
După un deceniu, primarul are o revelaţie: „La Ecopiaţa trebuie un alt management, trebuie un om vizionar”

Primăria a renunţat la planul de desfiinţare a Ecopiaţa, societate care administrează pieţele agroalimentare din Iaşi. La propunerea executivului, plenul Consiliului Local (CL) a aprobat declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie care va sta în funcţie 4 ani.
Anul trecut, s-a pus problema desfiinţării societăţii având în vedere starea deplorabilă a pieţelor din oraş şi lipsa investiţiilor. În tot acest timp, şeful Ecopiaţa Cristian Stărică este unul dintre cel mai bine plătiţi directori din administraţia locală: în fiecare lună, Stărică a încasat circa 4.000 euro. El se află la conducerea societăţii încă din anul 2010, de la momentul înfiinţării companiei. Primarul Mihai Chirica a precizat că s-a luat decizia ca Ecopiaţa să rămână în activitate din perspectiva celor 70 de angajaţi care, în cazul desfiinţării, ar trebui preluaţi de Primărie. În acelaşi timp, edilul a criticat conducerea actuală. „Din analizele noastre, este aproape imposibil să ai activităţi în deficit în condiţiile în care nu faci decât să încasezi chirii la spaţii care aparţin domeniului public, şi să nu faci investiţii”, a comentat primarul Mihai Chirica.
Edilul-şef al Iaşului s-a declarat „foarte nemulţumit” de modul în care este condusă Ecopiaţa şi a subliniat că veniturile societăţii se duc în special pe salarii. „Trebuie un alt management, trebuie un om vizionar, nu doar unul care se gândeşte că iese mâine la pensie”, a adăugat primarul. La rândul lui, viceprimarul Daniel Juravle a subliniat că selecţia unui nou CA trebuie să fie „un moment zero” pentru societate. De precizat că, ulterior selecţiei CA, administratorii selectaţi vor putea aproba procedura în cazul desemnării unui nou director, iar selecţia acestuia ar urma să fie făcută de către un expert independent.
Prin decizia de ieri, plenul CL i-a numit interimar în funcţie pe aceiaşi administratori din ultimii ani. Contractele de administrare vor fi semnate pe o perioadă de 4 luni cu posibilitatea prelungirii până la maximum 6 luni, dar numai în cazul unor „motive temeinice”. Potrivit primarului, rolul CA interimar va fi unul doar de a asigura faptul că societatea nu intră în dizolvare, implicarea acestuia în viitorul companiei fiind limitativ. În cele 4 luni, trebuie constituită la nivelul Primăriei o Comisie de selecţie a viitorilor administratori, comisie care va fi asistată de către un expert independent specializat în recrutarea resurselor umane.
Publicitate și alte recomandări video