Doi studenți de la TUIASI au câștigat cu un Logan modificat un premiu important la Raliul Iașului
Echipa ,,T.U.I.A.S.I Motorsport” a Universității Tehnice ,,Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) a reușit să-și adjudece trofeul Rally Start Junior la Raliul Iașului 2024 (Clasa A1). De asemenea, a fost pentru prima oară, la nivel național, când un grup din cadrul unei instituții de învățământ superior a participat la o astfel de competiție.
,,Echipa am înființat-o acum trei ani împreună cu conf. univ.prof.dr. ing. Adrian Sachelarie, pentru că dumnealui este îndrumătorul, tocmai din dorința de a aduce ceva în plus în rândul colegilor noștri. Ne-am dat seama că partea teoretică nu e de ajuns. Suntem foarte pasionați de ceea ce facem”, a declarat ing. Alexandru Ciupercă-Vrabie, coordonatorul echipei.
Echipajul alcătuit doar din studenți (pilot Rareș Drancă, copilot Tudor Vasiliu) a făcut o figură frumoasă pe parcursul curselor, alergând o bătrână Dacia Logan, în care au investit atât resurse emoționale, cât și financiare.
,,Mașina este destinată competițiilor sportive, are pașaport tehnic, se supune tuturor cerințelor tehnice pentru participarea la acest gen de competiții. Chiar dacă aparent sunt niște mașini <<de pe stradă>>, să spunem, realitatea e un pic diferită. De exemplu pe mașina aceasta, deși am luat-o într-o oarecare stare pregătită de concurs,, pe parcursul a doi ani de zile, mașina a suferit multe modificări. De la partea de suspensie, partea de motor, la cea de siguranță”, a adăugat acesta.
Așadar, toți participanții de la Raliu și-au modificat mașinile, transformându-le în cele mai bune variante, în funcție de nevoi, dar mai ales de bugete.
,,Depinde și de buget mașina, nici nu ne-am permis să visăm la ceva mai mult. Norocul nostru a fost că am întâlnit oameni minunați care ne-au susținut enorm, vorbesc de sponsorii noștri principali de la <<Zoork S.R.L>>. Nu putem preciza o sumă, însă pentru astfel de competiție vorbim de mulți bani. Au fost alături de noi chiar și în parcul tehnic. Au purtat tricourile noastre și la momentul premierii am văzut lacrimi de bucurie în ochii lor. Împreună punem la cale și un curs de conducere defensivă. Avem inclusiv demonstrații pe partea de evacuare în cazul unui vehicul răsturnat.
În echipa tehnică au fost patru studenți mecanici, un pilot, un copilot, dl.profesor și trei reprezentanți de la Zoork”, a mai spus acesta.
Au câștigat la Raliu
Coordonatorul echipei de studenți a descris și cum s-au desfășurat probele, respectiv care sunt cele mai importante aspecte care pot face diferența dintre viață și moarte, în acest sport periculos.
,,Noi am punctat practic la Clasa A1. Asta înseamnă mașini cu motoare aspirate, tracțiune față, până în 1600 cm cubi. Desigur, au fost probe cronometrate, opt la număr, fiindcă fiecare din ele are două întreceri. Probele au fost legate. Prima dată am avut super speciala de la Râpa Galbenă, apoi am avut patru probe de zi cu o probă de noapte, iar duminică alte probe, cu faimoasa săritoare de la Ciurea, înainte de finish. Am avut inițial niște probleme pe partea tehnică, un oarecare abandon tehnic, ne-a cedat ceva, am remediat problema, dar bineînțeles că am fost penalizați… urmând ca în ziua doi să recuperăm chiar spectaculos. Gândul că pot avea loc accidente grave este unul dintre principalii factori de stres. Dacă tu nu pregătești mașina corect, uiți să strângi ceva sau de cel mai mic detaliu, în concursurile de genul, uneori acel detaliu poate fi fatal. Nu ai loc să greșești”, a mai spus Alexandru Ciupercă-Vrabie.
Iar siguranța poate fi asigurată doar de un echipaj unit și responsabil.
,,Reușita este întotdeauna a echipei, să știți. Avem noroc că avem o echipă unită, de băieți foarte pasionați: George Onofrei, Sebastian Țugui, Andrei Samuel Axinte. În momentul în care ajungi să faci mecanică de raliu, din punctul meu de vedere, deja duci la superlativ această superbă meserie. Nu ai voie să greșești. Și un șurub dacă nu l-ai strâns cât trebuie și cum trebuie, urmările pot fi fatale. Iar asta e o presiune. Dacă deja te lupți și cu oboseala, tu trebuie să dai totul la o parte, ca să fii concentrat 110% pe ceea ce faci. În echipa tehnică fiecare are un rol extrem de important. Așa cum le spun colegilor mei, unul dintre cei mai importanți oameni din echipă este băiatul cu apa. De ce? Dacă băiatul cu apă nu își face treaba și nu a adus apa când trebuie sau nu e rece ori e prea caldă, sportivul nu se hidratează corespunzător. Iar dacă nu se hidratează corespunzător, sportivul nu poate da totul din el”, a conchis acesta.
Săptămâna viitoare, ,,Motorsport” va participa, tot în cadrul concursului național de off-road, la etapa de la Putna. Mai mult, în speranța că se va organiza anul acesta la Iași campionatul de super slalom și îndemânare auto, echipa a pregătit o mașină special pentru asta.
Publicitate și alte recomandări video