Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Autoritățile județene și municipale au administrat Aeroportul din Iași cam în același mod cum fac și cu noile cartiere rezidențiale care s-au dezvoltat fără un plan urbanistic general, fără o viziune și o strategie pentru viitor: au construit clădirile și au ignorat drumurile.
Așa cum, din cauza dezvoltării haotice, avem zeci de mii de ieșeni care sunt nevoiți să iasă din locuințele lor noi pe un drumeag rămas din vremea când pe acolo circulau mai mult căruțe și tractoare, tot așa la Aeroport numărul de pasageri a crescut exponențial în ultimii ani, dar aceștia sunt nevoiți să ajungă pe aceeași cale construită pe vremea când de la Iași plecau doar câteva curse pe săptămână.
O regulă elementară spune clar: nu poți să construiești un terminal nou fără să iei în calcul și modernizarea infrastructurii de acces. Iar în cazul de față întâi trebuiau amenajate noile parcări și apoi terminalul. Este o chestiune de prime pagini ale manualului de management al construcțiilor.
Ceea ce se întâmplă astăzi era previzibil și, de altfel, eu am avertizat cu privire la acest deznodământ încă din 2016.
Decizia luată acum de Primăria Iași, de a bloca accesul auto spre aeroport este cea mai greșită improvizație pe care am auzit-o vreodată. Evident că nu are cum să funcționeze.
Un avion pentru curse externe are 180 de locuri. 180 de pasageri cu bagaje. Multe dintre ele voluminoase. Prin urmare, nu ai cum să urci 180 de oameni cu bagaje în autobuzele CTP. Sunt mai multe zile când pleacă 3 curse externe simultan! Plus cele interne! Vara se adaugă și chartere. Câte autobuze ar trebui să circule din zona Ciric spre aeroport în același timp?
Cum te descurci la aeroport să faci manevre cu 6-7 autobuze în același timp, presupunând că ar fi puse atâtea curse simultan la dispoziția pasagerilor ? Cum faci când ai și fluxul invers de pasageri care aterizează la Iași, tot câte 180 per avion? Dar cum să credem că CTP are disponibile 24/24 atâtea autobuze suplimentar, când ieșenii stau atât de mult în stații tocmai din lipsă de autobuze și de personal?
Cât de repede se va realiza scoaterea acestora din zona de îmbarcare? Ar fi un trafic continuu, un haos permanent și o încurcătură demnă de o autogară de secol trecut, nu de aerogară modernă.
De fapt, există alte două soluții eficiente și ușor de implementat pentru a permite ca Aeroportul Iași să continuă să se dezvolte corect.
Prima este sa interzici temporar personalului ce lucrează pe aeroport să mai vină cu mașinile personale.
Sunt peste 100 de mașini ale angajaților de la aeroport, Poliția de frontieră, Vama, Poliția TF și SRI în parcările care există în prezent! Pentru aceștia pot fi puse, într-adevăr, la dispoziție curse speciale, cu preluare, coordonat, din puncte ale orașului. Prin această decizie rapidă, deblochezi astfel 100 de locuri. Primăria a luat decizia contrară: să le permită tocmai lor accesul acolo. Deși aceștia vin în ture la ore fixe, au un regim de acces mai facil.
A doua decizie este negocierea cu companiile aeriene a schimbării slot-urilor, decalarea unora dintre acestea, astfel încât sa nu mai fie vârfuri de sarcină atât de mari, cu 600 pasageri ce trebuie sa decoleze sau aterizeze simultan.
Iașul este un oraș cu trafic compromis, fără predictibilitate, iar pasagerii nu pot ajunge la punct preluare atât de punctual, încât să fie urcați în autobuze simultan. De altfel , aceasta este și una din rațiunile pentru care toate aeroporturile alocă suprafețe pentru parcări.
După ce s-ar rezolva punctual această situație, s-ar putea trece la proiecte de anvergură, cum ar fi realizarea unor căi rutiere de acces noi și adaptate nevoilor secolului XXI.
Marius BODEA
Senator USR de Iași
Cuvinte cheie: + Bodea, USR, Aeroport, Iasi, acces auto, Primaria Iasi
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Cazul fetiţelor încurcate la externarea din maternitatea Ploieşti: ce sancțiune a primit asistenta
Ploieşti: Ce a păţit asistenta care a încurcat doi bebeluşi la externare
În pofida războiului, economia ucraineană a crescut cu 5,3% în 2023
Economia SUA a înregistrat o creştere peste estimări în trimestrul patru din 2023
Boloş: Cel care stă în concediu medical primeşte mai mulţi bani decât atunci când este la serviciu
Manchester City a transferat un fotbalist american de 14 ani
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Modificări: Tramvaiul 6 (Dacia – Târgu Cucu) va circula până în Tătăraşi Nord
Orașul din România de două ori mai mare decât Bucureștiul în care mulţi ieşeni îşi petrec vacanţa
Philipp Plein şi-a părăsit logodnica pentru o ieşeancă. Tânăra din Paşcani e însărcinată
Ministrul Finanţelor, întrebat cât i-a venit factura la curent: 199 lei
Prahova: Bărbat ucis cu un singur pumn după o ceartă pe modul în care a parcat maşina
Dan Şucu anunţă că merge cu galeria Rapidului la meciul cu U. Craiova
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |