”Dragoste Fără Cuvinte”, filmul cu personaje surde și limba semnelor române, și-a ales actorii cu deficiențe de auz
”Sunt foarte multe lucruri pe care auzitorii nu le cunosc despre surzi. Și ei pot trăi muzica, petrec, se simt bine, râd, dar și suferă, au familii, prieteni, au locuri de muncă… Ne dorim să arătăm cât mai multe asemenea lucruri și să oferim beneficiarilor noștri un mare motiv de sărbătoare în 2025, știm că vom reuși!”, a declarat Elisabeta Paraschiv, vicepreședintele ANSR.
Primul lung-metraj din România în care persoanele surde și limba semnelor române se află în prim-plan se va lansa în primăvara următoare și va oferi o poveste de viață despre două lumi și culturi diferite care se intersectează în moduri neașteptate.
Asociația Națională a Surzilor din România (ANSR) a organizat pe data de 26 august a.c., la Muzeul Național de Istorie Naturală ”Grigore Antipa”, castingul pentru rolurile principale și secundare oferite actorilor cu deficiențe de auz în prima producție cinematografică de lung-metraj care va evidenția limba semnelor române – limba maternă a comunității surzilor din România.
După o analiză amănunțită, ANSR alături de regizorul Octavian Iacob și echipa de proiect au acordat rolurile principale pentru personajele surde lui Jeni Ion și Eduard Iacovache, doi tineri apreciați și binecunoscuți în comunitatea surzilor din țara noastră. Jeni o va interpreta pe Alexia, angajata unei mari companii, în vreme ce Eduard va fi Sergiu, colegul ei de muncă și un bun prieten, membru într-o familie puternică, dar și trecută prin încercări. Mihai – cel de-al treilea personaj-cheie, un tânăr auzitor, inteligent dar superficial, va fi interpretat de Paul Diaconescu și va intra într-o lume unde se aude în primul rând cu inima. Va putea dragostea adevărată să treacă peste prejudecăți și să vindece răni vechi? La această întrebare filmul va avea răspunsul său bilingv.
”Este o mare victorie culturală pentru noi, vom avea ocazia să ducem la cel mai înalt nivel aspecte mai puțin cunoscute publicului larg despre persoanele surde, limba semnelor și această frumoasă minoritate cultural-lingvistică din țara noastră. Nu ați mai trăit așa ceva până acum și veți trece printr-un roller-coaster de sentimente și emoții alături de noi”, a afirmat Bogdan Anicescu, Directorul ANSR și Managerul Proiectului.
”Încă de când am realizat primul scurt-metraj cu această temă și în această lume a tăcerii am simțit că sunt atâtea lucruri care merită arătate, merită descoperite de cât mai mulți oameni! Ne-am propus să facem un proiect diferit, să oferim cinematografiei românești o poveste pe care să nu o uite și ne așteaptă un drum greu, dar foarte frumos, un drum la finalul căruia vom descoperi cât de puternică poate fi liniștea și cât de zgomotoase pot fi mâinile”, a precizat Octavian Iacob, regizorul filmului.
”Sunt foarte multe lucruri pe care auzitorii nu le cunosc despre surzi. Și ei pot trăi muzica, petrec, se simt bine, râd, dar și suferă, au familii, prieteni, au locuri de muncă… Ne dorim să arătăm cât mai multe asemenea lucruri și să oferim beneficiarilor noștri un mare motiv de sărbătoare în 2025, știm că vom reuși!”, a adăugat Elisabeta Paraschiv, Vicepreședintele ANSR.
Filmările vor avea loc în luna octombrie a.c., în București, iar în producție vor fi implicate peste 40 de persoane cu deficiențe de auz – ca actori, figuranți, consultanți și voluntari. Din distribuție mai fac parte, printre alții, actorii cu deficiențe de auz Claudia Lungu, Diana Timari, Alin Firu, Gabriel Baicu, Ștefan Chitoroga-Verok, Vlad Perianu, Andreea Darie, Diana Ionescu și Iuliana Dinică. Alături de aceștia, nume consacrate din teatrul și filmul românesc vor apărea în roluri-cheie, a căror identitate se va anunța în perioada următoare.
Mai multe informații despre proiect pot fi găsite accesând pagina oficială de Facebook https://www.facebook.com/dragostefaracuvinte
Proiectul ”Dragoste Fără Cuvinte: primul lung-metraj pentru persoanele surde din România” este derulat de Asociația Națională a Surzilor din România și finanțat prin programul În Stare de Bine, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile. Alți sponsori ai proiectului: Audionova, Autosoft, Glovo și Seroussi.
Publicitate și alte recomandări video