anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 17.08.2022

Festivalul Industriilor Creative: IT-iştii ieşeni, învăţaţi cum să-şi prezinte ideile pe înţelesul tuturor. ”E uşor să dai vina pe public”

Din 30.000 de IT-iști, numai 1.000 aduc profit în Iași. Cum creștem numărul?

GALERIE
code 932
  • code 932
- +

Creativi în tehnologia informaţiilor, dar mai puţin capabili să-şi traducă ideile din domeniul IT pe înţelesul tuturor. Specialiştii din outsourcing şi IT-ul ieşean au învăţat în cadrul Festivalul Industriilor Creative, organizat la Iaşi în perioada 23-30 mai, cum să-şi prezinte idei şi proiecte într-o manieră captivantă. Mai multe workshop-uri şi seminarii, organizate de firma ieşeană Code 932 sub titlul “Outsource to product”, le-au oferit IT-iştilor şansa de a afla de la cunoscuţi jucători de pe piaţa IT şi a investiţiilor cum îşi pot gândi procesele în cadrul companiei, pentru eficientizare, cum pot atrage investiţii şi cum îşi pot prezenta planurile de afaceri într-o manieră convingătoare şi câştigătoare.

 

Code 932 este o firmă IT din Iaşi care dezvoltă software în domenii variate pentru clienţi din întreaga lume, de la biometrie la platforme de video streaming, dar care şi-a asumat şi misiunea de a susţine creşterea companiilor locale. “Se estimează că în Iaşi există peste 30.000 de oameni care lucrează în IT. În companiile private, deţinute de ieşeni, sunt o mie. Că se plătesc taxe, salarii, asta o face toată lumea. Dar din 30 şi ceva de mii de angajaţi din IT, doar 1.000 aduc profit aici, la Iaşi. Misiunea la care ne-am înhămat noi este să mutăm cât mai mulţi oameni în IT-ul local. Pentru că abia atunci în Iaşi vor fi mai multe companii bogate şi Iaşul va avea de câştigat”, a explicat Andrei Dănilă, CEO Code 932 şi organizator al evenimentului “ Outsource to product”, care, spune el, a avut scopul „de a genera un pic de mişcare, un pic de acţiune, pentru că în Iaşi există foarte mult outsourcing în IT când, de fapt, valoarea adăugată există atunci când faci produse”.

Dar ca să poată avea succes, IT-iştii trebuie să socializeze şi să comunice. Abilităţi neglijate de mulţi dintre cei care se simt mai fericiţi în faţa calculatoarelor decât în faţa mulţimilor. O recunoaşte şi Andrei Dănilă: “Noi am încercat, inclusiv în interiorul evenimentului, să forţăm networkingul. Pentru că asta e o problemă, noi nu ştim să participăm la evenimente. Când participăm, ne strângem toţi de la firmă şi, când se termină, plecăm mai departe. Asta în condiţiile în care evenimentele, în sine, sunt doar un trigger să te facă curios”. Motiv pentru care CEO-ul Code 932 a reacţionat rapid la sugestia venită din partea RocaX, de a organiza un workshop pentru IT-iştii care vor să înveţe să comunice cu restul lumii. Iar Andrei Dunuţă, fondator SPEAKINGS & Arta de a NU vinde, a fost cel care a explicat tehnicile de prezentare eficientă într-un minut.

“«Un minut brici, vii şi te ridici» este despre cum să convingi o persoană, un departament, de o idee, într-un minut. În lumea de astăzi, în care există programatori şi restul, este foarte important ca şi programatorii să fie foarte buni în a convinge lumea de ideile lor, nu doar să spună despre ideile lor. Cel mai bun limbaj pentru un programator trebuie să fie limbajul clientului, nu doar limbajul C++. Asta ar fi trebuit să învăţăm în şcoală, dar uite că nu o învăţăm, şi faptul că nu pot comunica e o problemă generală a IT-iştilor. O spun şi ei, o spun şi oamenii care vin în contact cu IT-iştii. Nu e ceva peiorativ, pentru că fiecare are plusuri, dar şi ceva de îmbunătăţit. Un lucru care e clar că trebuie îmbunătăţit, în cazul programatorilor, e modalitatea lor de a comunica, de a transmite ideile, de a convinge oamenii pe limba lor, nu pe limba programatorilor, că ideea lor are sens. E uşor să dai vina pe public, coleg, client, când ideile nu îţi sunt înţelese. Dar poate e nevoie de un reglaj fin”, a subliniat Andrei Dunuţă.

Programator, dar şi îmblânzitor al limbajului de programare, Dunuţă le-a oferit participanţilor la workshopul despre cum se ţine un pitch elevator de succes cinci exemple de greşeli în deschiderea unui discurs de prezentare şi două mari greşeli de evitat la finalul unui astfel de pitch. Dar le-a arătat şi 12 posibile moduri de a captiva audienţa, de la început, până la sfârşit.

“Misiunea noastră este să învăţăm să lucrăm împreună. Colaborăm, ne punem ideile împreună, minţile, avem încredere unii în alţii, facem echipe comune”, spune reprezentantul Code 932, care subliniază de ce este importantă comunicarea fidelă a ideilor pe care le au: “Asta ne permite să ne prezentăm în faţa clienţilor cu putere mai mare în spatele nostru, pentru că avem 200-300 de oameni adunaţi, ceea ce ne permite accesul la proiecte mult mai solide şi nu încercăm să centralizăm. Dacă reuşim, în Iaşi va fi bogăţie”.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.