Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Comunicat de presă

Două soluții care pot înlocui decizia Primăriei de a interzice accesul auto spre Aeroport (P)

GALERIE
V3ICkNLlYfQDpx1S
  • V3ICkNLlYfQDpx1S
- +

Autoritățile județene și municipale au administrat Aeroportul din Iași cam în același mod cum fac și cu noile cartiere rezidențiale care s-au dezvoltat fără un plan urbanistic general, fără o viziune și o strategie pentru viitor: au construit clădirile și au ignorat drumurile. 

Așa cum, din cauza dezvoltării haotice, avem zeci de mii de ieșeni care sunt nevoiți să iasă din locuințele lor noi pe un drumeag rămas din vremea când pe acolo circulau mai mult căruțe și tractoare, tot așa la Aeroport numărul de pasageri a crescut exponențial în ultimii ani, dar aceștia sunt nevoiți să ajungă pe aceeași cale construită pe vremea când de la Iași plecau doar câteva curse pe săptămână. 

O regulă elementară spune clar: nu poți să construiești un terminal nou fără să iei în calcul și modernizarea infrastructurii de acces. Iar în cazul de față întâi trebuiau amenajate noile parcări și apoi terminalul. Este o chestiune de prime pagini ale manualului de management al construcțiilor. 

Ceea ce se întâmplă astăzi era previzibil și, de altfel, eu am avertizat cu privire la acest deznodământ încă din 2016. 

Decizia luată acum de Primăria Iași, de a bloca accesul auto spre aeroport este cea mai greșită improvizație pe care am auzit-o vreodată. Evident că nu are cum să funcționeze.

Un avion pentru curse externe are 180 de locuri. 180 de pasageri cu bagaje. Multe dintre ele voluminoase. Prin urmare, nu ai cum să urci 180 de oameni cu bagaje în autobuzele CTP. Sunt mai multe zile când pleacă 3 curse externe simultan! Plus cele interne! Vara se adaugă și chartere. Câte autobuze ar trebui să circule din zona Ciric spre aeroport în același timp? 

Cum te descurci la aeroport să faci manevre cu 6-7 autobuze în același timp, presupunând că ar fi puse atâtea curse simultan la dispoziția pasagerilor ? Cum faci când ai și fluxul invers de pasageri care aterizează la Iași, tot câte 180 per avion? Dar cum să credem că CTP are disponibile 24/24 atâtea autobuze suplimentar, când ieșenii stau atât de mult în stații tocmai din lipsă de autobuze și de personal? 

Cât de repede se va realiza scoaterea acestora din zona de îmbarcare? Ar fi un trafic continuu, un haos permanent și o încurcătură demnă de o autogară de secol trecut, nu de aerogară modernă.

De fapt, există alte două soluții eficiente și ușor de implementat pentru a permite ca Aeroportul Iași să continuă să se dezvolte corect. 

Prima este sa interzici temporar personalului ce lucrează pe aeroport să mai vină cu mașinile personale. 

Sunt peste 100 de mașini ale angajaților de la aeroport, Poliția de frontieră, Vama, Poliția TF și SRI în parcările care există în prezent! Pentru aceștia pot fi puse, într-adevăr, la dispoziție curse speciale, cu preluare, coordonat, din puncte ale orașului. Prin această decizie rapidă, deblochezi astfel 100 de locuri. Primăria a luat decizia contrară: să le permită tocmai lor accesul acolo. Deși aceștia vin în ture la ore fixe, au un regim de acces mai facil. 

A doua decizie este negocierea cu companiile aeriene a schimbării slot-urilor, decalarea unora dintre acestea, astfel încât sa nu mai fie vârfuri de sarcină atât de mari, cu 600 pasageri ce trebuie sa decoleze sau aterizeze simultan.

Iașul este un oraș cu trafic compromis, fără predictibilitate, iar pasagerii nu pot ajunge la punct preluare atât de punctual, încât să fie urcați în autobuze simultan. De altfel , aceasta este și una din rațiunile pentru care toate aeroporturile alocă suprafețe pentru parcări. 

După ce s-ar rezolva punctual această situație, s-ar putea trece la proiecte de anvergură, cum ar fi realizarea unor căi rutiere de acces noi și adaptate nevoilor secolului XXI.


Marius BODEA
Senator USR de Iași

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri