anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Dosarul “fabricii de premise auto” i-a tulburat pe judecătorii de la Tribunalul Suceava-Secţia Penală

GALERIE
judecatori Suceava
  • judecatori Suceava
- +

Situaţie mai puţin obişnuită la Tribunalul Suceava, unde toţi magistraţii Secţiei Penală s-au abţinut în a judeca dosarul ”fabricii de permise”. Cererea de abţinere a venit fie pe fondul faptului că unul din soţi este procuror al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, Serviciul Teritorial Suceava, şi a derulat acte de urmărire penală în dosar, şi s-ar fi ajuns astfel în conflict de interese, fie pentru că s-a intrat în dosarele în care s-au luat în discuţie diferite măsuri preventive care i-au privit pe o parte din inculpaţi. Impasul va trebui rezolvat de judecătorii de la Curtea de Apel Suceava. 

Dacă aceştia vor constata că nici un magistrat de la Tribunalul Suceava nu poate prelua dosarul, acesta va fi trimis, cel mai probabil, la Tribunalul Botoşani. Un verdict în acest sens este aşteptat în perioada următoare.

În acest dosar au fost trimise în judecată 34 de persoane, angajaţi ai Serviciului Permise şi Înmatriculări, în frunte cu fostul şef, comisarul-şef Radu Ionuţ Obreja, precum şi instructori ai unor şcoli auto din judeţ, dar şi diferiţi intermediari. Aşadar, lista inculpaţilor este deschisă de comisarul-şef Radu Obreja, secondat de o serie de colegi de serviciu, respectiv Ionel Gheorghe Perijoc, Paul Alexandru Butnaru, Daiana Iuliana Rusu. Pe listă se regăseşte şi Lucian George Daneliuc, la data faptelor şef al Biroului Prinderi în Flagrant din cadrul Brigăzii Operaţiuni Speciale Suceava. Iată care sunt celelalte persoane trimise în judecată în acest megadosar: Florin Bolohan, Ciprian Ion Onofrei, Costică Boicu, Ionică Mirăuţă, Silviu Lucian Pandelea, Petru Pandelea, Daniel Cătălin Blahovici, Gheorghe Haidamac, Tiberiu Covali, Dumitru Marcel Avasilcă, Bogdan Bercea, Costel Florin Spoială, Sidor Jucan, Gavril Grigorean, Florin Puşcaşu, Vasile Florin Blaga, Vasile Ionel Popescu, Toader Viorel Ciobîcă, Ion Bodnar, Cornel Nuţu, Ion Amaftioaie, Gheorghe Apetrei, Petru Mandici, Mircea Viorel Bodnar, Mihai Puşcaş, Radu Popovici, Ioan Stratu, Cristinel Georgel Hreniuc şi Cristian Ioan Cazac.

 Fraudarea examenului, prin metodele ”Şopteala” şi ”Vesta de blugi”

Metodele ”Şopteala” şi ”Vesta de blugi” au fost folosite cu succes ani în şir pentru fraudarea examenelor pentru obţinerea permiselor de conducere organizate de Serviciul Permise şi Înmatriculări Suceava. Cele două metode au fost prezentate de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie cu ocazia trimiterii în judecată a unui nou dosar care priveşte fabrica de permise de la Suceava. Astfel, metoda „Şopteala” consta în comunicarea directă, pe un ton scăzut şi în mod conspirat, a răspunsurilor corecte către candidat, de către fostul şef al acestui serviciu, comisarul-şef Radu Ionuţ Obreja.

”Metoda <Vesta de blugi>, constând în utilizarea de echipamente tehnice de comunicare ori înregistrare audio-video (candidatul era echipat cu o cască şi o vestă specială, care avea disimulate sisteme de comunicare audio-video la distanţă, iar răspunsurile corecte aferente chestionarului erau comunicate de către unul dintre inculpaţi plasat în afara sălii de examen), activitatea desfăşurându-se cu acordul şi sub atenta coordonare a inculpaţilor Obreja Radu Ionuţ şi Perijoc Gheorghe Ionel. În funcţie de gradul de pregătire al candidatului sau de suma de bani disponibilă pe care candidatul era dispus să o remită cu titlu de mită, ajutorul se concretiza în comunicarea tuturor răspunsurilor aferente chestionarului electronic de către Obreja Radu Ionuţ sau în comunicarea parţială a răspunsurilor.

Suma de bani percepută de către grupare ar fi fost de 100 de euro pentru fiecare întrebare, sumă din care liderul grupării primea cea mai mare parte, restul fiind împărăţit între alţi membri ai grupării implicaţi în fraudarea examenului. Existau anumite categorii de candidaţi (cei care proveneau din alte judeţe decât Suceava ori persoane cu educaţie precară) în cazul cărora sumele de bani percepute şi primite cu titlu de mită erau sensibil mai mari”, se arată într-un comunicat al DNA Suceava.

SURSA: monitorulsv.ro


 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.