De Business

Punem punctul pe știi

PASTILA de MANAGEMENT

Despre ritm in management

luni, 02 martie 2015, 02:50
2 MIN
 Despre ritm in management

 Poate titlul vi se va parea neobisnuit insa am realizat ca foarte multe dintre dezechilibrele intalnite in activitatea clientilor mei de zi cu zi au ca principala cauza ritmul in care se desfasoara activitatea in organizatiile lor. Stiam ca ritmul este esential in anumite activitati umane in special in muzica, literatura, sport insa am ramas surprins cand mi-am dat seama de importanta ritmului in management.

Prima oara am observat acest lucru cand monitorizam un proces de fabricatie a unei companii in care fluxul de productie era blocat de un utilaj aflat pe procesul tehnologic. Acesta avea un ritm de lucru mai scazut decat procesele care aduceau semifabricatele pana la el. De aceea intreg ritmul de productie era incetinit si in spatele acelui utilaj se formau cozi de asteptare atat de oameni cat si de semifabricate. Sirul lung de asteptare astfel creat insemna pierderi pentru companie.

Plecand de la acest fapt am observat ca performanta unei organizatii poate fi legata de ritmul investitiilor. Simpla lipsa a unui utilaj mai performant in acel punct al procesului de fabricatie ducea la pierderi. O investitie facuta la timpul potrivit ar fi decongestionat productia si ar fi crescut rezultatele. Investitiile ar trebui facute in armonie si in acelasi ritm cu evolutia comenzilor si totodata cu cea a cresterii capacitatii organizatiei de a atrage surse financiare suplimentare. O investitie facuta prea repede poate genera dezechilibre la nivelul cash-ului organizatiei iar daca este facuta prea tarziu va genera pierderi financiare sau de piata.

 

Pierderi pot aparea insa nu numai in lipsa unui utilaj performant ci si din cauza unor procese si sisteme de management defectuoase. Lipsa aceluiasi ritm de lucru si de procesare a datelor intre diferite departamente ale organizatiei poate duce la disfunctionalitati majore. Gandind la nivelul departamentelor, posibilitatile de disfunctionalitati de proces care pot sa apara sunt practic nelimitate.  Productie nealiniata cu cererea, marketing nealiniat cu vanzarile, resurse umane ce nu pot atrage in acelasi ritm cu necesarul forta de munca calificata sau departament de analiza financiara ce nu poate furniza datele in ritmul necesar fundamentarii unor decizii strategice sau operationale sunt tot atatea exemple de disfunctionalitati cauzate de ritmul diferit de lucru interdepartamental.
 
Constientizand cele de mai sus am realizat ca unul din rolurile managerului este de a armoniza ritmul de functionare a fluxurilor de resurse materiale, financiare si umane si de a duce in armonie activitatile diferitelor departamente ale organizatiei. El este un fel de dirijor al tuturor resurselor si proceselor organizationale care trebuie sa dea viata serviciilor si produselor companiei prin interpretarea corecta a portativului strategic si prin dirijarea armonioasa a fiecarei resurse aflate la dispozitie. Pentru a rezulta o capodopera din acest demers este esential ca intreaga orchestra organizationala sa pastreze ritmul si sa nu falseze. In practica manageriala acest lucru se intampla prin armonizarea fiecarui proces si om la cultura organizationala si prin respectarea in tocmai a directiilor strategice trasate de dirijor.
 
Va doresc ca organizatiile pe care le conduceti sa ajunga sa functioneze ca niste orchestre de top, bine armonizate cu ritmul pietei si capabile sa dea viata unor capodopere si nu ca niste grupuri de lautari care creeaza si ele o forma de muzica cu unicul scop de a castiga un ban.
 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii