Drum expres sau autostradă? Pe unde va trece ruta A7 în judeţul Iaşi
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 18.04.2021

Drum expres sau autostradă? Pe unde va trece ruta A7 în judeţul Iaşi

GALERIE
autostrada
  • autostrada
- +

Dacă traseul pe tronsonul Ploieşti - Paşcani este stabilit, încă nu este clar dacă aici va fi un drum expres sau o autostradă. Care sunt diferenţele?

Proiectanţii au stabilit variantele de traseu pentru drumul de mare viteză între Ploieşti şi Paşcani. În prezent sunt în lucru studiile de fezabilitate şi nu este clar la acest moment dacă ruta va fi în regim de autostradă sau drum expres. Ambele variante sunt analizate de specialişti.

În cazul tronsonului care tranzitează şi judeţul Iaşi (Bacău - Paşcani), drumul de mare viteză ar urma să aibă traseul pe raza următoarelor localităţi: Iteşti, Bereşti, Filipeşti (toate trei din judeţul Bacău), Moldoveni, Secuieni, Trifeşti, Dulceşti, Cordun, Săbăoani, Gherăeşti (toate din judeţul Neamţ), Mirceşti, Hălăuceşti, Mogoşeşti-Siret, Stolniceni - Prăjescu şi Paşcani (judeţul Iaşi).

De remarcat că o parte din drumul de mare viteză este deja în construcţie, întrucât 16 km dintre cei 32 km ai centurii Bacăului, realizată în profil de autostradă, se suprapun cu traseul gândit de proiectanţi pentru ruta Ploieşti - Paşcani. În ultima perioadă, şantierul de la Bacău a avansat destul de mult, iar cei 16 km ar urma să fie finalizaţi pe parcursul anului 2021.

Drumul de mare viteză care va lega sudul de nordul ţării a fost împărţit în mai multe tronsoane, pentru toate fiind acum în elaborare studiile de fezabilitate: Ploieşti - Buzău (65 km), Buzău - Focşani (71 km), Focşani - Bacău (circa 100 km) şi Bacău - Paşcani (82 km). Primele trei tronsoane sunt proiectate de către Consitrans SRL, companie care a mai lucrat şi în cazul unor autostrăzi precum Bucureşti - Ploieşti, Oradea - Sibiu, Nădlac - Arad şi altele. În cazul celui de-al patrulea tronson, studiul este realizat de Acciona Ingenieria SA (Spania).

Recent, Asociaţia „Moldova vrea autostradă“ estima că documentaţiile tehnice ar putea fi gata în a doua parte a anului 2021. „Din trimestrul II/III al anului 2021, avem posibilitatea de a licita lucrări de execuţie la autostrada Moldovei/ A7. Şi, posibil, din trimestrul I 2022, să avem desemnaţi câştigători la A7, iar din trimestrul IV 2023/trimestrul I 2024 să putem circula pe primii kilometri de autostradă din A7 (fără a lua în calcul centura Bacăului)“, se arăta într-o informare, din luna februarie, a organizaţiei neguvernamentale care militează pentru construirea de autostrăzi.

CNAIR a aprobat variantele de traseu

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a aprobat studiul şi raportul alternativelor de traseu pentru Ploieşti - Paşcani. Acest lucru înseamnă că a fost încheiată etapa 1 a analizei multicriteriale, urmând ca în etapa a doua să fie stabilit dacă drumul va fi în regim de autostradă sau de drum expres.

De precizat că actualele contracte încheiate de către CNAIR cu firmele mai sus menţionate prevăd inclusiv realizarea proiectului tehnic, ceea ce înseamnă că, la finalizarea documentaţiilor, vor putea fi lansate licitaţii de execuţie lucrări.

Într-un tabel comparativ publicat pe site-ul oficial, CNAIR explică diferenţele între un drum expres şi autostradă. Principalele diferenţe sunt: viteza de proiectare (140 km/h la autostradă şi 100 km/h la drum expres în zonă de şes), lăţimea platformei (26 m faţă de 21,5 m), lăţimea unei benzi de circulaţie (3,75 m faţă de 3,5 m), benzi de ghidare (la drumul expres nu există), benzi de încadrare (la autostradă nu există), benzi de staţionare (2,5 m la autostradă, la drum expres nu există) şi spaţiu pentru amplasarea parapetului (în ambele cazuri este de minimum 0,75 m - variabil, în afara platformei).

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

De la Koudela la Schär, via Şovre

Nicolae GRECU

De la Koudela la Schär, via Şovre

Corectitudinea politică în sport începe să însemne respectarea ad litteram a unor reguli, indiferent cât de stupide ar fi.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)

În acest episod, autorul serialului se referă critic la încercările unui cunoscut etnolog contemporan de a impune ideea existenţei unui „mit fondator” românesc, bazat pe figura împăratului roman Traian, cuceritor al Daciei.

Iar şi iar despre pocăinţă

pr. Constantin STURZU

Iar şi iar despre pocăinţă

Pocăinţă nu se poate face decât în timp. Când se termină timpul, omul nepocăit "se încremeneşte în moleşeala sufletului şi în nesimţire". Există şi atunci un soi de pocăinţă, dar "pocăinţa lui de acolo este un regret pentru viaţa lui greşit trăită, dar unit cu neputinţa de a se mişca din ea" (Părintele Dumitru Stăniloae). 

Cum a devenit Europa un model civilizaţional?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cum a devenit Europa un model civilizaţional?

Ideile vehiculate în rubrica de azi, aparţinând marelui filozof francez Rémi Brague (1947-), deşi par străine de tărâmul economiei, au un rol important în înţelegerea modului cum s-au născut şi consolidat valorile şi instituţiile occidentale care caracterizează azi o naţiune civilizată, inclusiv sub raport economic.

pulspulspuls

Un deştept Grămadă

Un deştept Grămadă

Până mai ieri, indiferent de guvern, PSD sau PNL, fostul dipotat local PMP Grămadă avea numai cuvinte de laudă despre orice ministru al Sănătăţii.

Caricatura zilei

Cu telefonu pe trecere

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.