Economie de piaţă?
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 17.09.2021

Advertorial

Economie de piaţă?

GALERIE
Traian Dobre
  • Traian Dobre
- +

Sunt printre puţinii sau printre mulţii cărora nu le face plăcere să colinde prin magazine, dar de nevoie o fac. De când cu revenirea recesiunii parcă totul e amorţit. Lipsesc clienţii, lipsesc şi mărfurile sau sunt de prostă calitate, fiind exagerat de scumpe pentru astfel de vremuri.

Însă de ceva vreme am ajuns la concluzia că poate ne merităm soarta. Am intrat recent într-un mic magazin de cartier. În primă fază am avut un şoc, arăta ca un depozit nearanjat. Acolo un singur angajat! Mi-a zâmbit galeş de după tejghea, dar nu s-a obosit să se ridice de pe scaun. La o asemena atitudine am şi uitat ce căutam, drept pentru care am plecat. Am fost nevoit să intru într-un magazin auto. Şi acolo o atmosferă de apăsătoare tristeţe, fără serviabilitate şi fără promptitudine. Firesc am renunţat!

Până recent eram încântat că unul dintre cele mai cunoscute lanţuri de supermarketuri are un magazin în apropiere. Cândva parcă a fost altfel, dar astăzi rafturile sunt fără suficiente produse, legumele sunt ofilite, gardianul îţi stă tot timpul în cale, iar pentru te miri ce cumpărături pierzi timp preţios. Nimeni nu-ţi sare în ajutor, chiar dacă vede că te plimbi de colo – colo în căutarea a ceva. Mă indispun doar dacă intru în acest magazin. Drept urmare, nu mai cumpăr din nicio altă locaţie a acestui lanţ. Merg la unele, chiar dacă mai scumpe, doar ca să le evit pe acestea.

Am intrat şi în filiale ale celor câtorva bănci cu care am de-a face. Funcţionarii sunt de-a dreptul nefericiţi. Doamnele care oferă asistenţă arată de obicei obosite şi se grăbesc de parcă ar fi într-o continuă întârziere. Şeful de filială are de obicei biroul în spate, nu face mai nimic, dar afişează o atitudine ce-ţi spune că este prea important şi prea ocupat pentru a se ridica să-şi ajute colegii. Nimeni nu e mulţumit, cu atât mai puţin clienţii.

Tuturor acestor companii ţin să le spun că, în ciuda a ceea ce le spun firmele de PR ori departamentele de marketing, problema lor nu este că au nevoie de mai mulţi clienţi noi, ci  mai întâi ar trebui să încerce să-i păstreze pe cei vechi.

Cât de mult cheltuie pe publicitate? Câte programe de marketing încearcă să finanţeze? Cât timp alocă discuţiilor despre atragerea de clienţi? Dacă şi-au petrecut ultimii câţiva ani plângăndu-se de lipsa finanţărilor pentru a atrage noi clienţi, atunci, da, au irosit timp preţios. Pentru că, ce moment poate fi mai potrivit decât o recesiune pentru a te concentra pe problemele interne şi a îmbunătăţi lucrurile cu care ai rămas? Extinderile s-au amânat, punctele de lucru s-au închis şi angajaţii au fost concediaţi. Ce altceva au mai făcut?
        

În locul şedinţelor despre suspendarea extinderii şi a amânării campaniilor de marketing, timpul ar trebui alocat discuţiilor despre experienţa clientului. Nu despre serviciul pentru clienţi - asta-i prea puţin şi prea simplu. Adevărul simplu este că niciodată o companie care n-a pierdut un client, n-a dat faliment. Şi vă gândiţi că o singură persoană nemulţumită nu înseamnă prea mult? Exclus!

Fiecare dintre noi din postura de client sau de observator extern poate alcătui o lista cu multitudinea de nemulţumiri pricinuite fie şi de banalele mersuri la cumpărături. Iar acesta e un alt semn al unei altfel de crize, pe lângă cea morală care tinde să se cronicizeze.

Ing.dr.ec Traian Dobre

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Restauraţia fără rest

Pavel LUCESCU

Restauraţia fără rest

Uitându-te la ce se întâmplă zilele astea în politica românească începi să-ţi dai seama că acum un an am luat de fapt o mare ţeapă şi că premierul pe care şi l-a dorit şi l-a impus Iohannis, Florin Cîţu, nu e decât versiunea sintetică şi coafată a grindenilor, tudoşilor şi dăncilelor lui Dragnea pentru fraierii de „dreapta”.

Filmuletul zilei

opinii

Ce tot aveţi cu filosofia? (I)

Ioan Alexandru TOFAN

Ce tot aveţi cu filosofia? (I)

Schimbările, câte sunt, par a fi făcute de un copil râzgăiat care, supărat pe ursuleţul lui, vrea să îl transforme în maşinuţă. Sunt mutate băncile, ca să fie în cerc şi nu în rând. Se dă cu var. Sunt înlocuite tablele. Iar se dă cu var. Power-point-ul este încurajat să devină un limbaj universal, aruncându-se în inactualitate însuşi fundamentul culturii noastre europene, care este cuvântul. Power-point-ul se proiectează pe un var strălucitor. Se schimbă ordinea rubricilor în diverse tabele. Concluziv, se mai dă o dată cu var.  

Muzica pe care o ascultăm, parte a identităţii noastre

George PLEȘU

Muzica pe care o ascultăm, parte a identităţii noastre

Fără nici o îndoială, muzica pe care o ascultăm şi împărtăşim cu alţii este parte a individualităţii nostre, a identităţii personale, sociale şi culturale, inclusiv prin dorinţa de a ne integra, de a corespunde sau a ne diferenţia de majoritate. Departe de a fi doar distracţie sau o experienţă pur estetică, muzica este un limbaj în sine, care se dezvoltă continuu, odată cu omenirea.

IN MEMORIAM: Existenţa unei făpturi mirabile în regatul frumuseţii nepieritoare

Grigore ILISEI

IN MEMORIAM: Existenţa unei făpturi mirabile în regatul frumuseţii nepieritoare

Viaţa Ecaterinei Ilisei, născută Şerbu, şi purtând din 1960 până la căsătoria din 22 noiembrie 1965 numele de Moldovan, cel a bunicilor materni, care o înfiaseră spre a o scăpa de anatema „originii nesănătoase”, stigmat al regimului comunist, a fost hărăzită de Dumnezeu să-şi rânduiască viaţa sub semnul frumuseţii. Fusese plămădită să fie chip al splendorii umane. 

pulspulspuls

Idilă politică cu Iulică Răzgândică: ce surprize vom mai avea?

Idilă politică cu Iulică Răzgândică: ce surprize vom mai avea?

Una scurtă pe azi despre subiectul ultimelor zile din politichia locală: cel despre demisia anunţată dar nescrisă a conţilierului userist Iulică Răzgândică.

Caricatura zilei

Tramvaiul nou și-a început treaba

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.