2 mil. euro zboară de pe Aeroport: bilet doar „dus”
Un proces cu bataie lunga, care are o miza însemnata - 8,8 milioane de lei, a mai bifat o etap (...)
citeste totduminica, 18.04.2021
Pentru prima dată după 25 de ani, pe pistele de Formula 1 vor circula două maşini de siguranţă într-un sezon, după ce Aston Martin s-a alăturat producătorului Mercedes, informează presa internaţională.
În ceea ce priveşte safety car-ul furnizat de constructorul german, acesta va fi acelaşi model ca anul trecut, Mercedes-AMG GT R. Singura diferenţă va fi culoarea, roşul înlocuind argintiul. Culoarea a fost preluată de la Crowdstrike, o companie americană de securitate cibernetică, sponsor al echipei Mercedes.
Un model adaptat de Aston Martin Vantage va apărea pentru prima dată la grand prix-uri, la 28 martie, la Marele Premiu al Bahrainului, prima etapă a sezonului 2021. Mercedes şi Aston Martin vor alterna apoi la curse în noua ediţie a CM de Formula 1.
Constructorului britanic de maşini sport Aston Martin revine în Formula 1 după 60 de ani, odată cu "rebotezarea" echipei Racing Point, fostă Force India. Omul de afaceri canadian Lawrence a preluat echipa Force India, pentru fiul său, Lance Stroll şi, totodată, a devenit acţionar majoritar la Aston Martin.
Contribuţia Aston Martin la echipa de Formula 1 este mai mult cu numele, deoarece monoposturile care vor evolua în ediţia 2021 a Marelui Circ, pilotate de germanul Sebastian Vettel şi Lance Stroll, sunt în continuare copii fidele ale unor maşini Mercedes din sezoanele trecute.
Mercedes şi Aston Martin au devenit din ce în ce mai apropiate în ultimul an, după ce au ajuns la acorduri de preluare a unor acţiuni şi la o cooperare tehnică mai strânsă. Mercedes îşi va mări pachetul de acţiuni la Aston Martin la 20 la sută, oferind în acelaşi timp acces la o gamă de tehnologii, inclusiv trenul de propulsie şi arhitectura electrică/electronică.
Colaborare merge mai departe, după ce Mercedes a făcut loc Aston Martin în F1, în ceea ce priveşte maşina se siguranţă şi maşina medicală. Aston Martin Vantage are un motor V8 de patru litri de 528 de cai putere, cu o accelerate de la 0 la 100 de kilometri/oră în 3,5 secunde. În interiorul său, au fost montate două ecrane pe tabloul de bord, oferind ocupanţilor un flux de televiziune în direct şi diverse informaţii, inclusiv timpii înregistraţi şi poziţia pe pistă a fiecărui monopost activ.
Consola centrală a fost modificată, incluzând un sistem de control pentru a executa o serie de acţiuni, cum ar fi activarea sirenei, comunicaţiile radio şi controlul LED-urilor barei luminoase. "Marshalling System" al FIA este integrat în zona instrumentelor de pe tabloul de bord, permiţând şoferului şi copilotului să vadă ce culoare are steagul afişat în fiecare sector al pistei.
Safety car-ul va fi pilotat, la fel ca în ultimii ani, de germanul Bernd Maylander. Pe lângă maşina de siguranţă Vantage, Aston Martin DBX - primul SUV al mărcii - va prelua rolul de maşină medicală. Condusă de Alan van der Merwe alături de dr. Ian Roberts (coordonatorul intervenţiei medicale a FIA în F1), această maşină porneşte în spatele plutonului monoposturilor, în turul de deschidere al curselor şi este ulterior plasată pe linia boxelor, unde aşteaptă pentru vreun caz de urgenţă medicală pe pistă.
Propulsat de un motor V8 twin-turbo de 4 litri, care este utilizat şi la DB11 şi la Vantage, Aston Martin DBX oferă 542 de cai putere şi 700 newton metri, cu o accelerare de la 0-100 în 4,3 secunde şi cu o viteză maximă de 290 de kilometri/oră.
Maşina medicală trebuie să transport o cantitate substanţială de echipamente, ce include o geantă medicală mare, un defibrilator, două stingătoare şi un kir pentru arsuri. La fel ca la maşina de siguranţă, două ecrane au fost montate pe tabloul de bord pentru a oferi imagini de cursă live. Un ecran suplimentar este utilizat pentru a citi datele biometrice live livrate prin tehnologia din mănuşile piloţilor, care, în cazul unui accident, oferă informaţii importante despre starea lor. Cele două maşini vor fi în acţiune la finalul acestei luni, la Sakhir, apoi la următorul grand prix, din 18 aprilie, de la Imola, locul lor va fi luat de obişnuitele Mercedes.
Cuvinte cheie: + Formula 1, Mercedes, Aston Martin, safety car
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
NASA: Zborul mini-elicopterului Ingenuity, ataşat roverului Perseverance, ar putea avea loc luni
Începe sezonul grătarelor. Cu câte persoane ai voie să stai în „jurul focului”
Medicul Beatrice Mahler: O parte din personalul de la ATI ”a abandonat lupta”
Alexei Navalnîi ar putea face stop cardiac în orice minut, avertizează medicii săi
The Sunday Times: Nave de război britanice vor ajunge în Marea Neagră în luna mai
Cehia a expulzat 18 diplomaţi ruşi şi învinuieşte Moscova pentru explozia din 2014
Cinci situații bizare în traficul din Iași. Cât de periculoasă e semnalizarea rutieră în oraş
(FOTO) Un şofer din Iaşi „a vrut” să intre cu tot cu maşină într-un magazin Praktiker
Actorul George Ivaşcu, noul conducător al masoneriei din România
Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)
Ieşenii au schimbat scenariul Covid: De la roşu la galben. Ce se anulează?
Sute de locuri libere la Iaşi pentru vaccinare imediată, cu Pfizer şi Moderna
Nu pierdeți Festivalul ”ouălor încondeiate”. Are loc azi şi mâine, la Palat
Dosarul „Pizza pentru poliţişti”: începe judecata. Comenzile deveniseră normă de serviciu
VIDEO O studentă de la Fizică, în finala naţională a concursului de ştiinţă FameLab
Ce a păţit un ieşean care a muncit în Belgia pe promisiunea unui consătean
Iată lista: cum s-au împărţit ieri pe comune 27 milioane de lei din impozitele ieşenilor!
Verdict final pentru elevul care şi-a transformat prietenele de clasa a VIII-a în prostituate
Două companii cu afaceri importante în Iaşi au fost premiate pentru performanţele lor
Doi ani de închisoare pentru că a băgat în pantaloni un robinet, la Leroy Merlin
Şoferiţă prinsă beată la volan: un an de închisoare cu executare
Un vis spulberat; echipa feminină de tenis de masă Politehnica Iaşi a ratat caliicarea în Superligă
VIDEO Trei țigănci din Iași, experte în ascunsul cascavalului sub fuste. Filmate într-un supermarket
Iași-Antalya în sezonul estival, cursă aeriană propusă pentru aprobare de Wizz Air
Cristi Borcea face dezvăluiri despre anii petrecuţi la puşcărie şi despre copiii lui
Familia Gucci, nemulţumită de abordarea lui Ridley Scott în filmul cu Lady Gaga şi Adam Driver
Fostul vicepreşedinte Mike Pence, supus unei intervenţii chirurgicale cardiace
Vasile Dîncu: Nu cred că este un moment foarte bun neapărat acesta pentru o moţiune de cenzură
În ciuda restricţiilor, sute de mii de români se află chiar acum pe litoralul Mării Negre!
Află cele mai noi tendințe în materie de nunți la Wedding Days, în Palas!
Jaf armat la locuinţa fotbalistului Chris Smalling. Ce au furat bandiţii?
Echipa Hertha Berlin în carantină, după ce a înregistrat al patrulea caz de coronavirus
CEC Bank pune la bătaie un miliard de lei în anul 2021 pentru credite prin programul IMM Invest
Procurorii verifică de ce au fost clasate plângerile împotriva criminalului din Oneşti
Cîţu: Vom da posibilitatea de a avea centre de vaccinare cu Pfizer drive thru
Un bărbat se autoincendiază la Paris, la staţia de metrou Pigalle
Voiculescu: Cîțu și-a permis să ”ievalueze” o echipă pe care nu o cunoștea, exact ca Tudorel Toader
UE ar putea renunţa, în 2022, la vaccinurile AstraZeneca-Oxford şi Johnson&Johnson
Europarlamentarul PSD Claudiu Manda a fost trimis în judecată de DNA
Bulai, USR. Poate am greșit în decembrie când am spus fără Ludovic
Restricțiile din municipiul Iași vor fi relaxate de mâine. Trecem la scenariul galben
Nicolae GRECUDe la Koudela la Schär, via Şovre |
Eugen MUNTEANUMetamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV) |
pr. Constantin STURZUIar şi iar despre pocăinţă |
Aurelian-Petruș PLOPEANUCum a devenit Europa un model civilizaţional? |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.