anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM

vineri, 20.05.2022

Directorul Aeroportului trage linie după doi ani de mandat: adună numai lucruri negative, dar îi dă cu plus

GALERIE
Bulgariu
  • Bulgariu
- +

Cătălin Bulgariu : Am salvat Aeroportul de la închidere. Cifrele prezentate în bilanţul de ieri al acestuia arată un dezastru managerial, dublat de criza pandemică.

 

„În momentul preluării conducerii, Aeroportul se îndrepta încet, dar sigur, spre închidere, pentru că litigiile existente la acel moment mergeau în direcţia nerespectării zonelor de servitute aeronautice, zone pe care comuna Aroneanu trebuia să le includă în Planul Urbanistic General”, şi-a început directorul general al aerogării bilanţul activităţii din ultimii doi ani. Până acum, s-au înregistrat la instanţă 23 de cauze în care regia cere anularea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, un singur proces fiind finalizat până acum. Cătălin Bulgariu s-a arătat convins că Aeroportul va câştiga şi celelalte 22 de procese.

Bani, datorii şi creanţe

La Capitolul litigii, şeful aerogării le-a amintit pe cele zece deschise de fostul director, Alexandru Anghel, dar le-a omis pe cele intentate de fostul director economic şi de alţi angajaţi care au contestat simple sancţiuni sau decizii de concediere. Tot aici sunt şi procesele deschise de Aeroport datornicilor, cel mai mare fiind compania Blue Air. Însă operatorul a reuşit să intre sub protecţia legii şi nu poate fi executat silit. În schimb, va prezenta creditorilor, deci şi Consiliului de Administraţie al Aeroportului Iaşi, un plan de reeşalonare a plăţilor restante. În acest moment, Blue Air are de dat Iaşului peste 10 milioane de lei. Pe de altă parte, constructorul pistei solicită regiei aproximativ 8 milioane de lei, pentru lucrări suplimentare nedecontate până în 2015. Cătălin Bulgariu a pledat şi pentru concesionarea activităţii Aeroportului, pe care o vede drept cea mai bună soluţie pentru dezvoltarea aerogării. „Am preluat Aeroportul cu un buget de investiţii de 3 milioane de lei, avem acum un buget de peste 74 de milioane”, a continuat directorul general.

El a trecut în revistă demersurile birocratice pentru începerea lucrărilor de extindere a platformei de staţionare a avioanelor, cele făcute pentru transformarea fostului sediu al Aviaţiei Utilitare (care nu a mai continuat, clădirea fiind cedată Inspectoratului General de Aviaţiei, pentru amenajarea aici a unei staţii regionale SMURD) şi refuncţionalizarea vechiului terminal de pasageri T1, folosit pe perioada pandemiei, dar şi în momentele de vârf de trafic. Pe cifre, Bulgariu a arătat că nu a pus accent atât pe profit - din care, ca regie, jumătate trebuie plătită „proprietarului”, respectiv Consiliului Judeţean.

În ce priveşte capacitatea operaţională a aerogării, „pista are mari probleme, suntem într-o fază de urmărire specială”, a ţinut să menţioneze directorul Bulgariu. Un raport pe acest subiect, cu soluţia propusă de arhitecţi, este aşteptat la sfârşitul lunii august. Este vorba de infiltrarea apei sub stratul superficial de uzură, lucru care creează mai ales vara, după ploi abundente, mici umflături ale acestui strat. Bulgariu a adăugat că multe dotări şi instalaţii au fost lipsite de mentenanţa necesară pentru simplul motiv că în 2015 „erau noi”, de la benzile pentru bagaje la instalaţia de balizaj.

Cât de tare a lovit pandemia Aeroportul Iaşi

La capitolul cifre, Cătălin Bulgariu a arătat că, în 2016, erau 16 destinaţii externe acoperite direct de la Iaşi, în mai 2018, 14, iar anul acesta vor fi 22, inclusiv cele noi anunţate de Wizzair pentru august. În ceea ce priveşte traficul de pasageri, în aprilie au fost 4.800 de călători, în mai, 6.100, luna trecută, 8.600. De la 1 iulie, media este de 1.000 de pasageri pe zi. Cât priveşte august, prognoza este 50.000 de călători. „Asta înseamnă ca, la sfârşitul anului, să avem aproximativ o treime din traficul înregistrat anul trecut”, adică undeva spre 450 de mii de pasageri, a explicat Cătălin Bulgariu efectele pandemiei asupra aerogării.

La Ministerul Transporturilor a fost propusă din partea Asociaţiei Aeroporturilor o schemă de ajutor de stat care să includă acelaşi tip de sprijin pentru toate aerogările deţinute de administraţiile locale, cum este şi cea din Iaşi. „Probabil săptămâna viitoare vom şti dacă ministerul va accepta această schemă”, a conchis directorul Bulgariu. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Nimic de salvat

Pavel LUCESCU

Nimic de salvat

Încăput pe mâna lui Barna, Ghinea, Drulă, Năsui şi prietenii, USR a devenit un soi de anexă libertariană a PNL, unde ar fi logic să şi sfârşească, alături de gaşca Câţu-Gorghiu.

opinii

Simple notaţii

Alexandru CĂLINESCU

Simple notaţii

Sorin Oprescu mi-a fost dintotdeauna profund antipatic, şi asta înainte să aflu despre matrapazlâcurile lui. Îmi părea un şmecher de „capitală”, un ins cu apucături golăneşti, vulgar şi agresiv. Îl situam cam pe aceeaşi treaptă cu Becali, deşi la acesta din urmă mai puteam detecta nişte urme de umanitate. Am aflat, în urma condamnării lui Oprescu, ceea ce, probabil, ştia destulă lume: doctorul lucra în stil mare, cerea şpăgi colosale, avea - precum mafioţii - oameni de încredere care îl protejau şi îşi asumau treburile riscante. 

Tencuiala antiseismică

Neculai SEGHEDIN

Tencuiala antiseismică

Desigur, o legendă urbană, unul din miturile care însoţesc toate amintirile, povestirile, convingerile legate de cutremur, care au dus la dezvoltarea unei adevărate culturi a seismului în România.

Love story la “om la lună”

George PLEȘU

Love story la “om la lună”

Se face curând un an de zile de când nu am mai scos din player-ul maşinii cd-ul cu albumul În caz de om la lună, strigaţi „om la lună, stânga/ dreapta” după caz.

pulspulspuls

Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

PULS

Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

Multă lumea ne-a tot întrebat în ultima vreme unde o fi dispărut din peisaj sinatoarea de Iaşi cu cea mai mare greutate (la quintale ne referim, nu la influenţă, evident), dar şi cu gura cea mai mare. Ei bine, stimaţi telespectatori, am apelat pentru un răspuns la această spinoasă problemă a politichiei locale, naţionale şi, de ce nu, chiar evropeneşti am putea spune, la aceeaşi sursă a noastră care ne-a spus câte una sau alta la momentul candidaturii ei la Iaşi pe listele auriste, când mai nimeni nu ştia de un’ s-o ia pe madam: adicătelea amicul Archibald Tănase, stimaţi telespectatori, că sigur vă era olecuţă dor de el, nu-i aşa?

Caricatura zilei

Cireșe, nu ruble

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.