anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 12.08.2022

Dorin Dobrincu: Acești oameni cu salarii cu patru zerouri nu-și asumă nimic

GALERIE
Intalnire
  • Intalnire
- +

Dorin Dobrincu a relatat într-un articol intitulat "Păienjenișul politico-instituțional, oamenii și autostrăzile Moldovei" cum s-a derulat o întâlnire de la Palatul Parlamentului pe tema autostrăzilor din Moldova. Redăm câteva pasaje.

(...) Prezența noastră acolo era motivată de publicarea de către Ministerul Transporturilor, la 3 decembrie 2021, a proiectului unei Hotărâri de Guvern în vederea aprobării Planului Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport pentru perioada 2020-2030. Documentul pus în dezbatere publică dădea posibilitatea de a face observații, propuneri până la 14 decembrie a.c. Ne-au atras atenția, nedumerit și chiar îngrijorat mai multe chestiuni din acest document, începând de la reierarhizarea proiectelor unor autostrăzi, în funcție de criterii lipsite de obiectivitate, „rebotezarea” unora dintre acestea și până la termenul foarte strâns pentru consultarea publică. Toate acestea arătau o grabă suspectă, lipsă de rigoare și sugerau interese capabile a genera confuzii regretabile și cu consecințe practic incalculabile pentru dezvoltarea Moldovei.

Marcel Ciolacu, președinte al Camerei Deputaților și președinte al PSD, a deschis ședința, s-a vrut o gazdă bună, a zâmbit cu ochii mici, s-a uitat cu oarecare interes prin materialele primite din partea asociațiilor civice, apoi a plecat.

Sorin Grindeanu, vicepremier în guvernul României și ministru al Transporturilor, a stat de la început până la sfârșitul întâlnirii, a fost politicos, a intervenit uneori, a cerut anumite explicații celor din subordine. Aceștia s-au grăbit să răspundă imediat, uneori cu anumite ezitări, însă pe linia așteptată, garanție că își vor păstra scaunele cel puțin o perioadă.

Parlamentarii prezenți în sală erau în număr restrâns, mai ales din Iași (trei de la PSD – Vasilică Toma, Marius Ostaficiuc și Silviu Macovei, doi de la USR – Cosette Chichirău și Monica Berescu, unul de la PNL – Alexandru Muraru), dar și câte unul din Neamț (Iulian Bulai, USR) și Covasna (Benedek Zakariás, UDMR). Unii dintre cei amintiți cu siguranță erau acolo pentru că își doresc să promoveze acest proiect, alții probabil voiau doar să se lipească de un eveniment pe care să-l exploateze politic. Însă dincolo de motivațiile fiecăruia, faptul că au fost acolo mi s-a părut un lucru de apreciat. La fel mi s-au părut și intervențiile celor mai mulți dintre ei în favoarea autostrăzii A8. La întâlnire a participat și Adrian Covăsnianu (membru USR Iași).

S-a remarcat imediat că nu a fost de față niciun deputat sau senator din Botoșani, Suceava, Vaslui, Bacău, Vrancea sau Galați. Niciunul, indiferent de partid. Asta ne arată că politicienii din Moldova au o slabă capacitate de negociere în interiorul regiunii, inclusiv în propriile partide. Prea puțini dintre ei înțeleg nevoia colaborării pentru proiecte care au o miză mai mare decât propriul interes, eventual pentru propria circumscripție electorală.

În schimb, au fost bine reprezentate asociațiile civice care militează de ani buni (și) pentru construirea autostrăzilor în regiunea estică a României: Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei (Dorin Dobrincu, Alexandru Cohal, Dan Radu și George Țurcănașu), Împreună pentru A8 (Ionel Apostol, Cătălin Urtoi, Irinel Bucur, Constantin Petrișor), Moldova vrea Autostradă (Flaviu Manea și Marius Alexa). Totodată, a fost alături de noi și Organizația Femeilor Antreprenor-Uniunea Generală a Industriașilor din România (prin Mirabela Miron).

Fuseseră convocați la întâlnire mai mulți funcționari din Ministerul Transporturilor și din CNAIR, care stăteau disciplinați pe o latură a dreptunghiului improvizat în luxoasa sală din Palatul Parlamentului. Un domn cu voce stridentă din Ministerul Transporturilor și un funcționar din CNAIR au încercat să ne spună că autostrăzile se vor construi, vor deveni realitate, că ei, competenții, vigilenții și deloc indolenții angajați ai statului român își fac treaba. Și-o fac atât de bine, alături de politicieni, încât, deși se tot vorbește de 14-15 ani de autostrada A8, pe teren încă nu vedem nimic.

Pentru noi este însă cât se poate de clar că acești oameni cu salarii cu patru zerouri nu-și asumă nimic. Atunci când o firmă contractantă, spre exemplu Acciona, nu-și face treaba, domnii din MT și CNAIR prezintă aceasta ca pe o fatalitate. Ca și cum nu ei ar avea obligația de a se asigura că participanții la licitații pot și au cu ce să refacă – la timp și în bune condiții – studiul de fezabilitate pe tronsonul montan al A8. Ca și cum nu ei l-au consiliat pe ministrul Transporturilor din 2019, Răzvan Cuc, astfel încât acesta să accepte atribuirea unui contract care în mod vizibil era subfinanțat. Sau poate au preferat să tacă decât să supere miniștri, șefi de organizații politice sau oameni din umbră?

În timpul întâlnirii din 8 decembrie a.c., ministrul Sorin Grindeanu i-a cerut unuia dintre directorii aflați acolo să confirme niște date. La care respectivul a răspuns, după o oarecare ezitare: „Așa este, domnule ministru!” Îți venea să-i spui din sală: „Bravo, domnule, ați dat răspunsul corect, v-ați păstrat funcția!”. (...)

Citiți textul integral semnat de Dorin Dobrincu pe miscareamoldova.ro.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Liviu Dragnea să ne ierţi

Liviu Dragnea să ne ierţi

Dosarele deschise cu greu de procurori împotriva suspecţilor de abuz şi alte infracţiuni se tot înfundă. Unele se închid, mai nimeni nu e vinovat de nimic. După fumul gros de la gazele jandarmilor din 10 august, peste evenimentele din piaţă se aşază ceaţa unei justiţii inerte. Ceaţa persistă şi azi, dar azi ştim deja multe şi lucrurile deja nu mai par ceea ce păreau pe-atunci.

opinii

O limbă din prefabricate

Alexandru CĂLINESCU

O limbă din prefabricate

Un fenomen frapant care se petrece astăzi este ceea ce aş numi proliferarea prefabricatelor. Nu e ceva nou, dar devine tot mai accentuat şi, pentru cine ţine la expresivitatea limbii, tot mai supărător. Spun „prefabricate” pentru că e vorba de cuvinte şi formule luate de-a gata şi puse uneori în cele mai neaşteptate contexte. Au făcut de pe acum o glorioasă carieră la televiziune, politicienii şi jurnaliştii le rostesc cu o voluptate solemnă, convinşi că impresionează publicul printr-un limbaj elevat.

Tehnologie şi muzică (2)

Neculai SEGHEDIN

Tehnologie şi muzică (2)

Chitarele electrice au pătruns în România în anii '50-'60, odată cu muzica rock-and-roll, devenită, apoi, muzica rock. Bineînţeles că limitările ideologice ale vremii nu permiteau o dezvoltare pe scară largă a culturii rock, un curent muzical care era o expresie a libertăţii de exprimare şi care utiliza mijloace de expresie artistică nemaivăzute până atunci. Însă, cu toate barierele de comunicare cu vestul, tinerii din România, în special studenţii, erau la curent, atât cât se putea, cu noile orientări muzicale occidentale. Pe lângă aceste constrângeri, mai apărea o problemă, aceea a instrumentelor muzicale, care presupuneau o tehnologie nouă, aveau costuri ridicate, se procurau greu şi nu se fabricau în ţară.

Nebuna de la Rhornfield Hall

Codrin Liviu CUȚITARU

Nebuna de la Rhornfield Hall

Meritul „intertextului” lui Jean Rhys este acela de a reconfigura un personaj schematic (în forma sa iniţială) şi de a-i conferi dimensiune psihologică. Fantoma lunatică „Bertha” devine, în acest roman postmodern, sensibila şi nevropata „Antoinette”, victima unui univers rigid şi extrem de neconcesiv cu inadaptaţii.

pulspulspuls

Zilele trecute am celebrat patru ani de la această semnătură istorică a premarelui. Fie primit (ştiţi voi unde)!

Zilele trecute am celebrat patru ani de la această semnătură istorică a premarelui. Fie primit (ştiţi voi unde)!

Iacătă, stimaţi telespectatori, că, graţie unei vigilenţe sporite a unui amic de la presa concurentă din târg, am intrat şi noi în posesia unei fotografii document. 

Caricatura zilei

Isărescu și calul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.