După 25 de ani, Mercedes nu mai este singurul safety car din Formula 1
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 18.04.2021

După 25 de ani, Mercedes nu mai este singurul safety car din Formula 1

GALERIE
mercedes
  • mercedes
- +

Pentru prima dată după 25 de ani, pe pistele de Formula 1 vor circula două maşini de siguranţă într-un sezon, după ce Aston Martin s-a alăturat producătorului Mercedes, informează presa internaţională.

În ceea ce priveşte safety car-ul furnizat de constructorul german, acesta va fi acelaşi model ca anul trecut, Mercedes-AMG GT R. Singura diferenţă va fi culoarea, roşul înlocuind argintiul. Culoarea a fost preluată de la Crowdstrike, o companie americană de securitate cibernetică, sponsor al echipei Mercedes.

Un model adaptat de Aston Martin Vantage va apărea pentru prima dată la grand prix-uri, la 28 martie, la Marele Premiu al Bahrainului, prima etapă a sezonului 2021. Mercedes şi Aston Martin vor alterna apoi la curse în noua ediţie a CM de Formula 1.

Constructorului britanic de maşini sport Aston Martin revine în Formula 1 după 60 de ani, odată cu "rebotezarea" echipei Racing Point, fostă Force India. Omul de afaceri canadian Lawrence a preluat echipa Force India, pentru fiul său, Lance Stroll şi, totodată, a devenit acţionar majoritar la Aston Martin.

Contribuţia Aston Martin la echipa de Formula 1 este mai mult cu numele, deoarece monoposturile care vor evolua în ediţia 2021 a Marelui Circ, pilotate de germanul Sebastian Vettel şi Lance Stroll, sunt în continuare copii fidele ale unor maşini Mercedes din sezoanele trecute.

Mercedes şi Aston Martin au devenit din ce în ce mai apropiate în ultimul an, după ce au ajuns la acorduri de preluare a unor acţiuni şi la o cooperare tehnică mai strânsă. Mercedes îşi va mări pachetul de acţiuni la Aston Martin la 20 la sută, oferind în acelaşi timp acces la o gamă de tehnologii, inclusiv trenul de propulsie şi arhitectura electrică/electronică.

Colaborare merge mai departe, după ce Mercedes a făcut loc Aston Martin în F1, în ceea ce priveşte maşina se siguranţă şi maşina medicală. Aston Martin Vantage are un motor V8 de patru litri de 528 de cai putere, cu o accelerate de la 0 la 100 de kilometri/oră în 3,5 secunde. În interiorul său, au fost montate două ecrane pe tabloul de bord, oferind ocupanţilor un flux de televiziune în direct şi diverse informaţii, inclusiv timpii înregistraţi şi poziţia pe pistă a fiecărui monopost activ.

Consola centrală a fost modificată, incluzând un sistem de control pentru a executa o serie de acţiuni, cum ar fi activarea sirenei, comunicaţiile radio şi controlul LED-urilor barei luminoase. "Marshalling System" al FIA este integrat în zona instrumentelor de pe tabloul de bord, permiţând şoferului şi copilotului să vadă ce culoare are steagul afişat în fiecare sector al pistei.

Safety car-ul va fi pilotat, la fel ca în ultimii ani, de germanul Bernd Maylander. Pe lângă maşina de siguranţă Vantage, Aston Martin DBX - primul SUV al mărcii - va prelua rolul de maşină medicală. Condusă de Alan van der Merwe alături de dr. Ian Roberts (coordonatorul intervenţiei medicale a FIA în F1), această maşină porneşte în spatele plutonului monoposturilor, în turul de deschidere al curselor şi este ulterior plasată pe linia boxelor, unde aşteaptă pentru vreun caz de urgenţă medicală pe pistă.

Propulsat de un motor V8 twin-turbo de 4 litri, care este utilizat şi la DB11 şi la Vantage, Aston Martin DBX oferă 542 de cai putere şi 700 newton metri, cu o accelerare de la 0-100 în 4,3 secunde şi cu o viteză maximă de 290 de kilometri/oră.

Maşina medicală trebuie să transport o cantitate substanţială de echipamente, ce include o geantă medicală mare, un defibrilator, două stingătoare şi un kir pentru arsuri. La fel ca la maşina de siguranţă, două ecrane au fost montate pe tabloul de bord pentru a oferi imagini de cursă live. Un ecran suplimentar este utilizat pentru a citi datele biometrice live livrate prin tehnologia din mănuşile piloţilor, care, în cazul unui accident, oferă informaţii importante despre starea lor. Cele două maşini vor fi în acţiune la finalul acestei luni, la Sakhir, apoi la următorul grand prix, din 18 aprilie, de la Imola, locul lor va fi luat de obişnuitele Mercedes.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

De la Koudela la Schär, via Şovre

Nicolae GRECU

De la Koudela la Schär, via Şovre

Corectitudinea politică în sport începe să însemne respectarea ad litteram a unor reguli, indiferent cât de stupide ar fi.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)

În acest episod, autorul serialului se referă critic la încercările unui cunoscut etnolog contemporan de a impune ideea existenţei unui „mit fondator” românesc, bazat pe figura împăratului roman Traian, cuceritor al Daciei.

Iar şi iar despre pocăinţă

pr. Constantin STURZU

Iar şi iar despre pocăinţă

Pocăinţă nu se poate face decât în timp. Când se termină timpul, omul nepocăit "se încremeneşte în moleşeala sufletului şi în nesimţire". Există şi atunci un soi de pocăinţă, dar "pocăinţa lui de acolo este un regret pentru viaţa lui greşit trăită, dar unit cu neputinţa de a se mişca din ea" (Părintele Dumitru Stăniloae). 

Cum a devenit Europa un model civilizaţional?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cum a devenit Europa un model civilizaţional?

Ideile vehiculate în rubrica de azi, aparţinând marelui filozof francez Rémi Brague (1947-), deşi par străine de tărâmul economiei, au un rol important în înţelegerea modului cum s-au născut şi consolidat valorile şi instituţiile occidentale care caracterizează azi o naţiune civilizată, inclusiv sub raport economic.

pulspulspuls

Un deştept Grămadă

Un deştept Grămadă

Până mai ieri, indiferent de guvern, PSD sau PNL, fostul dipotat local PMP Grămadă avea numai cuvinte de laudă despre orice ministru al Sănătăţii.

Caricatura zilei

Cu telefonu pe trecere

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.