fi un mediu în care această structură de cooperare între „Cei Şapte” şi-ar putea dovedi utilitate, după spulberarea optimismului legat de globalizare şi noua concordie între democraţii şi dictaturi.

opinii

„Războiul sfânt” al rasei

Florin CÎNTIC

„Războiul sfânt” al rasei

Astăzi, 29 iunie, la ora 14.30, la Ateneul Naţional din Tătăraşi, Marius Turda, istoric şi universitar de clasă internaţională, profesor la Universitatea Oxford Brooks, lansează ediţia românească a unei cărţi esenţiale pentru înţelegerea ideilor şi politicilor consacrate rasei şi eugenismului în Ungaria secolulului XX. Evenimentul cuprinde şi vernisajul unei expoziţii itinerante, care va rămâne o lună pe simezele Ateneului, şi care merită şi ea a fi urmărită.

The Show must go on!

Radu PĂRPĂUȚĂ

The Show must go on!

Fraţilor şi surorilor, merită să vorbim puţin despre pandemia consensuală şi dementocratică planetară. Ce-i drept, acum se stinge uşor, dar nimic nu ne face să credem că nu mai poate reapărea: din nou sau sub alte forme, mai atroce, iar „măsurili” tot mai erect comunistoide, de ar rânji cu gura până la urechi Ceaşcă de ar mai trăi: „V-am zis eu că măsurili trebui luate”.

Bill Evans - un romantic al avangardei

Alex VASILIU

Bill Evans - un romantic al avangardei

La sfârşitul lunii februarie 1957 era publicat în America de Nord albumul discografic New Jazz Conceptions - momentul impunerii lui Bill Evans printre cei mai inovatori, mai influenţi muzicieni din istoria acestui tip de artă. Raportul inovaţie - influenţă a fost rar stabilit în jazz-ul modern, însă Bill Evans poate fi considerat un caz fericit, mai ales că a rămas în istorie cu preafrumoasa, cuprinzătoarea formulă un romantic al avangardei.

pulspulspuls

Cum a stat şăful cel mare pân’ la ziuă-n club, dând peste cap programul?

Cum a stat şăful cel mare pân’ la ziuă-n club, dând peste cap programul?

Pentru că ieri am auzit că a ieşit oleacă de tevatură prin politichia de Bahlui legat de ceea ce remarcam noi într-un pulsuleţ, am zis că musai să venim cu oarece precizări suplimentare pe astăzi, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

BAC

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.