anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Jumătate din cursele de pe aeroportul ieşean au fost afectate de condiţiile meteo

Dintre cursele externe, doar avionul de Viena a străpuns ceaţa la Iaşi

GALERIE
ceata
  • ceata
- +

Reprezentanţii aerogării susţin că în condiţiile de ieri nu se ateriza „nicăieri în lume“. Cititorii au cerut pe forumul „Ziarului de Iaşi“ îmbunătăţirea sistemului de ghidare la aterizare. Sunt nemulţumiri şi în privinţa comunicării realizate de personalul aerogării, cât şi de site-ul care nu oferă informaţii actualizate.

Ceaţa a paralizat ieri traficul pe Aeroportul Internaţional Iaşi. Doar jumătate dintre mişcările de aeronave (10 din 20) programate în cursul zilei de ieri au fost înre­gistrate. Lipsa de vizibilitate a dus la amânări, anulări şi redirecţio­nări către alte aeroporturi ale unor curse. De pe aeroport, au decolat doar aeronave spre Viena şi Otopeni, lucrurile începând să intre în normal în jurul orei 16.00. În acelaşi timp, avionul de la Viena şi unele dintre cele care au venit dinspre Otopeni au aterizat în condiţii de siguranţă. În cursul nopţii era aşteptată şi aeronava de la Paris.

Oficialii aerogării ieşene au explicat că există limite de vi­zibilitate stabilite pentru aterizarea în condiţii de siguranţă, li­mite sub care nu se aterizează „nicăieri în lume“.

„Este, din nefericire, şi o particularitate a zonei noastre, unde frecvent se înregistrează valori de vizibilitate sub 50 de metri, iar temperaturile nefireşti de ridicate pentru aceas­tă perioadă favorizează suplimentar apariţia şi menţinerea acestui fenomen pentru mai multă vreme. Înţelegem perfect disconfortul creat pasagerilor ce urmau să ajungă ori să plece din Iaşi, însă nu există nicio culpă în astfel de situaţii. Nici a aeroportului, nici a companiilor aeriene şi, în mod clar, nici a pasagerilor pentru ceea ce oferă natura“, se arată într-un comunicat de presă al Aeroportului.

Potrivit sursei ci­tate, minimele de aterizare la Iaşi au fost mult îmbunătăţite faţă de anii anteriori, iar echipamentele de apropiere pentru aeronave ale ROMATSA şi sistemele de balizaj ale aeroportului funcţionează corect.

„Însă, în condiţii de vi­zibilitate mult sub limitele ad­mise, nici echipamentele performante nu fac faţă şi nicăieri în lume nu s-ar ateriza“, se mai precizează în comunicat.

Mai mulţi ieşeni s-au plâns de lipsa de comunicare de pe aeroport, cât şi de modul în care funcţionează site-ul. De exemplu, aseară, pe site-ul aerogării status-ul cursei Tarom RO708 era doar „estimat - nu avem date despre acest zbor“ pe când pe site-urile de tracking se arăta că avionul aterizase de trei ore la Bucureşti. De mai multe ori, rudele pasagerilor s-au plâns pe forumul ziarului nostru că nu pot afla informaţii despre locul unde ajunge o cursă care nu poate ateriza la Iaşi.

Ieri, mai mulţi cititori au sugerat îmbunătăţirea sistemului de ghidare la aterizarea pe timp de ceaţă ILS (Instrument Landing System) CAT II. Echipamentul ROMATSA (Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian) permite aterizări în condiţii de vizibilitate de minim 350 m în lungul pistei şi de cel puţin 30 m plafon de nori. Nu e suficient ca echipamentul de la sol să fie CAT III (cum este în Bucureşti şi Timişoa­ra), ci trebuie ca şi avioanele să fie echipate corespunzător acestui sistem de ghidare.

Cum a fost dat peste cap traficul aerian

Până în seara zilei, din cele opt curse programate pentru decolare, doar două, spre Otopeni (06.25) şi Viena (15.55), au putut pleca. Lucrurile au intrat în normal după ora 18.00, când de la Iaşi a plecat spre Otopeni, la 18.50, o cursă Tarom. În schimb, pasagerii care trebuiau să ajungă la Paris (decolare de la Iaşi la ora 10.00) au luat avionul de la Bacău, iar cei care trebuiau să ajungă la Treviso (ora de plecare la 11.45) au fost trimişi la Bucureşti, unde anterior fusese redirecţionată cursa Treviso - Iaşi.

În ceea ce priveşte aterizările, singura aeronavă care a ajuns la Iaşi în prima parte a zilei a fost cea a Austrian Airlines, de la Viena. Avionul trebuia să ajungă la Iaşi la ora 15.20, dar a aterizat la 15.45. În schimb, cursele din prima parte a zilei dinspre Otopeni şi Treviso au fost anulate, în timp ce cursele dinspre Bucureşti din seara zilei, după ora 18.00, au aterizat în condiţii normale. În ceea ce priveşte cursa de la Paris, care a plecat cu o întârziere de cel puţin şase ore din capitala Franţei din cauza ceţii de la Iaşi, aeronava era aşteptată pe aeroport în cursul nopţii.

Paradoxal, la Iaşi a aterizat aseară un avion al operatorului Air Volotea care venea de la Treviso spre Chişinău, dar aeroportul din capitala Republicii Moldova a fost, de asemenea, afectat de condiţiile meteorologice. În schimb, în we­ek­end, curse care trebuiau să ajungă la Iaşi au fost redirecţionate către Chişinău.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.