Directorul Aeroportului trage linie după doi ani de mandat: adună numai lucruri negative, dar îi dă cu plus
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Directorul Aeroportului trage linie după doi ani de mandat: adună numai lucruri negative, dar îi dă cu plus

GALERIE
Bulgariu
  • Bulgariu
- +

Cătălin Bulgariu : Am salvat Aeroportul de la închidere. Cifrele prezentate în bilanţul de ieri al acestuia arată un dezastru managerial, dublat de criza pandemică.

 

„În momentul preluării conducerii, Aeroportul se îndrepta încet, dar sigur, spre închidere, pentru că litigiile existente la acel moment mergeau în direcţia nerespectării zonelor de servitute aeronautice, zone pe care comuna Aroneanu trebuia să le includă în Planul Urbanistic General”, şi-a început directorul general al aerogării bilanţul activităţii din ultimii doi ani. Până acum, s-au înregistrat la instanţă 23 de cauze în care regia cere anularea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, un singur proces fiind finalizat până acum. Cătălin Bulgariu s-a arătat convins că Aeroportul va câştiga şi celelalte 22 de procese.

Bani, datorii şi creanţe

La Capitolul litigii, şeful aerogării le-a amintit pe cele zece deschise de fostul director, Alexandru Anghel, dar le-a omis pe cele intentate de fostul director economic şi de alţi angajaţi care au contestat simple sancţiuni sau decizii de concediere. Tot aici sunt şi procesele deschise de Aeroport datornicilor, cel mai mare fiind compania Blue Air. Însă operatorul a reuşit să intre sub protecţia legii şi nu poate fi executat silit. În schimb, va prezenta creditorilor, deci şi Consiliului de Administraţie al Aeroportului Iaşi, un plan de reeşalonare a plăţilor restante. În acest moment, Blue Air are de dat Iaşului peste 10 milioane de lei. Pe de altă parte, constructorul pistei solicită regiei aproximativ 8 milioane de lei, pentru lucrări suplimentare nedecontate până în 2015. Cătălin Bulgariu a pledat şi pentru concesionarea activităţii Aeroportului, pe care o vede drept cea mai bună soluţie pentru dezvoltarea aerogării. „Am preluat Aeroportul cu un buget de investiţii de 3 milioane de lei, avem acum un buget de peste 74 de milioane”, a continuat directorul general.

El a trecut în revistă demersurile birocratice pentru începerea lucrărilor de extindere a platformei de staţionare a avioanelor, cele făcute pentru transformarea fostului sediu al Aviaţiei Utilitare (care nu a mai continuat, clădirea fiind cedată Inspectoratului General de Aviaţiei, pentru amenajarea aici a unei staţii regionale SMURD) şi refuncţionalizarea vechiului terminal de pasageri T1, folosit pe perioada pandemiei, dar şi în momentele de vârf de trafic. Pe cifre, Bulgariu a arătat că nu a pus accent atât pe profit - din care, ca regie, jumătate trebuie plătită „proprietarului”, respectiv Consiliului Judeţean.

În ce priveşte capacitatea operaţională a aerogării, „pista are mari probleme, suntem într-o fază de urmărire specială”, a ţinut să menţioneze directorul Bulgariu. Un raport pe acest subiect, cu soluţia propusă de arhitecţi, este aşteptat la sfârşitul lunii august. Este vorba de infiltrarea apei sub stratul superficial de uzură, lucru care creează mai ales vara, după ploi abundente, mici umflături ale acestui strat. Bulgariu a adăugat că multe dotări şi instalaţii au fost lipsite de mentenanţa necesară pentru simplul motiv că în 2015 „erau noi”, de la benzile pentru bagaje la instalaţia de balizaj.

Cât de tare a lovit pandemia Aeroportul Iaşi

La capitolul cifre, Cătălin Bulgariu a arătat că, în 2016, erau 16 destinaţii externe acoperite direct de la Iaşi, în mai 2018, 14, iar anul acesta vor fi 22, inclusiv cele noi anunţate de Wizzair pentru august. În ceea ce priveşte traficul de pasageri, în aprilie au fost 4.800 de călători, în mai, 6.100, luna trecută, 8.600. De la 1 iulie, media este de 1.000 de pasageri pe zi. Cât priveşte august, prognoza este 50.000 de călători. „Asta înseamnă ca, la sfârşitul anului, să avem aproximativ o treime din traficul înregistrat anul trecut”, adică undeva spre 450 de mii de pasageri, a explicat Cătălin Bulgariu efectele pandemiei asupra aerogării.

La Ministerul Transporturilor a fost propusă din partea Asociaţiei Aeroporturilor o schemă de ajutor de stat care să includă acelaşi tip de sprijin pentru toate aerogările deţinute de administraţiile locale, cum este şi cea din Iaşi. „Probabil săptămâna viitoare vom şti dacă ministerul va accepta această schemă”, a conchis directorul Bulgariu. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Raport

Cătălin ONOFREI

Raport

Un secol de împliniri măreţe!

Filmuletul zilei

opinii

„Securiti”

Briscan ZARA

„Securiti”

Bogaţii sunt nişte oameni terifiaţi de lume, înspăimântaţi de accidente, de boli, de moarte, de imprevizibil, necunoscut. Lor nu trebuie să li se întâmple nimic atâta timp cât au banii necesari pentru a-şi construi protecţie şi a reduce la minimum posibilitatea ca un rău să li se întâmple. Nimic nu poate fi lăsat la voia întâmplării, totul trebuie asigurat, prevăzut. Cu cât eşti mai bogat, cu atât riscul este eliminat, de orice fel ar fi el. La fel şi libertatea…

Recensământul General Agricol-runda 2020

Ciprian IFTIMOAEI

Recensământul General Agricol-runda 2020

Un diagnostic al agriculturii şi dezvoltării rurale în România.

Acolo unde America s-a născut

Mihai DORIN

Acolo unde America s-a născut

Un loc de neevitat în orice sejur american este Philadelphia. Istoria Lumii Noi începe cu Columb, însă istoria libertăţii americane începe în acest oraş providenţial. Aici s-a pus piatra de temelie a unei mari naţiuni, ce avea să înalţe idealul libertăţii la rangul de politică universală. Până la 4 iulie 1776, coloniile americane acceptaseră statutul de copii ascultători ai metropolei londoneze. 

pulspulspuls

Bugetul Iaşului, problemă de famiglie în cazul unui ales pesede

Bugetul Iaşului, problemă de famiglie în cazul unui ales pesede

Apropo de haloimisul politic de Bahlui al negocierilor şi votării bugetului local de ieri, haideţi să vă povestim pe astăzi şi o micuţă picanterie de famiglie, dacă tot s-a înfierbântat lumea pe tema asta! 

Caricatura zilei

Viteză

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.