anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 30.09.2022

După 3 ani fără nicio investiţie, în sfârşit se face ceva la Aeroport: expertiză pe căutatul găurilor

GALERIE
Aeroportul Iasi
  • Aeroportul Iasi
- +

Pe fondul lipsei oricărei investiţii în ultimii trei ani, şefii aerogării trag de timp cu recepţia finală a pistei. La Cluj, într-o speţă identică, instanţa a avertizat Consiliul Judeţean că săvârşeşte un abuz de drept refuzând recepţia şi a dat câştig de cauză firmei constructoare.

 

Cu precizarea, repetată de mai multe ori, că pista este sigură, fără riscuri în operare, directorul general al Aeroportului a prezentat ieri rezultatele expertizei pe care a comandat-o pentru verificarea construcţiei. Cătălin Bulgariu a menţionat că s-au constatat „probleme importante“ doar la stratul de uzură: fisuri de milimetri şi eroziuni care nu măsoară mai mult de 1 cm. Expertiza arată că adaosul de liant în bitumul care acoperă pista respectă reţeta la limita minimă admisă în România.

Însă Bulgariu a lăsat să se înţeleagă că acest standard minim ar fi nepotrivit pentru condiţiile meteo din zona Iaşi. Directorul aerogării nu a invitat reprezentanţii mass-media pe pistă, dar a prezentat ieri, într-o conferinţă de presă, câteva imagini cu tipurile de fisuri apărute în stratul superficial al pistei. Imagini de acest fel au mai „scăpat“ în presă şi anul trecut, dar abia acum a fost făcută o expertiză. Pista s-a aflat în garanţie până în vara anului trecut. De la inaugurarea ei, în august 2014, şi până la expirarea termenului de 4 ani prevăzut în caietul de sarcini, constructorul era obligat să intervină în termen de 48 de ore inclusiv pentru remedierea problemele apărute în stratul de uzură, la cererea Direcţiei Tehnice a Aeroportului. Ieri, directorul Bulgariu a prezentat şi o poză a unei umflături tratate prin injectarea unei soluţii menite să lipească la loc stratul de uzură. De menţionat, totodată, că stratul de uzură existent acum are o durată de viaţă de 7 ani. Practic, în 2021, el ar trebui frezat şi înlocuit cu unul nou, procedură prevăzută în proiectul şi contractul de lucrări ale noii piste.

Constructorul nu-şi vede banii fără recepţia finală

După expirarea garanţiei, conducerea Aeroportului ar trebui să facă recepţia finală lucrării, lucru ce presupune şi înapoierea către constructor a ultimei părţi din suma depusă de acesta drept garanţie (iniţial, 10 la sută din valoarea contractului). Conducerea Aeroportului a refuzat procedura şi a solicitat expertiza - care urmează să fie prezentată şi consilierilor judeţeni. Expertul angajat de regie a formulat şi două soluţii: refacerea stratului de uzură sau aplicarea unui tratament bituminos care să umple golurile apărute şi să impermeabilizeze pista. „Noi am comunicat această expertiză atât proiectantului, cât şi constructorului, astfel încât soluţia care va fi aplicată în final va fi una asumată de un proiectant. Această expertiză oferă doar un cadru şi spune de ce se întâmplă acest lucru şi cam cum ar trebui remediat“, a explicat Cătălin Bulgariu. El a adăugat că va avea discuţii pe acest subiect cu constructorul pistei.

La Cluj, CJ a pierdut în instanţă cu tot cu expertiză

Interesant este faptul că Aeroportul clujean „Avram Iancu“ a trecut prin aceeaşi problemă. Aici, firma constructoare a dat în judecată Consiliul Judeţean, care semnalase, la fel, deficienţe apărute la stratul de uzură al pistei şi refuzând din acest motiv recepţia finală. La începtul acestui an, instanţa a dat câştig de cauză constructorului şi a obligat CJ să efectueze recepţia după remedierea problemelor apărute în termenul de garanţie. La Cluj, termenul de garanţie a fost de trei ani la care s-au adăugat trei luni, perioada în care s-au făcut reparaţiile. La Iaşi, situaţia este mai complicată. Firma gălăţeană Vega ’93, liderul asocierii care a construit pista, se află în litigiu cu Aeroportul, solicitând în instanţă plata a aproximativ 8 milioane de lei pentru lucrări suplimentare nedecontate. În procesul aflat pe rol la Tribunalul Iaşi, instanţa aşteaptă încă de la începutul anului prezentarea unei alte expertize, care să identifice aceste lucrări şi valoarea lor. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

De ce câştigă extrema dreaptă

Pavel LUCESCU

De ce câştigă extrema dreaptă

Tot mai mulţi din aşa-zisa lume civilizată strigă tot mai strident că vor o schimbare. Deocamdată nici ei nu ştiu cum şi către ce. Dar, ca de atâtea ori în istorie, se vor găsi mereu politicieni care vor ştii să călărească valul şi să ne vândă cu succes o nouă rundă de iluzii.

opinii

Cu ochii larg închişi

Alexandru CĂLINESCU

Cu ochii larg închişi

Unele evenimente din ultima vreme, mai ales aşa-zisele „referendumuri” organizate de ruşi în terioriile ocupate, m-au făcut să-mi reamintesc de un text pe care l-am publicat în urmă cu nouăsprezece ani. Îl reiau aici, în ideea că el va arăta, o dată în plus, că liderul de la Kremlin este, în tot ce face, de o nesmintită şi sinistră consecvenţă.

De la oraşul creativ, la cel al creatorilor (I)

George PLEȘU

De la oraşul creativ, la cel al creatorilor (I)

Săptămâna trecută a fost lansată, fără prea mare tam-tam mediatic, dar cu reacţii bune în online, platforma orasulcreatorilor.com. În spatele ei sunt oameni din echipa care a realizat logo-ul Iaşului, care de data aceasta au invitat pentru consultări mai largi o serie de tineri implicaţi în industriile creative locale, în timp ce site-ul era încă în perioada de teste.

Ego-grafii. Emil Brumaru (I)

Codrin Liviu CUȚITARU

Ego-grafii. Emil Brumaru (I)

Emil Brumaru era, în subsidiar, aidoma tuturor scriitorilor adevăraţi, fiinţa cea mai delicată cu putinţă - aproape fragilă, aş îndrăzni să observ - care-şi disimula, în identitatea (construită) de rebel al culturii, propriile temeri şi inhibiţii în faţa „infernului” din celălalt.

pulspulspuls

Aripa fără scrupule a partidoiului local tocmai dă atacul la un proiect de milioane de iepuroi!!

Aripa fără scrupule a partidoiului local tocmai dă atacul la un proiect de milioane de iepuroi!!

Iată, dacă mai era nevoie, stimaţi telespectatori, dovada că şi în politichie este valabilă vorba aia că aşchia nu sare departe de trunchi şi unde altundeva puteam vedea mai bine o asemenea confirmare decât în familia fostului deputat Rachetă Patriot, hahalera universitară care a făcut de râs oraşul în ţară şi nu numai cu iniţiativa legii privind pensiile speciale, dar mai ales prin nenumăratele declaraţii şovine, patriotarde şi pompoase de tip vadimist. 

Caricatura zilei

Zbor anulat

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.