anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Advertorial

Economie de piaţă?

GALERIE
Traian Dobre
  • Traian Dobre
- +

Sunt printre puţinii sau printre mulţii cărora nu le face plăcere să colinde prin magazine, dar de nevoie o fac. De când cu revenirea recesiunii parcă totul e amorţit. Lipsesc clienţii, lipsesc şi mărfurile sau sunt de prostă calitate, fiind exagerat de scumpe pentru astfel de vremuri.

Însă de ceva vreme am ajuns la concluzia că poate ne merităm soarta. Am intrat recent într-un mic magazin de cartier. În primă fază am avut un şoc, arăta ca un depozit nearanjat. Acolo un singur angajat! Mi-a zâmbit galeş de după tejghea, dar nu s-a obosit să se ridice de pe scaun. La o asemena atitudine am şi uitat ce căutam, drept pentru care am plecat. Am fost nevoit să intru într-un magazin auto. Şi acolo o atmosferă de apăsătoare tristeţe, fără serviabilitate şi fără promptitudine. Firesc am renunţat!

Până recent eram încântat că unul dintre cele mai cunoscute lanţuri de supermarketuri are un magazin în apropiere. Cândva parcă a fost altfel, dar astăzi rafturile sunt fără suficiente produse, legumele sunt ofilite, gardianul îţi stă tot timpul în cale, iar pentru te miri ce cumpărături pierzi timp preţios. Nimeni nu-ţi sare în ajutor, chiar dacă vede că te plimbi de colo – colo în căutarea a ceva. Mă indispun doar dacă intru în acest magazin. Drept urmare, nu mai cumpăr din nicio altă locaţie a acestui lanţ. Merg la unele, chiar dacă mai scumpe, doar ca să le evit pe acestea.

Am intrat şi în filiale ale celor câtorva bănci cu care am de-a face. Funcţionarii sunt de-a dreptul nefericiţi. Doamnele care oferă asistenţă arată de obicei obosite şi se grăbesc de parcă ar fi într-o continuă întârziere. Şeful de filială are de obicei biroul în spate, nu face mai nimic, dar afişează o atitudine ce-ţi spune că este prea important şi prea ocupat pentru a se ridica să-şi ajute colegii. Nimeni nu e mulţumit, cu atât mai puţin clienţii.

Tuturor acestor companii ţin să le spun că, în ciuda a ceea ce le spun firmele de PR ori departamentele de marketing, problema lor nu este că au nevoie de mai mulţi clienţi noi, ci  mai întâi ar trebui să încerce să-i păstreze pe cei vechi.

Cât de mult cheltuie pe publicitate? Câte programe de marketing încearcă să finanţeze? Cât timp alocă discuţiilor despre atragerea de clienţi? Dacă şi-au petrecut ultimii câţiva ani plângăndu-se de lipsa finanţărilor pentru a atrage noi clienţi, atunci, da, au irosit timp preţios. Pentru că, ce moment poate fi mai potrivit decât o recesiune pentru a te concentra pe problemele interne şi a îmbunătăţi lucrurile cu care ai rămas? Extinderile s-au amânat, punctele de lucru s-au închis şi angajaţii au fost concediaţi. Ce altceva au mai făcut?
        

În locul şedinţelor despre suspendarea extinderii şi a amânării campaniilor de marketing, timpul ar trebui alocat discuţiilor despre experienţa clientului. Nu despre serviciul pentru clienţi - asta-i prea puţin şi prea simplu. Adevărul simplu este că niciodată o companie care n-a pierdut un client, n-a dat faliment. Şi vă gândiţi că o singură persoană nemulţumită nu înseamnă prea mult? Exclus!

Fiecare dintre noi din postura de client sau de observator extern poate alcătui o lista cu multitudinea de nemulţumiri pricinuite fie şi de banalele mersuri la cumpărături. Iar acesta e un alt semn al unei altfel de crize, pe lângă cea morală care tinde să se cronicizeze.

Ing.dr.ec Traian Dobre

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

De ce a produs atâta nervozitate la Bruxelles succesul Giorgiei Meloni în Italia? (II)

Alexandru LĂZESCU

De ce a produs atâta nervozitate la Bruxelles succesul Giorgiei Meloni în Italia? (II)

Alegerile din Italia accentuează tendința de a aduce valorile culturale și raporturile dintre Comisia Europeană și statele membre în centrul disputelor electorale viitoare din UE.

opinii

Dreptate en detail

Briscan ZARA

Dreptate en detail

Ceea ce este şi mai interesant e că fiind alese arbitrar, legile care garantează menţinerea dreptăţii pot fi la fel de uşor schimbate precum pelincile unui bebeluş. Sunt atâtea dreptăţi pe lume că ai de unde alege. Ceea ce ieri era ilegal, azi e chiar obligatoriu, ceea ce e azi împotriva legii, mâine poate fi permis sau chiar încurajat.

Lupta micuţilor cu lupul fioros

Cristina DANILOV

Lupta micuţilor cu lupul fioros

Mulţi adulţi tratează fricile copiilor în mod condescendent. Ce dacă se teme, e normal, spunem, copilul va creşte şi totul va trece; sau - toţi ne-am temut cândva de ceva şi iată, am crescut şi nu ne-a mai mâncat lupul. Dar, în acelaşi timp, adulţii tac mâlc despre cât de multe necazuri le-a cauzat frica în copilărie, şi poate că şi acum, doar că ei au învăţat să le ascundă bine. 

Domnul Marga şi meandrele adevărului istoric

Mihai DORIN

Domnul Marga şi meandrele adevărului istoric

Indiferent de finalul războiului din Ucraina, abţinerea noastră de la acte revărsânde şi iresponsabile, chiar şi atunci când ştim că teritoriile răpite României rămân o rană deschisă, o ţară ca a noastră, dacă e ţară demnă şi nu accident al istoriei, nu poate abdica de la onoare şi solidaritate cu valorile lumii libere. Întrucât din credinţă şi asumarea acestor valori ne-am născut şi noi, ca naţiune şi stat. Nu Rusia ne-a fost naş, ci ideile şi valorile lumii libere.

pulspulspuls

Un experiment politic va avea loc pe acoperişul hotelului “Europa” din Iaşi

Un experiment politic va avea loc pe acoperişul hotelului “Europa” din Iaşi

Un experiment deosebit se pune la cale în filiala liberalilor ieşeni, o procedură extraordinară de măsurare a potenţialului politic al unor candidaţi. 

Caricatura zilei

Scăpări de gaze #NordStream5

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.